Lapsen hakeminen hoidosta alkoholia nauttineena...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Hassu otsikko kun en parempaa keksinyt. Mutta onkohan tuossa jotain eri käytäntöjä? Kun Helsingissä asuva kaveri kerran soitti ja sanoi olevansa yhdellä oluella ennenkuin hakee lapsen hoidosta. Olin ihan :o :o Miulla ei kävis mielessäkään, tiedän tasan tarkkaan mikä haloo siitä täällä nousisi, ilmoitukset joka ikiselle mahdolliselle viranomaiselle ja vaikka mitä :snotty: Kaveri taas ei nähnyt asiassa mitään omituista.

Moro :)

Joo no en ihan äkkiä kyllä minäkään menisi hakemaan oluen kautta lapsia, vaikka se yksi nyt ei tosiaan humalaa aiheuta,mutta henkilökunnan suhtautuminen vois olla just sitä mitä kuvasitkii...
Ja nipo kun tässä asiassa olen,niin täytyy myöntää että jos oisin hoitaja, niin itekin ehkä kiinnittäsin huomiota vanhempaan, joka haisee alkoholille kun tulee hakemaan...Kun eihän ne toisaalta voi tietää ootko ottanu yhen vai viisi..Mutta -mä oonkin mä :)

No ei kai siinä muuta kuin se, että jos henkilökunta haistaa alkoholin, niin kyllä siitä äläkkä nousee, eiväthän he voi tietää, oletko ottanut yhden maistin viinilasista, vai vetänyt puoli pulloa kossua. Että en kyllä riskiä ottaisi. Enkä kyllä menisi oluelle töitten jälkeen, vaan hakisin lapsen mahdollisimman nopeasti päiväkodista.

Selvästi humalassa olevalle hakijalle ei saa lasta luovuttaa, vaan soitetaan sossut paikalle ja jos lapsella ei ole muita hakijoita, niin sitten lapsi huostaanotetaan. Kerran olen tällaisen tapauksen nähny ja kurjaa oli. Yhdestä kaljasta ei nyt välttämättä humalaan tule ja eipä päiväkodilla kysellä ja puhalluteta, jos ei selvästi huomaa että on humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Moro :)

Joo no en ihan äkkiä kyllä minäkään menisi hakemaan oluen kautta lapsia, vaikka se yksi nyt ei tosiaan humalaa aiheuta,mutta henkilökunnan suhtautuminen vois olla just sitä mitä kuvasitkii...
Ja nipo kun tässä asiassa olen,niin täytyy myöntää että jos oisin hoitaja, niin itekin ehkä kiinnittäsin huomiota vanhempaan, joka haisee alkoholille kun tulee hakemaan...Kun eihän ne toisaalta voi tietää ootko ottanu yhen vai viisi..Mutta -mä oonkin mä :)

Moro moro :D Miä vaan mietin kun tosiaan sen ihmisen mielestä siinä ei ollut mitään omituista, ei varmaan sen hoitopaikankaan mielestä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no hei, YHDEN.

Siis miä en paheksu sitä yhden ottamista vaan ihmettelin sitä että eri paikoissa suhtaudutaan aika eri tavalla. Jossain voi näköjään hakea lapsen yhden ottaneena eikä siinä ole ongelmaa, täällä ei todellakaan voi.

Niin,en usko että jos hoitopaikka sossuun ottas yhteyttä tuon yhden oluen takia, niin hänkään sitä kävisi ennen lasten hakua nauttimasta.Liekö sitten eroja paikoittain? Mutta täällä ei passaa tuollasta tehä..ei kannata es ajatella sellasta,ettei "jää kiinni" :D Siitäkin voi seurata jtn ;)

Enpä tiedä kuinka tarkkaan sitten henkilökunta pystyy haistamaan jos esim. pihassa ovat ja vanhempi nappaa lapsen siitä mukaansa ja huikkaa moikat..
Mulla ei olisi koskaan pokkaa, eikä kyllä tarvettakaan, hakea lasta hoidosta sitä yhtäkään nauttineena ja sehän tarkoittaisi sitten sitä että olisin jo töissä sen sidukan/oluen nauttinut, joten.. :xmas:

Ymmärtääkseni ei luovuteta päihtyneelle.
Itse en päihtyisi yhdestä oluesta, ajaisin mainiosti vielä autoakin.
Katsoisin voivani hakea lapsen.

Epäilen myös, että raavas mies kestää yhden oluen ilman että kukaan huomaa yhtään mitään.

Meillä ei töissä luovutettu kun olin päiväkodissa töissä jos edes haisi viinalle mutta jos ei ollut mitään merkkejä että olisi humalassa tai että haisisi niin sitten eri asia.

kerran tuli äiti hakemaan lastaan niin että hyvä jos portista pääsi tulemaan...no sossut paikalle ja lapsi huostaan..yksi isä tuoksui hieman alkolle ja haki lapsensa autolla, lapsi luovutettiin mutta asia otettiin esille seuraavana päivänä ja sen jälkeen ei tuoksahtanut, tässä tapauksessa sanoi käyneensä yhdellä oluella ennen kuin tuli hakemaan.

Ei yhden oluen nauttiminen ole este lapsen hakemisille. Lasta ei saa luovuttaa selvästi päihtyneelle hakijalle. Tilanteeseen vaikuttaa myös se, onko kotona toinen vanhempi, kuinka pitkä matka heillä on kotiin, millä kotimatka tehdään jne.

Yhteistyössä