Lapselle oma tietsikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on pojalla 16v ja tytöllä 15v omat koneet.
Pojalla senkin takia, että tekee paljon koulutöitään sen kanssa (ammattikoulu) ja tytöllä myös osittain koulun takia, osittain pitää sillä yhteyttä kavereihinsa.
Pojilla 10v ja 11v on yhteinen kone, jolla lähinnä pelailevat.
Sit meillä on vielä 1 kone lasten (9v ja 7v) käytössä pelailemiseen ja hyö myös tekevät lisätehtäviä koulun sivujen kautta sillä.
Ja sit tää "pääkone", jota käyttää aikuiset ja välillä lapsetkin, kun muut koneet ovat muiden käytössä.

Siis meillä menis ikä ja terveys, jos jokainen odottais yhdelle koneelle pääsyvuoroaan, siksi niitä pitää olla useampia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras*:
Mitenkäs te valvotte noitten teinien koneen käyttöä ja tota netti surffailua?

Meillä lapset, isotkin, pitävät huoneidensa ovet levällään lähes aina, ja antavat mennä koneilleen... Eivät siis ainakaan näkyvästi "salaile" tekemisiään mitenkään.
Ja jotenkin se nettiliikenne kulkee tän koneen "kautta" noille lapsillekin, en mie tiiä, mutta jotain tuollaista mie oon miehen puheista ymmärtänyt.
Ainakin mie nään tästä koneelta, koska mein teineillä on kone auki ja saan suljettua heiltä netin, jos tuntuu että siellä asutaan kokopäivä... tai yö...

Tänä päivänä tuolla netissä on niin pirusti kaikkea ja teinit on niin vastaanottavaisia kaikelle. Jos teineillä on omat koneet, niin mun mielestä sitä pitää myös valvoa, se on vanhempien vastuu. Hienoa jos ihmiset tekevät niin.

Olen tuuminut näin.
Kotiin hankitaan tietsikka kun lapsi aloittaa koulun. Se tulee olemaan kannettava mun ja lapsen käyttöön. Sillä EI PELATA.
Pleikkari on sit pelihömpötykseen.
Miltä kuulostaa tuo ?

Yhteistyössä