lapselle korvakorut,tai no vauvalle. 6kk-6v

mms
äidin/vanhempien turhamaisuutta on jos lapselleen laitattaa lävistykset ennenkuin lapsi itse on siinä iässä että osaa ne itse hoitaa ja ymmärtää asian negatiivisetkin puolet. (lävistykset esim altistavat nikkeli-allergialle; sanovat ihotautilääkärit tutkimusten perusteella).
Alle 15v ei tarvitse läväreitä. Ja silloin laitettuna riski allergian saamiseen on huomattavasti pienempi kuin esim leikki-ikäisellä. (elimistö reagoi eri tavalla).
Haluaa ne kolme-nelivuotiaat niin paljon muutakin minkä päälle ne ei ymmärrä eikä niitä tartte. Ne on noi pinnalliset nuoret mammat kun aattelee että voi kun se on niiin söpöä (???!!) kun lapsella on rei'ät korvissa... huh huh.

Sirkkeli
Alle kouluikäiselle en laittaisi, ja koulun aloittaneellekin vain omasta pyynnöstä. Miun likka 8 v., ja ilmoitti juuri viikonloppuna ettei halua ikinä mitään lävistyksiä. Joten ei ainakaan ihan heti tule vielä meillä ajankohtaiseksi tapella/neuvotella niistä :)

Meillä...
likka halus 5v lahjaks ja tuli näyttään sairaalaan, kun pikkusisko synty. Oli halunnu ja isin kanssa kävivät ja oli ottanu vaan TOISEN, niin paljon sattu! :lauhg: :heart:

Toisen otti vuoden päästä. :)

Ihan sai itse päättää. Nyt 4veellä keskimmäisellä saattaa tulla kohta se aika ja saa jos itse haluaa korvikset. Siitä puhutaan sitten tietenkin, että laittaminen sattuu yms. ja että reikiä pitää putsata jne.

Ihan pienillä en ymmärrä.

Ei tule saamaan ennen kun koulussa on ja sillonkin todennäköisesti ala-asteella ei tule onnistumaan.
Mihinkään kultasepän liikkeeseen en kakaroitani vie rei'itettäväksi vaan kunnollisilla vehkeillä tehdään jos tehdään ammattilaisen toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ei tule saamaan ennen kun koulussa on ja sillonkin todennäköisesti ala-asteella ei tule onnistumaan.
Mihinkään kultasepän liikkeeseen en kakaroitani vie rei'itettäväksi vaan kunnollisilla vehkeillä tehdään jos tehdään ammattilaisen toimesta.
Niin mekin tehtiin. Käytiin ihan jossain muualla kuin kultasepällä...

Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ei kai nyt ihmiset sinne kultasepälle oikeesti enää mee korviksia laitattamaan? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ei kai nyt ihmiset sinne kultasepälle oikeesti enää mee korviksia laitattamaan? :eek:
Menee...ja sitten ne määkii täällä, että niiden Jasmiina ei ainakaan saa korviksia koskaan, kun isosiskollakin tulehtui. Ei kai ihme jos tulee ongelmia, kun mennään metsään jo rei'itysvaiheessa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Voi kyllä menee. Ja useat.

Miä
Oikeesti? :eek: Ja sitten tosissaan vingutaan ja ihmetellään kun ne tulehtuu |O Eikö nyt ihmiset ton paremmin tiedä, sama kun laittas sitten ite ne :headwall: Säästäs senkin rahan.. Mulle laitettiin 15 vuotta sitten kultasepänliikkeessä ja ei oo sen jälkeen siellä firmassa reikiä mulle tehty..

Miä
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Missä te ootte sitten käynyt laitattamassa ne?
Ei oo käyty lapselle mutta jos mennään niin lävistysliikkeeseen.. Niinkun omatkin, en mäkään olis antanut kielilävistystä tai muita ampua naulapyssyllä läpi niin ei kyllä kersallekkaan.. Toisaalta se äijän naulapyssy tulis halvemmaks :xmas:

vieras
Mä en laita niitä vaan sitten kun tyttö itse haluaa ja ymmärtää ton että voi hiukan sattua. Luultavasti kouluiässä vasta! Noi leikit tuolla vielä voi olla että voi tulla vahinkoa noista reiistä sitä ennen!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Miksi mitään muita lävistyksiä ei puolustella samaan malliin lapsilla? :eek: :eek:
Ehkä siksi, että korvakorut on niin yleiset, niitä on "kaikilla" ja ne on kaikkein turvallisin lävistys (ei lävistetä rustoa)? Moni ei edes miellä niitä lävistyksiksi.
Onhan joissain kulttuureissa nenäkoru jo aika nuorilla tytöillä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Miksi mitään muita lävistyksiä ei puolustella samaan malliin lapsilla? :eek: :eek:
Meillä pätee kaikkiin lävistyksiin sama sääntö, siksipä ne todennäköisesti siirtyy yläaste aikaiseksi asiaksi vasta.
Ja kunnon lävistysliikkeeseen kakarani vien lävistettäväksi, mieluiten sellaiseen mistä itsellä on positiivista kokemusta.

Janicatar
Meidän likalle laitettiin korvakorut 3v. syntymäpäivänä, eikä huutanut/itkenyt yhtään. Ja itse myös halusi niitä ja pitkään puhuttiin asiasta.. (ja en täysin väitä, että tyttö olis tajunnu, mitä on haluamassa, mutta tyytyväinen on ollut) Näin meillä! Tehkää te miten teette!

Yhteistyössä