lapsen etuko? (tapaamis asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voiko oikeus päättää, että 2vuotias lapsi tapaa isäänsä,jota ei tunne,eikä puhu samaa kieltä, yksinään ja on vaikka yötä?
Exäni ei halunnut aiemmin olla tekemisissä ja nyt vaatii tapaamisia silloin,kun tulee suomeen käymään.meille hän ei ole tervetullut.
alkuun toivoin,että olisi lapseensa yhteydessä,mutta ei tahtonut,mutta nyt sitten kun lapsi ei ollenkaan tunne tätä eikä tosiaan ymmärrä sanaakaan mitä toinen puhuu. onko se lapsen etu? ja näitä tapaamisia tulisi varmaan olemaan max 2kertaa vuodessa, eli tuskin hän isäänsä kovin hyvin tuossa ajassa ehtii tutustua,joka kerta olisi sitten itkua ja huutoa kun joutuu jäämään isälleen->aivan vento vieraalle ihmiselle.

enkä kaipaa tähän mitään juttuja "miksi et ottanut suomalaista miestä yms p..kaa."

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
oisko aluksi viisasta tutustuttaa lasta isäänsä? esim tapaatte kaikki kolme yhdessä niin että lapsi oppii tuntemaan ihmisen ja luottamaan tähän?

kerkiääkö se luottamus muodostumaan, kun visiitti kestää aina maksimissaan viikon? Minä en pysty millään joka päivä olemaan monta tuntia exän luona.
Onko minulla sitten joku velvollisuus laittaa lapsi vieraskieliseen päiväkotiin kieltä oppimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
oisko aluksi viisasta tutustuttaa lasta isäänsä? esim tapaatte kaikki kolme yhdessä niin että lapsi oppii tuntemaan ihmisen ja luottamaan tähän?

kerkiääkö se luottamus muodostumaan, kun visiitti kestää aina maksimissaan viikon? Minä en pysty millään joka päivä olemaan monta tuntia exän luona.
Onko minulla sitten joku velvollisuus laittaa lapsi vieraskieliseen päiväkotiin kieltä oppimaan?

ei varmaan ole velvollisuus mutta ehkä se olis lapsen etu laittaa kaksikieliseen päiväkotiin

Mitenkähän sitten nuo tapaamis kustannukset, joudunkohan osallistumaan niihin? exän matkat ja hotellit yms? vai tuleekohan sosiaali ihmiset häntä vastaan noissa asioissa? Vai liekö ne kokonaan omakustanteisia hänelle sitten?

Yhteistyössä