lapsen hiusten värjäys ikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon 12 ja 6 ja täytän koht 13 mulla on ollu 2 kertaa raidat ja nyt syksyllä haluaisin värjätä hiukset. Mitä mieltä ootte jos värjää vaa 2-3 vuodes kevyt värillä tai 2 kestovärillä? musta vasta yläkoulus saa värjätä hiukset, eikä alakoulus.. meidän 3-6 kaikkki tytöt on värjänny hiukset jopa mun bestis mut mä ja yks toine vaa ei olla... ei ne aikuiset paljoo mieti minkä ikäsen antaa värjätä hiukset!!

Itse olen 11 v. ja mulle on blondattu vaaleet raidat. Tosi moni värjää ja mun mielest ei haittaa jos kerran värjäis koko tukan jonkun väriseks. Tosin onhan se ihan eriasia, jos usein värjää, se on jo typerää ja kauheeta, mut jos nyt kerran värjää, tai laittaa raitoi, käyttää kevytvärii ni se on OK

Tyttäreni täyttää 13 v. tänä vuonna, enkä anna värjätä vielä pariin vuoteen.
Miksi? No hän on niin monelle jutulle allerginen, etten uskalla hengenvaarallisen allergisen reaktion pelossa hänen värjätä. Ja siksi, että itse olen värjännyt todella paljon hiuksia, ja omaan todella herkän päänahan tätä nykyä. Olen onnellinen, että on pysynyt suurin osa näistä harvaankasvaneista hiuksista päässä. Helevetinmoista myrkkyä nuo hiusvärit.

Mun lapset ei saa värjätä tukkaa ehkä ennen 15v. ikää. Itse koitan päästä hiusten värjäämisestä eroon kasvattamalla omaa väriä takaisin, välillä olen ns. luomuväreillä värjännyt, ettei olis niin iso kontrasti (luontaistuotekaupasta saa noita värejä). Ihan järkyttävää myrkkyähän nuo tavalliset hiusvärit on, Kemikaalikimaran sivuilta kannattaa lukea juttua. Mua järkytti se niiden kertyminen elimistöön, jolloin voivat monen vuodenkin jälkeen laukaista allergisen reaktion, ja pahimmassa tapauksessa siihen voi kuolla.

Itse olin kai 11v kun ekan kerran värjäsin hiukset. Mulla on aina ollut maantienharmaat hiukset. Mitään sanomattomat hiirenväriset, harmaat haituvat.. Lapsena olivat aivan vaaleat, sitten tummuivat tuollaisiksi. (Äidilläni oli 25-vuotiaaksi asti blondit, sitten alkoivat luonnostaan tummua ja nyt ovat mustanruskeat! Odottelen että käviskö noin sitten mullekin kun 25 tulee täyteen..) Ja ei se väri mulle kyllä sopisikaan. Värjään nyt tummaksi sitten, mutta olen yrittänyt harventaa kertoja ja käyttää kevytvärejä, ei ainakaan niin paha ole kuin kestoväri. Jos mulle ei tapahdu niin että hiukset tummuu luonnostaan, niin tuun varmaan aina värjäämään, mutta johonkin ekoväriin vois joskus siirtyä. Sitten kun tulee lapsia, niin jos heille tulee sama "hiirenharmaa" pää kuin mulla niin saavat värjätä yläasteikäisenä kevytväreillä/ekolla. Sitä aiemmin eivät.

Oon ite täl hetkel 12, ja mun mielest se on jokasen oma asia. On pari kertaa värjätty n. 2v sitte säväyteshampoolla, ja se jälkee kevyt väreillä olisko n.5 kertaa. Seuraavaks testaan raitoi.
Mulla oli sellaset vihertävät hiuset aikasemmi ): nii ku kamu alko värjätä omiaan, nii pyysin itekki äidilt. Ja jokainen äiti saa päättää altistaako lapsensa johonki juttuu (mikä nyt olikaan :D ) Vai antaako hänen tehä jotain uutta. Mulle se oli yks ihanimmista kokemukista, ku sain uuen värin. Se on vähä niinku...öööö. RASVAIMU (Whata?...) no kuiteski. Altistaa ittensä vaaraan , jonku läski köntin takii. Tää on mun mielipide, kaiken tän jaarittelun seassa. LAPSI SAISI PÄÄTTÄÄ ITE MITÄ TEKEE HIUKSILLEEN!

Olikos se ikäraja joku 16 v.? Itse minulta on värjätty monta kertaa, varmaan neljä 8-10 vuotiaana:)
Hiukset ei oo ainakaan vielä menny huonoks, ja oon muuten sitten 10 v.

En tiennyt/ Emme tienneet siiloin kun väräsin/värjäsimme hiukseni, että ikäraja
olisi ollut 16 v.
Mutta sehän tuli julki vasta lähi-viikkoina:D

No, kun olin ihan lapsi (n. 8 vuotta), minulta värjättiin ihan luomulla...
Sitten 12 vuotiaana sellaisella värishamppoolla, ja nyt 17 vuotiaana oon jo ruvennut käyttämään ihan LÒRÉAL:lin tuotteita...
Ei oo mennyt vieläkään huonoks.:)

Lähettäjä, (D:En tiedä) se ikäraja oli jotain 16 v.
Suosittelen, miten ite oon tehny, eli:
Hennosta oikeeseen väriin:D!
Hyvää viikonloppua kaikille!

Googlettakaas kasvivärit!! Sain ensimmäisen pahan allergisenreaktion v. -09, seuraavan v.-11, lopetin kestovärit kokonaan ja etsin turvallisen vaihtoehdon, esim. Sante, logona, Marc urth, satva henna (lawsonia inermis)
Ikää minulla siis reippaasti yli 20 vuotta.

Hei oon 15 vuotias enkä oo värjänny vielä kertaakaa koska vanhemmat ei oo antanu lupaa ja Nykyäänhän on nois kaikis hiustenvärjäys pakkauksissa ikäraja k16ja oon kyllä haaveillu uudesta väristä jo kauan.. Enkä ymmärrä että miksi niissä pitää olla joku ikäraja.. Ois kivempaa jos sais värjätä jo 15 vuotiaana.

Yhteistyössä