Lapselle kuulosuojaimet/kokemuksia

Elikkäs.. tilanne on se, että lapsellani on erittäin herkät korvat, ja se joskus tuottaa tietynlaisia ongelmia.. esim. kerran on joutunut lähtemään lasten konsertista pois (Rokkikokki) koska musiikki sattui korviin, tänään oltiin kauppakeskuksessa katsomassa Kengurumeininkiä, ja taas piti mennä toiseen kerrokseen asti ettei tarvitse sulkea korvia... elokuvissa kerran joutui myös välillä istumaan kädet korvilla, yleisötapahtumissa yleisön taputtaminen sattuu korviin, viimeksi omilla synttäreilläänkin laittoi kädet korville kun laulettiin paljon onnea vaan.. Laulajia oli silloin n. 10.

Onko muiden lapsilla tällaista ongelmaa? Lapsi vaikuttaa siis todella herkältä kuulonsa kanssa ja saa tarkkana olla mihin menee, ettei siellä joudu kokoajan olemaan kädet korvilla tai lähtemään pois. Auttaisko jotkut korvasuojat? Olisko paremmat sellaiset "kuulokkeet" vai korviin tungettavat jutut? Kuuleeko niistä sitten mitään läpi vai meneekö kuulo tyyliin kokonaan? :D
 
Kokemusta ei itsellä ole, mutta muutaman lapsen tiedän, jotka kulkevat sellaiset kuulokkeeiden näköiset kuulosuojaimet päässän tavarataloissa, koska sen hälyäänet tekevät heidät varsin rauhattomaksi. Kyseisillä lapsilla on erilaisia aistiyliherkkyyksiä, ja ne kuulokkeet osaltaan helpottavat esim. ostosreissuja. Teillä pulma tuskin on ihan samantyylinen, mutta kuulosuojaimista voi olla hyötyä. Osaisikohan kuulonhuoltoliitto auttaa?
 
"vieras"
Meillä on Peltorin kuulosuojaimet. Ne sopii hyvin tilanteisiin, joissa on kovaa melua. Jos tarkoitus olisi silti kuulla jonkin verran esim. musiikkia, niin ehkä joku muu vois olla parempi. Suostuisko käyttämään korvatulppia?
 
En tiedä sitten noista korvatulpista.. voishan se suostuakin. :) Itselle korvatulpat on aina olleet tosi epämiellyttävät, ne ei vaan pysy korvissa. :( Mut ehkä sellaiset kunnolliset olis lapselle hyvät ja pysyis korvissakin paremmin. :) Noita Peltorin kuulosuojaimia netissä jo katselinkin, mut ehkä ne on sitten liiankin suojaavat..
 
"..."
Me ostettiin lapselle (nyt 10kk) kesän alussa Peltarin kuulokkeet ja hyvin on niillä konsertteja kierrelty. Niistä kuuluu kyllä läpi, mutta hiljentää mölyn sopivaksi. En viitsi pienen kuuloa heti alkuunsa pilata.
 
[QUOTE="...";24455793]Me ostettiin lapselle (nyt 10kk) kesän alussa Peltarin kuulokkeet ja hyvin on niillä konsertteja kierrelty. Niistä kuuluu kyllä läpi, mutta hiljentää mölyn sopivaksi. En viitsi pienen kuuloa heti alkuunsa pilata.[/QUOTE]

ahaa okei. :D Teillä on sellainen kokemus. :) Joo, siis lähinnä mietin juuri niihin tilanteisiin noita kuulokkeita kun mennään konserttiin tms., jossa soitetaan kovaa. Tai no, mun korvillekin ne on ainakin aina kovaa, oli mikä vaan yleisötapahtuma. Ihan järkyttävää miten kovaa jossain lastenkonserteissakin soitetaan. :O Elokuvissakin on musiikit niin kovalla, että saa meikäläinenkin olla välillä sormet korvissa. Eikö ketään muuta aikuistakaan tää haittaa? :D Vai oonko mä jotenkin outo :rolleyes:
 
Kepsis
ahaa okei. :D Teillä on sellainen kokemus. :) Joo, siis lähinnä mietin juuri niihin tilanteisiin noita kuulokkeita kun mennään konserttiin tms., jossa soitetaan kovaa. Tai no, mun korvillekin ne on ainakin aina kovaa, oli mikä vaan yleisötapahtuma. Ihan järkyttävää miten kovaa jossain lastenkonserteissakin soitetaan. :O Elokuvissakin on musiikit niin kovalla, että saa meikäläinenkin olla välillä sormet korvissa. Eikö ketään muuta aikuistakaan tää haittaa? :D Vai oonko mä jotenkin outo :rolleyes:
Haittaa, mutta oot sä vähän outokin, mutta se on minimivaatimus naisella :D
 
Ei itsellä niitä lapsia vielä ole, joten pakko näin aikuisena vastata. Itsekään en kovasta metelistä pidä, joten ostin eräillä festareilla vähän arvokkaammat (olivatko parisen kymppiä ja just jonkun kuulohuoltoliiton tai vastaavan ylläpitämästä kojusta) korvatulpat. Musiikki hiljeni (mutta ei mennyt samanlaiseksi puuroksi kuin halppiskorvatulpilla) ja puheen kuuli ilman että vastapuoli olisi joutunut korottamaan ääntään.

Ihan pienellä varmasti ne kuulosuojaimet on paremmat, mutta isompi varmasti hyötyisi tuonkaltaisista korvatulpista.
 
No mä oon joo. :rolleyes: Mut silleen hyvä jos se jotakuta miellyttää. :p

Mut oikeesti. :D Onko muut kuuroja vai mitä, kun mä olin eilenkin leffassa, ja KAMALAN kovalla ne äänet. :O Mä ja kummityttö oltiin vähän väliä kädet korvilla.
Mä en oo toviin ton takia edes käynyt leffateatterissa... Ja joo, tuntuu noissa lastenesityksissäkin olevan ihan järkyttävän kovalla äänet, meinas itelläkin sattua korviin kun oltiin 50m päässä lavasta (ja siinä tosiaan oli "katsomon" uloin reuna n. 15m lavasta) kun oli joku lastenteatterinäytös särkänniemessä.
 
"vieras"
Ymmärrän hyvin tuota sun elokuva-ongelmaa. En mene koskaan elokuviin ilman korvatulppia. Korvatulppien kanssa on ihan miellyttävää katsoa eikä haittaa vaikka meluisampiakin kohtauksia tulee. Joku romanttinen komedia voi tosin mennä vielä ilman tulppiakin.
 
Kepsis
Niinhän mä yleensä teenkin... mut täällä ei silleen toi surround system ole kauhean hyvä. Eikä seura kaksista, kun kaverina on vaan kaksi gerbiiliä. No, käyn mä nyt hurjat kaksi kertaa vuodessa elokuvissa, että silleen en tiedä haittaako, mut kuitenkin..
No mutta onhan se epämiellyttävää kun liian suurella voimakkuudella tulee ääni. Tuosta kannattaa paikalliselle / paikallisille elokuvateattereille tehdä ihan kirje. Ei ollenkaan huonon asian puolesta.
 
No mutta onhan se epämiellyttävää kun liian suurella voimakkuudella tulee ääni. Tuosta kannattaa paikalliselle / paikallisille elokuvateattereille tehdä ihan kirje. Ei ollenkaan huonon asian puolesta.
Jaa :O Kas, ei oo tullut mieleenkään. :D No, voishan sitä jonkun kirjelmän tehdä. :D Mä haluaisin kyllä nimittäin mennä katsomaan lapsen (tai tietenkin siis molempien lapsieni mutta vaan tätä toista häiritsee ne äänet) syksyllä yhtä leffaa, ja mun on tiedettävä etukäteen että särkyykö siellä tärykalvot :p Ja miksi Harry Potterissa oli oltava niin kovalla ne äänet, että korvissa soi illalla.

Tai sit mä oon edelleen vaan outo. :D
 
Kepsis
Jaa :O Kas, ei oo tullut mieleenkään. :D No, voishan sitä jonkun kirjelmän tehdä. :D Mä haluaisin kyllä nimittäin mennä katsomaan lapsen (tai tietenkin siis molempien lapsieni mutta vaan tätä toista häiritsee ne äänet) syksyllä yhtä leffaa, ja mun on tiedettävä etukäteen että särkyykö siellä tärykalvot :p Ja miksi Harry Potterissa oli oltava niin kovalla ne äänet, että korvissa soi illalla.

Tai sit mä oon edelleen vaan outo. :D
Minä voin allekirjoittaa myös sen kirjeen :D
 
"liinis"
Meillä on lapsella peltorin kuulosuojaimet ja suosittelen niitä kyllä. Eivät vaimenna mitenkään hirveästi vaan ihan hyvi lapsi kuulee puheen yms. Ollaan meluisimmissa tapahtumissa käytetty ja lapsi viihtyy välillä ne korvilla kotonakin, jos vaikka naapurissa porataan. Sen perusteella arvelisin olevan mukavatkin.
Korvan sisään tungettavia ei ole pystynyt käyttämään.
 
[QUOTE="liinis";24455966]Meillä on lapsella peltorin kuulosuojaimet ja suosittelen niitä kyllä. Eivät vaimenna mitenkään hirveästi vaan ihan hyvi lapsi kuulee puheen yms. Ollaan meluisimmissa tapahtumissa käytetty ja lapsi viihtyy välillä ne korvilla kotonakin, jos vaikka naapurissa porataan. Sen perusteella arvelisin olevan mukavatkin.
Korvan sisään tungettavia ei ole pystynyt käyttämään.[/QUOTE]

Ok. :) Ehkä me kokeillaan noita peltorin kuulosuojaimia, ei niistä varmaan haittaakaan ole =)
 

Yhteistyössä