Lapselle vaipat takaisin vai mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsi ei malta jättää leikkejä kesken joten jos kukaan ei ole sanomassa, että nyt vessaan kun kiemurtelee ja pitää haaroistaan kiinni tulee pissa lopulta housuun. Lapsi aloittaa syksyllä koulun ja sinne on kai aika hankalaa viedä isoa kassia vaihtovaatteita varsinkin kun lapsen pitäisi niitä itse kantaa. Ei meillä ole mahdollisuutta kesken työpäivän mennä kuskailemaan vaihtovaatteita tai vastaavaa.

Pitäisikö lapsella vain alkaa käyttää uudestaan vaippoja vaikkapa koulussa olon ajan? Näin kesällä ei paljoa pyykkiä tule mutta esim kengät ovat aika ärsyttävät kun kuivuvat pesun jälkeen niin hitaasti. Lapsi itse ei oikein haluaisi vaippoja kun se on hänen mukaansa noloa mutta minun mielestäni on nolompaa kulkea kavereiden kanssa pissat housuissa. Olisiko jollain jotain muita ideoita? Lääkäri tuskin osaa auttaa koska lapsi tuntee pissahädän mutta ei malta/ viitsi mennä vessaan. Vahinkoja sattuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Esim nyt on tullut viikon sisällä 3 vahinkoa ulkoillessa. Sitten taas koko kevään ja kesän aikana ei päiväkodissa tullut yhteensä kuin se 3 vahinkoa ja pari kertaa tänä aikana kotona.

Kuulostaa hieman siltä myöskin, että häntä saattaa peloittaa aloittaa koulunkäynti?oletko keskustellut hänen kanssa aiheesta? Varma en ole,mutta tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Jos hän "luulee" että voisi jättää menemättä jos pissii pöksyyn? Tsemppiä!

Yhteistyössä