E
epätietoinen
Vieras
Meillä lapsella (4v.) on epäily astmasta ja nyt on ollut sen vuoksi käytössä Pulmicort lääke (ja varalla avaava lääke Aeromir). Nyt viime päivinä poika on ollut hyvin levoton, "puhisee" ja "ähkii" ja on jotenkin sellainen outo (virnistelee omituisesti, puhuu hengästyneen oloisesti jne.). Nyt minua mietityttää se, että voiko nuo edellä mainitut asiat liittyä jotenkin astmaan ja hengenahdistukseen vai onko ne vain jotain muuta (esim. äidin kuvitelmaa)?
Jotenkin itse mieltää astman ja hengenahdistuksen sellaiseksi vinkuvaksi hengitykseksi ja hengen haukkomiseksi ja sellaisia oireita en ole kuitenkaan nyt huomannut (vinkunaa on ollut flunsssan yhteydessä). Miten te tiedätte, milloin lapselle tarvitsee antaa avaavaa lääkettä muun lääkityksen lisäksi?
Jotenkin itse mieltää astman ja hengenahdistuksen sellaiseksi vinkuvaksi hengitykseksi ja hengen haukkomiseksi ja sellaisia oireita en ole kuitenkaan nyt huomannut (vinkunaa on ollut flunsssan yhteydessä). Miten te tiedätte, milloin lapselle tarvitsee antaa avaavaa lääkettä muun lääkityksen lisäksi?