Lapsen angiina

Onko kellään ollut lapsella useita angiinoita peräkkäin?ja monta?mitkä olleet toimenpiteet?mitä lääkkeitä lapsi on saanut?
meillä 9v poika joka nyt syönyt 2 v-pen megaa putkeen,ja nyt kolmannella kerralla kun pikatesti näytti plussaa,niin sai kefexin-kuurin.
nyt otettiin myös jotain muitakin näytteitä kurkusta.
kertokaa kokemuksia,kiitos :)
eli meillä nää oireet on alkaneet heti päivän päästä siitä kun kuuri on loppunut :/
 
kiitos vastauksesta :)
helpottaa kovasti tietää että jollain muullakin ollut,kun minä olen vähän hysteerikko kaiken maailman sairauksiin,niin nytkin oon tosi huolissani pojan voinnista,että sillä nyt on suurin piirtein syöpä tai vastaava :/
 
On hyvä, että on otettu aina näyte jotta selviää todellinen pöpö. Onko lääkärit maininneet nielurisojen suuruudesta mitään? nekin voivat ylläpitää jatkuvaa tulehdusta. Itse aikoinaan kärsin samasta vaivasta ja vaikka määrättiin kurlauslääkkeet jokaisen aterian jälkeen niin tulhedukset vaan jatkuivat ja sitten siirtyi myös virtsarakkoon. Kaikki loppui risojen poistoon.

Tärkeintä on se, että joka kerta ennen antibioottia otetaan näyte.,,,jos on Aata niin silloin syytä lääkitykseen, mutta ei välttämättä B;eessä. Jokainen antibioottikuuri tuhoaa myös meille tärkeitä bakteereja ja elimistö on normaali tilassa n 3 kk;en kuluessa antibiotista.

Angiinat ovat tyypillisiä kouluiässä ja iän myötä vielä enemmän bakteeriset angiinat.
Vaadi kuitenkin aian näytteen otto ja varmsitus siitä, että kyseessä antibiottoia vaativa hoito. Kaikki tulehdusket eivät sitä ole.
 
Meillä pojalla pesiytyi risoihin joku bakteeri jota ei tunnistettu useista näytteistä huolimatta. Ainut antibiootti joka pöpöön tehosi oli muistaakseni Dalacin-merkkinen. Poika oli kuitenkin jatkuvasti sairas,eikä lopulta auttanut muu kuin leikata nielu-ja kitarisat pois. Siihen loppui sairastelu meilläkin. Kannattaa hakea lähete leikaukseen vaikka yksityiseltä,sieltä pääsee nopeammin hoitoon.
 

Yhteistyössä