Lapselle annetaan pökkeröön vievä esilääkitys hammashoitolassa, onko kyseessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23767079]Sulla nyt ikävä kyllä tuntuu olevan käsitteetkin hukassa. Hammaslääkärikammoisilla lapsilla yleensä on myös hammaslääkärikammoinen vanhempi. Jos ihan objektiivisesti asiaa tutkailisit, niin voisit huomata siirtäneesi omat pelkosi lapseesi.[/QUOTE]

En ole kertonut lapselleni yhdelläkään sanalla omasta kammostani. Kammoa ei ole ollut koskaan aiemmin, se tuli tämän pilalle menneen puudutuksen jälkeen vasta ja ymmärrän hyvin. Minulta porattiin lapsena hermoon ja se jätti kammon joten ymmärrän myös lastani.

[QUOTE="vieras";23767032]Mitä tekisit tilanteessa jossa lapsen kanssa on juteltu, käytetty useita kertoja että on käyty hammaslääkärillä, on uhkailtu, kiristetty ja lahjottu ja tositilanteessa lapsi lyö suun kiinni?[/QUOTE]

Hakisin perheneuvolasta apua hukassa olevaan vanhemmuuteeni.

[QUOTE="vieras";23767121]Hampaiden reikiintyminen on nykykäsityksen valossa täysin ennaltaehkäistävissä oleva sairaus, mutta sitä tuskin halusit kuulla...

Kannattaa muuten harkita oikomishoidon keskeyttämistä. Oikomishoito nostaa aina reikiintymisalttiutta, koska "raudoitettua" suuta on vaikeampaa pitää puhtaana. Siksipä oikomishoitojen tekeminen reikiintymisalttiille lapselle tekee usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Huonoimmassa tapauksessa joudutaan lapseltasi poistamaan enemmänkin hampaita.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan etten ole itseäni syyttänyt ja soimannut, miettinyt mitä olen tehnyt väärin, miettinyt mitä voisin tehdä toisin jne?
Täytyy kysyä tuosta oikomishoidosta mutta ainakin ilman oikomishoitoa hampaita joutuu varmaan poistamaan koska ne ei mahdu tulemaan. Eipä ole itselläni mitään tietoa oikomishoidosta koska ei ole sitäKÄÄN tehty minulle itselleni...

[QUOTE="vieras";23767154]Hakisin perheneuvolasta apua hukassa olevaan vanhemmuuteeni.[/QUOTE]

Ei jessus...olet varmaan todella iloinen että sait minulle todella pahan mielen. Miten minulta on vanhemmuus hukassa kun tämä kammo tuli tämän keväisen puudutuksen jälkeen?? Jättäisitkö tuon hampaan pahimmassa tapauksessa mätänemään ja jäisit odottamaan apua perheneuvolasta?

Ei toi esilääkitys ole maatakaatava asia, niinkun tässä ketjussa yritetään taas saada aikaseksi. hyvä jos lapsi saa esilääkitystä pahimpiin pelkoihinsa, ja pikkuhiljaa voi kokeilla ilman esilääkettä

[QUOTE="a p";23767142]En ole kertonut lapselleni yhdelläkään sanalla omasta kammostani. Kammoa ei ole ollut koskaan aiemmin, se tuli tämän pilalle menneen puudutuksen jälkeen vasta ja ymmärrän hyvin. Minulta porattiin lapsena hermoon ja se jätti kammon joten ymmärrän myös lastani.[/QUOTE]

Meinaatko, ettei lapsesi huomaa kammoasi, jos et kerro hänelle asiasta? Samalla logiikalla lapsi ei varmaan huomaisi äidin alkoholiongelmaakaan, jos äiti ei kertoisi asiasta lapselleen? ;)

"Minua porattiin lapsena hermoon" -lauseesta olen päättelevinäni, että sinullakin oli lapsena märkiviä hampaita. Kun niitä koetettiin hoitaa, sait samanlaisen hammaslääkärikammon kuin lapsellasikin nyt on. Huomaatko, miten kotihoidon laiminlyönnin ja fobioiden noidankehä on ikävä kyllä periytynyt aivan samanlaisena seuraavaan sukupolveen?

[QUOTE="vieras";23767205]Meinaatko, ettei lapsesi huomaa kammoasi, jos et kerro hänelle asiasta? Samalla logiikalla lapsi ei varmaan huomaisi äidin alkoholiongelmaakaan, jos äiti ei kertoisi asiasta lapselleen? ;)

"Minua porattiin lapsena hermoon" -lauseesta olen päättelevinäni, että sinullakin oli lapsena märkiviä hampaita. Kun niitä koetettiin hoitaa, sait samanlaisen hammaslääkärikammon kuin lapsellasikin nyt on. Huomaatko, miten kotihoidon laiminlyönnin ja fobioiden noidankehä on ikävä kyllä periytynyt aivan samanlaisena seuraavaan sukupolveen?[/QUOTE]

Pakko kysyä, saatko itsellesi hyvää mieltä siitä kun saat minua mollata? Luuletko etten soimaan itse itseäni vielä tarpeeksi? TODELLA naurettavaa verrata alkoholistivanhempaa hammaslääkärikammoon! :O Aikuisällä olen käynyt ihan normaalisti hammaslääkärissä ja lapsen hammaslääkärissä ja ennen sinne menoa toimin aivan normaalisti, eihän se minua kammota että lapsen hampaita katsotaan. Minulla on ollut YKSI REIÄN ALKU, joka porattiin ilman puudutusta sen pienuuden takia mutta porattiin hermoon. Jos fobia on periytynyt niin miksi ensimmäiset 8 vuotta meni todella hyvin hammaslääkärissä ja puudutuksen jälkeen tuli kammo?

[QUOTE="a p";23767178]Ei jessus...olet varmaan todella iloinen että sait minulle todella pahan mielen. Miten minulta on vanhemmuus hukassa kun tämä kammo tuli tämän keväisen puudutuksen jälkeen?? Jättäisitkö tuon hampaan pahimmassa tapauksessa mätänemään ja jäisit odottamaan apua perheneuvolasta?[/QUOTE]

Yksityiselle psykologille tai psykiatrille pääset varmasti muutaman päivän sisällä, joten ei sun tarvitse jäädä odottamaan perheneuvolaan pääsemistä.

Teidän perheen kaikki ongelmat tuntuvat sun mielestä johtuvan sellaisista tilannetekijöistä, joihin teillä ei ole osaa tai arpaa. Siinä kohdin on vanhemmuus tosi hukassa.

[QUOTE="vieras";23767205]Meinaatko, ettei lapsesi huomaa kammoasi, jos et kerro hänelle asiasta? Samalla logiikalla lapsi ei varmaan huomaisi äidin alkoholiongelmaakaan, jos äiti ei kertoisi asiasta lapselleen? ;)

"Minua porattiin lapsena hermoon" -lauseesta olen päättelevinäni, että sinullakin oli lapsena märkiviä hampaita. Kun niitä koetettiin hoitaa, sait samanlaisen hammaslääkärikammon kuin lapsellasikin nyt on. Huomaatko, miten kotihoidon laiminlyönnin ja fobioiden noidankehä on ikävä kyllä periytynyt aivan samanlaisena seuraavaan sukupolveen?[/QUOTE]

Huoh!! Lopeta toi päteminen, alkaa jo huvittaa

[QUOTE="vieras";23767242]Yksityiselle psykologille tai psykiatrille pääset varmasti muutaman päivän sisällä, joten ei sun tarvitse jäädä odottamaan perheneuvolaan pääsemistä.

Teidän perheen kaikki ongelmat tuntuvat sun mielestä johtuvan sellaisista tilannetekijöistä, joihin teillä ei ole osaa tai arpaa. Siinä kohdin on vanhemmuus tosi hukassa.[/QUOTE]

Siis mitkä ihmeen KAIKKI ongelmat??

[QUOTE="a p";23767236]Pakko kysyä, saatko itsellesi hyvää mieltä siitä kun saat minua mollata? Luuletko etten soimaan itse itseäni vielä tarpeeksi? TODELLA naurettavaa verrata alkoholistivanhempaa hammaslääkärikammoon! :O Aikuisällä olen käynyt ihan normaalisti hammaslääkärissä ja lapsen hammaslääkärissä ja ennen sinne menoa toimin aivan normaalisti, eihän se minua kammota että lapsen hampaita katsotaan. Minulla on ollut YKSI REIÄN ALKU, joka porattiin ilman puudutusta sen pienuuden takia mutta porattiin hermoon. Jos fobia on periytynyt niin miksi ensimmäiset 8 vuotta meni todella hyvin hammaslääkärissä ja puudutuksen jälkeen tuli kammo?[/QUOTE]

Negatiivisisten asioiden ääneen lausuminen on sun mielestä pahan mielen tuottamista? Kuinka pitkälle voit kaikesta syyttää muita ja tilannetekijöitä?

Ja jos porataan hermoon, niin silloinhan hammas juurihoidetaan tai poistetaan. Olikos se sun hammaslääkäri sitten niin tunari, että hampaasi poistettiin vaivaisen reiänalun vuoksi? Sinähän kerroit, ettei sulle ole tehty juurihoitoja. Vai jutteletko nyt vähän höpöjuttuja noista hammaslääkärikokemuksistasi?

[QUOTE="vieras";23767291]Negatiivisisten asioiden ääneen lausuminen on sun mielestä pahan mielen tuottamista? Kuinka pitkälle voit kaikesta syyttää muita ja tilannetekijöitä?

Ja jos porataan hermoon, niin silloinhan hammas juurihoidetaan tai poistetaan. Olikos se sun hammaslääkäri sitten niin tunari, että hampaasi poistettiin vaivaisen reiänalun vuoksi? Sinähän kerroit, ettei sulle ole tehty juurihoitoja. Vai jutteletko nyt vähän höpöjuttuja noista hammaslääkärikokemuksistasi?[/QUOTE]

Ota iltalääkkees! Rauhottavat auttas suaki

[QUOTE="a p";23767259]Siis mitkä ihmeen KAIKKI ongelmat??[/QUOTE]

Esim. märkivät hampaat, sinun vihaisuus ja epäluuloisuus, äidin ja lapsen hammaslääkäripelko. Nämähän tämän ketjun teemoja ovat.

[QUOTE="vieras";23767291]Negatiivisisten asioiden ääneen lausuminen on sun mielestä pahan mielen tuottamista? Kuinka pitkälle voit kaikesta syyttää muita ja tilannetekijöitä?

Ja jos porataan hermoon, niin silloinhan hammas juurihoidetaan tai poistetaan. Olikos se sun hammaslääkäri sitten niin tunari, että hampaasi poistettiin vaivaisen reiänalun vuoksi? Sinähän kerroit, ettei sulle ole tehty juurihoitoja. Vai jutteletko nyt vähän höpöjuttuja noista hammaslääkärikokemuksistasi?[/QUOTE]

KAIKESTA? Mistä KAIKESTA? Miten syytän muita? Luuletko etten ole itseäni soimannut ja syyttänyt ja miettinyt mitä olen tehnyt väärin ja mitä voisin vielä tehdä? Luuletko ettei itketä, hävetä ja vituta kun omalla lapsella on hampaassa reikä ja mätää?? Luuletko että miettisin näitä jos syyttäisi KAIKESTA(??) muita ja minussa ei olisi mitään vikaa? Edelleen, minulla on ollut YKSI AINOA REIÄN ALKU ja kyllä, lääkäri oli tunari ja porasi hermoon eikä nykypäivänä enää edes saa toimia hammaslääkärinä lukuisten valitusten jälkeen. Saatko itsellesi hyvää mieltä siitä että haukut ja syytät minua? Koska sehän sinun tarkoitus on.

[QUOTE="vieras";23767318]Esim. märkivät hampaat, sinun vihaisuus ja epäluuloisuus, äidin ja lapsen hammaslääkäripelko. Nämähän tämän ketjun teemoja ovat.[/QUOTE]

Lässyn lässyn, voi plaa plaa, älä ap välitä tosta idiotismi-jankkaajasta!

[QUOTE="vieras";23767318]Esim. märkivät hampaat, sinun vihaisuus ja epäluuloisuus, äidin ja lapsen hammaslääkäripelko. Nämähän tämän ketjun teemoja ovat.[/QUOTE]

Märkivät hampaat? YKSI hammas märkii ja lääkäri kehtas valehdella että johtuu ihan tuosta juurihoidosta joka tehtiin. En ole vihainen vaan todella surullinen näistä syytöksistä, ihan kuin en olisi syyttänyt itseäni tarpeeksi. Epäluuloisuus? Mitä kohtaan olen epäluuloinen? Minulla on ollut hammaslääkärikammo, nykyään käyn normaalisti hammaslääkärissä. Ei taida lapsen hammaslääkäripelko olla perheneuvolan heiniä. Voit kuule uskoa, että minä jos kuka kannan kaikesta mahdollisesta syyllisyyttä ja mietin miten voisin toimia paremmin.

[QUOTE="vieras";23767331]Taisi asia-argumentit loppua? ;)[/QUOTE]

Sulta ne loppu jo ajat sitten! Vituttaa tollaset yli-ihmiset, jotka täällä pätee korottaakseen muita! Vaikka muuten taidat olla aika ressukka tapaus

[QUOTE="vieras";23767325]KAIKESTA? Mistä KAIKESTA? Miten syytän muita? Luuletko etten ole itseäni soimannut ja syyttänyt ja miettinyt mitä olen tehnyt väärin ja mitä voisin vielä tehdä? Luuletko ettei itketä, hävetä ja vituta kun omalla lapsella on hampaassa reikä ja mätää?? Luuletko että miettisin näitä jos syyttäisi KAIKESTA(??) muita ja minussa ei olisi mitään vikaa? Edelleen, minulla on ollut YKSI AINOA REIÄN ALKU ja kyllä, lääkäri oli tunari ja porasi hermoon eikä nykypäivänä enää edes saa toimia hammaslääkärinä lukuisten valitusten jälkeen. Saatko itsellesi hyvää mieltä siitä että haukut ja syytät minua? Koska sehän sinun tarkoitus on.[/QUOTE]

En todellakaan saa "hyvää mieltä" tästä ketjusta, pikemminkin tämä on hyvin surullinen ketju. :( Tarkoitukseni on ennemminkin herätellä ja olen kyllä siitä hyvin iloinen, jos onnistun saamaan sinut miettimään asiaa. Mutta kuulostat kyllä hyvin vihaiselta ja hyvin syyllisiä etsivältä. Ymmärrän kyllä, että nekin ovat terveitä ensireaktioita, mutta niistä olisi juuri hyvä päästä eteenpäin miettimään, mikä meni pieleen ja mitä voitaisiin tehdä. Olisi myös hyvä tiedostaa, että lapsesi on varmasti rivien välistäkin huomannut, että sinun mielestäsi lääkärit ovat tunareita, joihin ei voi luottaa, ja toimii tämän oletuksen pohjalta täysin rationaalisesti.

Minkä ikäinen lapsesi on? Mikä hammas joudutaan poistamaan? Saisitko lapsellesi lääkäriin saattajaksi isän tai jonkun muun lähiaikuisen, jolla ei ole hammaslääkäripelkoa?

[QUOTE="a p";23767346]Märkivät hampaat? YKSI hammas märkii ja lääkäri kehtas valehdella että johtuu ihan tuosta juurihoidosta joka tehtiin. En ole vihainen vaan todella surullinen näistä syytöksistä, ihan kuin en olisi syyttänyt itseäni tarpeeksi. Epäluuloisuus? Mitä kohtaan olen epäluuloinen? Minulla on ollut hammaslääkärikammo, nykyään käyn normaalisti hammaslääkärissä. Ei taida lapsen hammaslääkäripelko olla perheneuvolan heiniä. Voit kuule uskoa, että minä jos kuka kannan kaikesta mahdollisesta syyllisyyttä ja mietin miten voisin toimia paremmin.[/QUOTE]

No öh, juuri alkuviestissä kirjoitat, kuinka lääkäri "kehtaa valehdella" ja sitten jatkat, että et ole ketään kohtaan epäluuloinen. Ristiriitaa, huomaatko?

[QUOTE="vieras";23767398]En todellakaan saa "hyvää mieltä" tästä ketjusta, pikemminkin tämä on hyvin surullinen ketju. :( Tarkoitukseni on ennemminkin herätellä ja olen kyllä siitä hyvin iloinen, jos onnistun saamaan sinut miettimään asiaa. Mutta kuulostat kyllä hyvin vihaiselta ja hyvin syyllisiä etsivältä. Ymmärrän kyllä, että nekin ovat terveitä ensireaktioita, mutta niistä olisi juuri hyvä päästä eteenpäin miettimään, mikä meni pieleen ja mitä voitaisiin tehdä. Olisi myös hyvä tiedostaa, että lapsesi on varmasti rivien välistäkin huomannut, että sinun mielestäsi lääkärit ovat tunareita, joihin ei voi luottaa, ja toimii tämän oletuksen pohjalta täysin rationaalisesti.

Minkä ikäinen lapsesi on? Mikä hammas joudutaan poistamaan? Saisitko lapsellesi lääkäriin saattajaksi isän tai jonkun muun lähiaikuisen, jolla ei ole hammaslääkäripelkoa?[/QUOTE]

Etkö lue mitä kirjoitan? Kysyn varmaan viidennen kerran. Luuletko tosiaan etten soimaa ja syyllistä itseäni tarpeeksi? Luuletko etten ole miettinyt mitä olen tehnyt väärin tai mitä voisin tehdä? Luuletko etten ole surullinen, pettynyt, vittuuntunut? Luuletko että olen innoissani siitä että lapselle pitää antaa rauhoittavaa tai mitä se ikinä onkaan? VASTAA NÄIHIN äläkä jankkaa koko ajan samaa ja samaa. Ja sanoin jo aiemmin että mielestäni TÄÄLLÄ ON HYVÄ HAMMASHOITO, kotipaikkakunnallani ei ollut jossa oli tunarilääkäri. Viimeksi lapsen mukana oli lapsen isä, mukana on ollut myös siskoni. Käännätpä tätä asiaa miten päin ja mollaat vaikka kuinka paljon niin minusta et saa äitiä välinpitämätöntä äitiä josta pitäisi lastensuojeluilmoitus tehdä. En ole vihainen mutta äärimmäisen surullinen ja loukkaantunut ja hämilläni kaikista haukuista joita saan edelleen vaikka olen mielestäni selittänyt asioita niin hyvin kuin vaan pystyn. Jos sinun tarkoitus olisi todella auttaa et todellakaan tekisi sitä tuolla tavalla.

[QUOTE="vieras";23767424]No öh, juuri alkuviestissä kirjoitat, kuinka lääkäri "kehtaa valehdella" ja sitten jatkat, että et ole ketään kohtaan epäluuloinen. Ristiriitaa, huomaatko?[/QUOTE]

Jaahas, viuhahti sitten ohi. Se oli silkkaa sarkasmia. Kun minua syytettiin siitäkin että hammas märkii vaikka lääkäri sanoi että noin sattuu toisinaan kun tehdään juurihoito, joten vastasin että lääkäri kehtaa valehdella koska niinhän se TEIDÄN mielestänne tekee kun mätäkin on minun vikaa.

Ja hei vieras, turha sun on kuvitella että sinä olisit saanut mitään muuta aikaan kuin pahaa mieltä. Olen miettinyt näitä asioita todellakin ennen tätä ketjua.

[QUOTE="a p";23767021] Usko tai älä mutta joka ikinen ilta pestään TIETENKIN hampaat. Kyllä meillä karkkia syödään mutta kohtuullisesti. Eipä ole tehty mulle juurihoitojakaan. Lapsella on myöskin raudat ja sekin on varmaan minun vika.[/QUOTE]

Hampaat pitää pestä joka ikinen ilta mutta myös JOKA IKINEN AAMU!!! Se aamupesu on vähintään yhtä tärkeä kuin iltapesu.

Yhteistyössä