Lapselle lemmikki, mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vkdldnx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tytöllä ollut "omana" lemmikkinä viljakäärme ja nelivarvaskilpikonna. Käärme tuli, kun tyttö oli 2v ja kilpikonna pari vuotta myöhemmin. Kummatkin ihan parhaita lemmikkejä, voin suositella (ja niin voi tyttökin)! Sopivat hyvin allergisellekkin. :)

Meillä tytöllä ollut "omana" lemmikkinä viljakäärme ja nelivarvaskilpikonna. Käärme tuli, kun tyttö oli 2v ja kilpikonna pari vuotta myöhemmin. Kummatkin ihan parhaita lemmikkejä, voin suositella (ja niin voi tyttökin)! Sopivat hyvin allergisellekkin. :)

Matelijat eivät kuitenkaan sinänsä sovellu lemmikeiksi, lemmikkinä ainakin itse käsitän eläimet, joita voi käsitellä, silittää jne. niinkin, että molemmat nauttivat.

Matelijat eivät kuitenkaan sinänsä sovellu lemmikeiksi, lemmikkinä ainakin itse käsitän eläimet, joita voi käsitellä, silittää jne. niinkin, että molemmat nauttivat.

Meillä kumpikin noista on täysin käsiteltäviä ja niiden kanssa voi hyvinkin viettää paljon aikaa ja puuhailla vaikka mitä. Kumpikin tulevat mielellään "syliin". :) kesällä on tosi kiva, kun voi lähteä kilpparin kanssa ulkoilemaan. Tuon meidän kon
nan tuntee koko naapurusto ja niin lapset kun aikuisetkin tulevat hyvin innoissaan moikkaamaan.

Tokikin ennen matelijan hankkimista kannattaa lukea ja kysellä kokemuksia ja eivät ne tietenkään sama asia ole kuin karvainen lemmikki. Eivätkä sovi kaikille.

Meille käärme ja kilppari ovat kumpikin tulleet aikuisina. Konna on ulkoa löydetty ja nyt n. 40v. En hankkisi matelijaa eläinkaupasta enkä luultavasti kasvattajaltakaan ensisijaisesti.

[QUOTE="vieraana";30554749]Ei mitään. Lemmikki hankitaan koko perheelle, josta vanhemmat ovat AINA viimekädessä vastuussa. Eli hankitte sellaisen, mitä itse jaksat / viitsit hoitaa.[/QUOTE]

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Se onkin sitten ihanaa jos lapsi vaikka nipistää tuota käärmettä kipeästi, voi sen jälkeen olla lapsen naama kipeänä. Tiikeripytonin purema ei ole ihan pikkujuttu, vaikka myrkytön tapaus onkin.
Pythonbite013.jpg

En lukenut kaikkia kommentteja. Meille on tulossa ekat marsut parin viikon päästä. Tyttö halus jotain pientä lemmikkiä (kaks kissaa jo on) ja ehdotin marsuja koska ovat päiväeläimiä ja jyrsijöistä kai pitkäikäisimpiä. Kaneja ei eläinkaupassa suositeltu lapsiperheeseen. Meille pojat (2) tulevat suoraan kasvattajalta ja häkki on "kerrostalo" johon kai mahtuisi vaikka neljä marsua. Häkissä on tunneleita, pesä ja kaikenlaisia puuhajuttuja. Ruokakupit ja ruuat yms juuri tilasin. Ainakin marsulle pitää olla kaveri, muista jyrsijöistä en tiedä. Kasvattaja suositteli kahta samanikäistä poikamarsua. Eivät kuulemma haise jos lähistöllä ei ole tyttömarsuja.
Olikohan mun vastauksesta mitään hyötyä, taidan olla aika innoissani uusista perheenjäsenistämme :). Toivottavasti löydätte sopivan lemmikin, ne on tärkeitä niin lapsille kuin aikuisillekin.

Yhteistyössä