Lapselle huutamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en jaksa kommentoida kaikkea.

mutta tuli mieleeni yksi tuttu-)hän kieltää lapsia huutamasta siis sitä uhmahuutoa itkun sekaista,kieltää kitisemästä. yms. olen kyllä siitä vähän kauhistunut ettei mitään negatiivisia tunteita saa ilmaista millään tavalla! ajatelkaa kuinka paljon vaadittu kohta 3v.

jos kielto ei tehoa nurkkaan tai arestiin joutuvat,vain siksi että lapsesta tuntuu pahalta ja ilmaisee sen. tämäkö on sitten hyvä asia?

Mä tiedän, että väsyneenä huudan herkästi turhaankin. Mulle ainut keino on ollut saada huutokierre loppumaan, on ollut uni. Unenlisäksi on tärkeää ollut myös saada oma mieli virkeäksi muutenkin. Omat harrastukset ja välillä loma lapsista tekee hyvää omalle mielelle, kun yleensä elämä menee vain lasten ympärillä.
Silloin kun oma elämä pyörii pelkkien lasten ympärillä, oma hyvinvointikin elää lasten onnistumisten myötä. Kun lapset sitten epäonnistuvat, oma mieliala menee miinuskäyrille ja helposti lasten pikkujututkin saavat isommat mittasuhteet kuin mitä ne onkaan... ja taas tulee herkemmin huudettua.

Kuitenkin mielestäni on parempi purkaa omaa huonoa oloa huutamalla kuin lyömällä. Jos oikein huonofiilis iskee, saatan mennä vaikka pesuhuoneeseen kiljumaan. Parempi vaihtoehto olisi mennä lenkille, mutta kun ei lapsia voi yksinkään jättää.

Yhteistyössä