Lapselleni laitettiin putket korviin. Maidoton ruokavalio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja putki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

putki

Vieras
Kaveri kauhistui, kun putkitettu lapseni joi tavallista maitoa. Kuulemma putkitetun lapsen pitää olla maidottomalla ruokavaliolla.

Mitä ihmettä? Miksi?

Ei lääkäri ole mitään tästä sanonut....

Ja höpöhöpö! Me joskus kokeiltiin korvatulehduskierteessä jättämällä maito pois alkuillasta. Korvalääkäri sanoi että maito on niin tärkeää lapselle ettei sitä kannata jättää pois. Jos maitoa juo makuuasennossa, saattaa sitä jäädä nenäonteloihin tms. yöksi ja maidon pöpöt saattavat ylläpitää korvatulehduspöpöjä. Mutta jos korvat putkitettu, toimii niiden ilmanvaihto paremmin. Eli maidottomuutta illansuussa (etenkin makuuasennossa) voi kokeilla jos paha korvatulehduskierre.

Homeopaatit kaiketi suosittelevat maidotonta (myös vilja ja sokeri pois) valiota korvakierteiselle lapselle. Kuulemma lisää liman eritystä. Lisäksi pitää syödä jotain homeopaattisia pillereitä tai jotain.

Meillä putkitettu lapsi parani ihan niillä putkilla ja lääkärin ohjeita noudattamalla. Joi maitoa koko ajan.

Mun kaverilla maidon ja maitotuotteiden jättäminen kokonaan pois ruokavaliosta katkaisi heillä kolmen lapsen todella pahat kierteet (monet putkitukset). En nyt muista kauanko olivat ilman, varmaan ainakin puoli vuotta. Sen jälkeen ei korvakierre ole tullut takaisin, yksittäisiä tulehduksia ilman putkitustarvetta.

Kaverin tytölle laitettiin putket korviin jo hirmu pienenä. Lapsella oli ollut tapana juoda iltamaitopullo vuoteessa selällään maaten. Se kiellettiin ehdottomasti. Siinä oli joku juttu, että se maito menee tuossa asennossa korviinkin ja aiheuttaa jatkuvaa tulehdusta. Muuten ei maitoa kielletty.

Mulla oli jatkuvasti poskiontelotulehduksia ja olin muutenkin aina "räkäinen". Ihan siis aikuisena. Jätin maitotuotteet pois ja ah, miten ihanan helppoa nykyään on hengittää. Mulla siis ainakin noi maitotuotteet lisäs tuota limaneritystä ihan huomattavasti.

Yhteistyössä