Lapsen haalareista, kosteusuoja pahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammali

Vieras
Meillä siis aina ollut lapsella Remun tai lassietecin haalareita, yhtä talvea lukuunottamatta jolloin oli seppälän alesta ostettu haalari. Nää laadukkaat sitten on säästetty toisellekin oottamaan.
Itsellä ollut nyt kohta kaksi vuotta kunnon goretex-takki(merkkitakki maksoi yli satasen eli pitäs olla kaikinpuolin kunnolinen) ja oon nyt tajunnu et se hiostaa ihan kamalasti. Viime vuonna meni raskaanaolemisen piikkiin hiostaminen sen aikaa kun sitä sain mahan puolesta pidettyy mut nyt oon tajunnu et se oli vaan se takki. Toki pitää vettä mut on kun muovipussi päällä olis jos yhtään kävelee tai tekee jotain muuta kun seisoksii pihalla.

Meillä esikoinen on aina ollut kovin hikoileva(nukkuessa jne) joten jatkuva nihkeys vaatteissa haalarin alla on mennut siihen piikkiin. Mut nyt kun aloin muistella niin se talvi kun oli se seppälän halpishaalari(jossa ei kosteussuojaa) ei samanlaista hikoamista ollut niin paljoa. Ja syksytakkinsa suhteen valittaa et on kuuma(vaikka olis kylmä ilma ja suht vähän päällä) ja haluu aukoa takkia jatkuvasti.

Onko noi kaikki goretex tyyppiset vaatteet lapsellakin hiostavia(niissä lukee hengittävä, mut niin lukee mun takissakin..)?Kokemuksia?

Olisko nyt sit järkevää ostaa "halpishaalari", myös tuolle nuoremalle ja kuravaatteet sadepäiviks ja myydä ne meidän uudenveroiset säästetyt gorehaalarit pois..? Kun ei oo kiva et lapsi hiestä nihkeänä aina joutuu ulkoilemaan..

Luitko eilisen kaksplussan haalarivertailun. Siinä oli viime talvi testattu lapsilla haalareita, ja yllätys oli, että esim.REima tecin asu oli koettu umpioksi.
Katso haalareista mittaustulokset. Hengittävyyttä voi mainostaa ilman todenperää. Markkinoilla on paljon vedenpitäviä ja tuulenpitäviä haalareita, joissa ei kuitenkaan ole kunnon hengittävyyttä. Ostan itse vain hyväksi kokemaani Rasavil-haalaria ;) Mutta tiedän myös, että halpishaalareista mm. Greenhill (ei ollut kaksplussan testissä) on erittäin hengittävä, mutta sen vedenpito ei ole hyvä. On kyllä sateenpitävä.

En vielä lukenut, katoin vaan kuvat, kun pikaiseen lehden selasin:) Pitääkin lukea.
Mut esim.mun takissa oli oikeesti tosi hyvät lukemat niissä hengittävyysjutuissa, muistan kun ostin "parhaan", mut se on ihan muovipussi silti..
Aiemmin kun ei itellä oo ollu gorea niin en ole tullut ajatelleeksi et se vois olla tuon tuntuinen kun niitä aina nimenomaan hengittävinä mainostetaan..

Mulla sama ongelma eli hikoilen kuin pieni sika noissa goretex yms.yms. vaatteissa. Ja koska poika kovin hikoilevainen, en sitten taidakaan ostaa noita kalliita kosteussuojattuja sille.. Kiitos hyvästä ja aiheellisesta aloituksesta ap:lle!!

Yhteistyössä