Lapsen hoitoon vienti vapaalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mulla on lapsi vuoropäiväkodissa, ja vapaapäivinä en ole vienyt, meillä siis saa viedä arkisin 8-16. nyt kun olen joulun aikaan ollut kolme viikkoo lomalla niin yhtenä päivänä vein lapsen 9-14.30 hoitoon.

Mulla on vapaata vain viikonloppuisin, arkisin on etäopiskelupäiviä, ja silloin lapset ovat joskus kotona ja joskus hoidossa puoli päivää, hyvin harvoin koko päivää. Ihan tilanteesta riippuen.

olen vienyt joskus.
piti opiskella, mutta suunnittelin jo valmiiksi että menen heti takas nukkumaan kun laps on viety hoitoon . muistan nolon tilanteen kun kerran soittivat että lapselle oli tullut paha olo ja mun pitäs hakee hänet pois ja naamassa oli oikeen kunnon tyynynpainaumat :ashamed: :D

Joskus, jos kaipaan "omaa vapaata", mut aika harvoin. Itselläni on vuorotyö ja usein arkivapaita, ei se lapsi kärsi siitä jos joskus on hoidossa vaikka mulla olis vp. Lapsi on jo sen ikäinen että viihtyy päiväkodissa (4v8kk), muutenkin lyhyitä päiviä hoidossa (6-7h).

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
en.Meillä lapset on hoidossa vain sen ajan kuin ollaan yhtäaikaa töissä (ollaan kumpiki 3vuorotyössä) ja meidän päiväkodissa onkin se sääntö, että lapsen jommankumman vanhemman TAI muun lapsen kanssa samassa taloudessa asuvan vapaapäivä on aina myös lapsen vapaapäivä = lasta ei saa viedä päiväkotiin vapaapäivänä.Mun mielestä järkevä sääntö ja pitäis olla kaikissa päiväkodeissa.

Harvinaisen typerä sääntö. Liekö oikeasti sallittuakaan säännöstellä hoitopäiviä noin, kun Suomessa on subjektiivinen ph-oikeus... Eikö teidän päiväkodissanne sitten ole kuin työssäkäyvien lapsia hoidossa? :whistle:

Ja ap:n kysymykseen, en vie, koska mulla ei ole arkivapaita. Lomapäivän jos pidän niin silloin on lapsikin lomalla. Miehellä on arkivapaita ja toisinaan lapsi on miehen vapaapäivänä hoidossa, jotta voi levätä (työpäivän jälkeinen ns. nukkumispvä), käydä harrastamassa ja hoitaa asioita. Lapsi on hoidossa neljänä päivänä viikossa.

Meillä on tuo sama sääntö vuorohoitokodin puolella, mutta ei normaalissa päiväkodissa :) Vuorohoitokodissa tuo sääntö pitääkin olla, kun työvuorolistat tehdään hoidossa olevien lasten määrän mukaan.

jut tänään vein. lapset hoidossa normaali päiväkodissa joka avoinna ma-pe. itse teen vuorotyötä ja olen nyt ollut töissä joulunpyhät, uuden vuoden ja loppiaisen. tätä päivää lukuun ottamatta lapset ovat ollet kotona kaikki vapaapäiväni viikolla, viikonloput ja pyhät isänsä kanssa kotona. nyt mä tervin vapaapäivän, ja mielestäni kipeämmin kuin lapseni, joille tämä on kolmas (ja viimeinen) hoitopäiä tällä viikolla

ite oon nyt viikon sairaslomalla ja just soitin päiväkotiin, että lapset ei tuu sinne niin kauan ku oon kotona,miks veisin kun itse kerran oon kotona enkä oo niin sairas että petissä olisin.mä ainakin haluan olla lasteni kanssa kaikki hetken jotka on mahdollista olla, ne on niin hetken aja pieniä.

Joskus vien jos muuten ei ole ollut kovin tiukkoja aikatauluja ja pitkiä päiviä. Nyt ollaan kolme viikkoa lomailtu ja mun piti alkaa tekemään opinnäytetyötä, mutta vein lapsen tuossa puoli tuntia sitten päiväkotiin ja taidankin mennä nukkumaan.

Uusimmat

Yhteistyössä