Lapsen hiustenpesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Millaisella shampoolla pesette lasten hiukset? Käytättekö mitään hoitoainetta?

Mulla on 6-v. tyttö, ja pitkähköt hiukset aina takussa. Itkun kanssa pitää hiuksia kammata, kun niitä ei meinaa saada harjattua siisteiksi. Mä alan jo harkita, että hiukset leikataan lyhyemmiksi, kun nyt menevät niin herkästi takkuun.

Millaisella shampoolla hiukset pysyisi sileämpinä ja olisi helppo käsitellä?

Käy hakemaan parturikampaamosta jotain hyvää kosteuttavaa shampoota ja tottakai myös hyvää hoitoainetta. Sieltä osataan varmasti suositella. Omalla nyt 10 v tytöllä on paksu tukka alaselkään asti, ja vuosia olen jo hakenut shampoot ja hoitoaineet alan liikkeistä, ei tuota tukkaa muuten kukaan pystyisi selvittelemään.

Shampoon ja hoitoaineen lisäksi olen ostanut tukkaan suihkutettavaa hoitoainetta mitä ei pestä pois, se on hyvä hätäapu myös.

Itselläni on tosi helposti takkuuntuvat hiukset ja käytän garnier fructisin nutri repair 3 hoitoainetta. Olen ostanut vaikka minkänäköistä ainetta kampaamoliikkeistä, mutta tuo vain toimii paljon paremmin kuin muut. Ei sisällä silikonia, mutta siinä on hedelmävahaa joka toimii samantyyppisesti eli kannattaa katsoa ettei läträä sitä iholle tukkimaan ihohuokosia.

Shampoona nuorelle mielestäni paras on hellävarainen lactacyd-neste jolla voi pestä kaiken hiuksista intiimialueisiin :)

Meillä kanssa tyttö 6v ja hiukset ovat alaselkään asti pitkät. Ei ole mitenkään erityisen takkuuntuvat hiukset kylläkään. Ei olla käytetty shampoota tai hoitoainetta oikeestaan koskaan, mutta just tänään pestiin hänen hiukset shampoolla (hikoili tänään sen verran pahasti pipon alla) ja shampoon sekaan laitoin hiukan omaa hoitoainettani, koska hiukset olleet todella sähköiset. Tuli todella sileät hiukset, sai harjattua pyyhekuivana ilman yhtäkään takkua. Lisäksi olivat ainakin toistaiseksi ei-sähköiset.

Mulla itselläni myös alaselkään asti pitkä tukka, kärsinyt suoristamisesta ja värjäyksestä jonkun verran. Hyvin tehoaa itsellänikin tuo hoitoaineeni, joka on doven joku teho(?)hoito rasittuneille hiuksille, sellaisessa tuubissa.

En o ikin viel pessy shampool tai millään muullakaan kuin vedellä tuon 5vuotiaan hiuksia. Mut takkuihin auttaa hoitosuihkeet. Ja itselleni käytän vain palasaippuaa ekokaupasta. Ei tartte hoitoaineita. Eikä sisällä myrkkyjä. Ihmisenpesusineet ovat aika kemikaalikuormia. Yh.

Yhteistyössä