Lapselliset naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi tuntuu,että monet lapsettomat kolmekymppiset kaverini ovat fiksumpia ja itsenäisempiä kuin lapselliset? Oletteko huomanneet samaa?

Tekeekö lapset ja parisuhde naisesta tyhmän :(?

Olen 25v ja mulla 2 lasta. Valtaosa mun työkavereista on +30v naisia, jotka ei musta kyllä eroa. :D Ei ulkoisesti tai juttujen perusteella. Joskus tosin itse tunnen olevani jopa fiksumpi, ehkä myös tylsempi, mussa ei ole enää sitä hulluttelu-ominaisuutta, joka ennen lapsia oli ja joka näillä lapsettomilla työkavereilla vielä on. Ei kun hilpeys, se on oikea sana.

Viimeksi muokattu:
Itse olen aiemmin ollut "fiksu" lapseton ja nykyään "fiksu" lapsellinen, mutta täytyy sanoa, että ajattelemattomimmat, julmimmat ja yksinkertaisimmat kommentit ovat korviini tulleet lapsellisilta. En todellakaan tiedä, miksi. Mutta yleistää ei tietenkään voi.

Ollaanpas sitten kaikki ja pysytäänkin lapsettomina ettei tulla tyhmiksi hahahah:-D Se on kuule vaan kateus mikä teilläkin kiukuttaa. Käykö kateeksi muiden parisuhdetta ja perhe-elämää? Varmaan joo kun teitä ei ole kukaan lapsiensa äidiksi kelpuuttanut:-D Ja kuule, kyllä tässä lapsien kanssa pakostakin elämä muuttuu, ja tulee lapsellisemmaksi. Itsenäinen voi olla silti vaikka parisuhteessa, ei kuule ole kaikki sinkutkaan itsenäisiä, saati fiksuja :-D :-D

[QUOTE="siru";25341904]Ollaanpas sitten kaikki ja pysytäänkin lapsettomina ettei tulla tyhmiksi hahahah:-D Se on kuule vaan kateus mikä teilläkin kiukuttaa. Käykö kateeksi muiden parisuhdetta ja perhe-elämää? Varmaan joo kun teitä ei ole kukaan lapsiensa äidiksi kelpuuttanut:-D Ja kuule, kyllä tässä lapsien kanssa pakostakin elämä muuttuu, ja tulee lapsellisemmaksi. Itsenäinen voi olla silti vaikka parisuhteessa, ei kuule ole kaikki sinkutkaan itsenäisiä, saati fiksuja :-D :-D[/QUOTE]

Ei se perhe-elämä mitään juhlaa ole :D

Ei kai lapsellinen voi olla yhtä itsenäinen kuin lapseton, jos ajatellaan että lapset ovat pieniä ja itsenäisyys tarkoittaa mahdollisuutta mennä ja tulla just silloin kuin mieli tekee.
Toisaalta, miksi ihmiset pitää lokeroida? Jokatapauksessa yksilöiden väliset erot ovat huimia..

Jaa miten se sitten näkyy se tyhmyys niinku äidiksi tulon, parisuhteen aikana ;)?
Mielestäni naisen ajatukset äitinä keskittyvät tiedostamattaankin jatkuvasti lapsen hyvinvointiin, kasvatukseen, huolehtimiseen, hoitoon jne. Se mihin ne ajatukset ennen perhettä harhailivat riippuu vissiin elämäntilanteestakin...
Työssä oleva hikipinko ajattelee "vain" duunia, äitinä oleva ajettelee usein "vain" jälkeläisiään, tyhmää en kenestäkään saa näin ajatellen. Ai niin mähän en voi tajuta kun oon jo tyhmempi :D

Varmasti 30-vuotias lapseton nainen on itsenäisempi kuin ikätoveri, jolla on lapsia.

Äiti on lapsissaan ja hiedän hoitokuvioissaan kiinni, ja hänen pitää heidän hoidostaan yhdessä lasten isän kanssa vastatessaan miettiä, selvittää ja neuvotella etukäteen voiko hän lähteä jonnekin ja extempore-lähdöt eivät aina noin vain onnistu, kuten siltä lapsettomalta.

Fiksuudesta en tiedä.

Ehkä joiltakin on se itsenäisyys vaihe jäännyt vaan elämättä. Lapsuuden kodista suoraa miehen kanssa yhteen ja heti perään lapset. En puhuisi tyhmyydestä - ei se sitä ole. Mutta monasti se lapseton 30v on joutunut olemaan myös oman elämän herra, oppinut olemaan yksin ja miettimään. Olen ihan samaa tavallani huomannut - varmasti osa johtuu myös siitäkin että lapsien kanssa sinulla nyt ei vaan ole niin paljoa aikaa tutkia ympäristöäsi, hakea elämän kokemuksia jnejne.

silti sanon että mitä sitten? mitä väliä sillä on onko joku "lapsellisempi" kuin joku toinen? Kunhan on omaan valintaansa tyytyväinen. Ainoa mitä suren on äidit jotka elää kuin teinit vaikka on omia muksuja. Ei lapsesta nyt vaan ole kiva kuunnella äidin biletystarinoita tai yrittää pysyä kärryillä alati vaihtuvien isi-ehdokkaiden kanssa. Nämäkin äidit taatusti hoitavat lapsen hyvin - mutta unohtuu se että lapsi ei kaikkea aikuisen maailmasta ymmärrä, eikä hänen tarvitse ymmärtää. Mun mielestäni äitien ei esim. tartte tissit paljaana kiikkua lehtien palstoilla. Olisi tehnyt sen ennen niitä muksuja ettei muksujen tartte sitä todistaa.

Mies hoitaa kaikki käytännön asiat ja nainen keskittyy lapsiin ja kodin laittamiseen (sisustamiseen).
Ei kai kyse ole "tyhmyydestä", vaan siitä ettei viitsi / ei kiinnosta ja ei ennen kaikkea tarvitse osata tai tietää jotain, kun on se mies :)

Tunnen monta äiti-ihmistä, jotka oikein korostaa "ettei osaa" esim. maksaa laskuja netissä tai tankata, vaikka kyse on siitä, että on kivempi kun joku toinen tekee ikävämmät asiat. Nainen tekee työlistaa, jota mies toteuttaa (mm. tankkaa auton, vaihtaa lamput, kokoaa ikeat jne.).

[QUOTE="ttt";25342089]Ehkä joiltakin on se itsenäisyys vaihe jäännyt vaan elämättä. Lapsuuden kodista suoraa miehen kanssa yhteen ja heti perään lapset. En puhuisi tyhmyydestä - ei se sitä ole. Mutta monasti se lapseton 30v on joutunut olemaan myös oman elämän herra, oppinut olemaan yksin ja miettimään. Olen ihan samaa tavallani huomannut - varmasti osa johtuu myös siitäkin että lapsien kanssa sinulla nyt ei vaan ole niin paljoa aikaa tutkia ympäristöäsi, hakea elämän kokemuksia jnejne.

silti sanon että mitä sitten? mitä väliä sillä on onko joku "lapsellisempi" kuin joku toinen? Kunhan on omaan valintaansa tyytyväinen. Ainoa mitä suren on äidit jotka elää kuin teinit vaikka on omia muksuja. Ei lapsesta nyt vaan ole kiva kuunnella äidin biletystarinoita tai yrittää pysyä kärryillä alati vaihtuvien isi-ehdokkaiden kanssa. Nämäkin äidit taatusti hoitavat lapsen hyvin - mutta unohtuu se että lapsi ei kaikkea aikuisen maailmasta ymmärrä, eikä hänen tarvitse ymmärtää. Mun mielestäni äitien ei esim. tartte tissit paljaana kiikkua lehtien palstoilla. Olisi tehnyt sen ennen niitä muksuja ettei muksujen tartte sitä todistaa.[/QUOTE]

Mitä sitten?

No noi äidit on kuitenkin lapsilleen roolimalleja.... Millaisen naisen/miehen mallin he antavat eteenpäin.

Mä voin kyllä rehellisesti myöntää, että mun aivot on näivettyneet kotona vietettyjen kuukausien aikana. Normi kommunikointikin tuntuu toisinaan tosi vaikealta, kieli menee ihan solmuun ja senat sakaisin, tulee tosi dorka olo. Toisinaan haluttais mennä jo takaisin töihin, mutta toisaalta kotona vietettyä aikaa en muuksi muuttais ja ainakin toistaiseksi jatkan kotona oloa.

mä ainakin tunnen itseni "tyhmemmäksi" kuin ennen.

Luulen tietäväni syynkin. En nuku tarpeeksi. En ole nukkunut kunnolla kahdeksaan vuoteen.
Minulla ei ole omaa aikaa, eli ei omia harrastuksia, ei aikaa lukea, ei aikaa perehtyä maailman aisoihin. Koko aika menee vain päivistä selviämiseen.

Kunhan lapset kasvavat, niin toivon, että jaksan muuttaa asioita...

Yhteistyössä