lapsen ensimmäisen hoitopäivän pituudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maikkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maikkis"

Vieras
Kuinka pitkä ensimmäinen hoitopäivä olisi hyvä pitää? Mulla on mahdollisuus tehdä ensin lyhyttä päivää, joten voisin hakea lapsen vaikka jo ennen päikkäreitä kotiin. Kannattaisko heti ensimmäisenä päivänä pitää hoitopäivä niin lyhyenä, että hakisi ennen päiväunia ja toisena päivänä vasta päikkäreiden jälkeen? Vai olisiko hyvä että heti ensimmäisestä päivästä lähtien nukkuisi myös päikkärit hoitopaikassa? Kuinka tekisitte? Lapsi on siis vähän päälle vuoden.

Oletteko ehtiny käydä tutustumassa hoitopaikkaan etukäteen? Jos ette ole, niin sitten mahdollisimman lyhyitä hoitopäiviä alkuun, muuten ei varmaan niin ole väliä.

[QUOTE="maikkis";22734034]Kuinka pitkä ensimmäinen hoitopäivä olisi hyvä pitää? Mulla on mahdollisuus tehdä ensin lyhyttä päivää, joten voisin hakea lapsen vaikka jo ennen päikkäreitä kotiin. Kannattaisko heti ensimmäisenä päivänä pitää hoitopäivä niin lyhyenä, että hakisi ennen päiväunia ja toisena päivänä vasta päikkäreiden jälkeen? Vai olisiko hyvä että heti ensimmäisestä päivästä lähtien nukkuisi myös päikkärit hoitopaikassa? Kuinka tekisitte? Lapsi on siis vähän päälle vuoden.[/QUOTE]

Oppii päivärutiinin paremmin kun on alusta asti koko normaalihoitopäivänsä. Siis mun mielestä...

Tutustumassa saadaa käydä kerran sisällä. Tuota just itsekin mietin, että toisaalta olis varmaan hyvä että tottuis heti alusta lähtien myös nukkumaan siellä, mutta toisaalta kun tosiaan tutustuminenkin on vaan noin lyhyt.

[QUOTE="minä";22734586]pidin ekana päivänä aamupäivän, toisena vein sit lounaalle ja hain päikkäreiden jälkeen.[/QUOTE]

Meillä meni vähän samaan tyyliin. Ekalla viikolla taisi olla maanantaina hoidossa 9-11:30 ja tiistaina 11-14:30 ja keskiviikkona 10-14:30 ja torstaina oli sitten jo melkein kokonaisen päivän eli 9-15... Ei ollut mitään ongelmia.