Lapsen hautajaisvaatteista/kengistä/takista kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
parin viikon päästä on tytön papan hautajaiset. Tyttö on 5v. Mitä päälle hänelle. Liituraitahousut löytyy tai sitten mustat paksummat legginssit ja paidaksi valkoinen neulepaita, alle vaikka valkoinen paita sitten. Mutta mitkä kengät laittaisi, yhdet mustat juhlakengät saattaa vielä mahtua, mutta jos ei mahdu, mitkä kengät olisi hyvät? Entäpä takki, kun ei meillä ole mitään tumman sävyistä takkia...

Lapsilla ei tarvitse olla hautajaisissa mustia, eikä välttämättä edes tummia vaatteita (ei nyt tietty mitään kelta-puna-neonvihreetäkään). Siistit ja yksinkertaiset. Ja mun mielestä ulkotakki voi lapsella olla melkein mikä vaan ,koska sitä ei kuitenkaan koko aika pidetä.

[QUOTE="tjaa";27206271]Luulisi, että omaisen hautajaisissa olisi muutakin mietittävää kuin, että mitä kenelläkin on päällä. Tietenkin meitä on moneen junaan...[/QUOTE]

Voi että kun sulta tuli pistävä kommentti. Kyllä on kuule tässä mietitty paljon muutakin, että älä edes kehtaa epäillä muuta. Hautajaisten suunnittelu nyt käynnissä ja tällainenkin asia siis mieleen tuli. Ilkimys.

Mielestäni lapsilla ei ole niin tarkkaa hautajaisissa, onko "etiketin mukainen" pukeutuminen. Toki siistit vaatteet, muttei mielestäni tarvitse olla tummaa. Ehkei ihan mitään kovin räikeää kuitenkaan päälle (oranssi, kirkkaan punainen).
Jos juhlakengät eivät mene, niin mielestäni jotkut siistit nahka/mokka saappaat tai nilkkurit ovat myös hyvät. Onhan ilmat jo sen verran viileätkin.

[QUOTE="tjaa";27206271]Luulisi, että omaisen hautajaisissa olisi muutakin mietittävää kuin, että mitä kenelläkin on päällä. Tietenkin meitä on moneen junaan...[/QUOTE]

Meillä oli just miehen papan hautajaiset ja kyllä mäkin mietin tarkkaan mitä lapselle ja itselleni päälle laitan.
Miehen suvussa on paljon isoja juhlia ja aika tarkka "pukukoodi", joten kyllä mä halusin kunnioittaa esim. leskeä siistillä pukeutumisella..koska tiedän että heille ne on "tärkeitä" asioita, vaikka mulle ei niinkään.

Ulkovaatteiksi ihan säänmukaiset sopivat vaatteet, valitset väriltään neutraaleimmaista päästä olevat. Sisäkengiksi voit ottaa juhlakengät tai vaikka tossut. Lapselle riittää, että on suhteellisen neutraalin väriset vaatteet muuten. Esin. joku tummanlila, tummansininen, harmaa käy mekon tai hameen väriksi. Sukkahousut voi olla vaikka valkoisetkin.

Itse laittaisin mieluummin liituraitahousut kuin legginsit. Valkoinen yläosa on ihan OK. Jos muistotilaisuus on kotona niin ihan hyvin voi lapsi olla vaikka sukkasillaan tai tossuissa, jossain srk-keskuksessa tms. voisi kengät olla jalassa mukavammat. Parissa viikossa saattaisi uudet juhlakengät löytyä vaikkapa huutiksesta edullisesti jos ei uutena halua ostaa. Ja ulkovaatetuksen suhteen en itse hirveästi stressaisi, ulkona vietettävä aika on kuitenkin melko lyhyt eikä siihen muutenkaan kiinnitetä niin huomiota. Ei haittaa vaikka olisi vaaleampaakin, kunhan räikeimmät värit ja kuviot jättää pukematta.

Meilläkin oli kesällä anopin hautajaiset ja oli kyllä paitsi mulle niin myös lapsille itselleenkin tärkeää olla juhlavasti ja asianmukaisesti pukeutunut.

Yhteistyössä