Lapsella rähmii silmä (silmätulehdus) mutten haluaisi millään mennä lääkäriin, kun siellä on kuitenkin infupotilaat köhimässä

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
sisseli
keitäpä vettä, kastele vanulappu ja pyyhi vauvan silmä ulkonurkasta sisänurkkaan päin..
toista useita kertoja..
auttaa monta kertaa pieneen tulehdukseen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs luulette, saisko silmätippareseptin puhelimitse? Tuntuu niin ikävältä mennä päivänselvän silmätulehduksen takia päivystykseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisseli:
keitäpä vettä, kastele vanulappu ja pyyhi vauvan silmä ulkonurkasta sisänurkkaan päin..
toista useita kertoja..
auttaa monta kertaa pieneen tulehdukseen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs luulette, saisko silmätippareseptin puhelimitse? Tuntuu niin ikävältä mennä päivänselvän silmätulehduksen takia päivystykseen.
Ja jos ei tuota tietänyt niin varmaan aiheellista kertoa että anna sen veden sitten jäähtyä ennen kuin pyyhit silmiä :)
 
Jepulis
Ne nauraa sut ulos päivystyksestä silmätulehduksen takia, eritoten tänä aikana kun siellä on väkeä possun takia seinät pullollaan.

Vanha kotikonsti on huuhdella silmää ulkoota sisälle, joku kirjoitti että keitetyllä vedellä, kyllä se juokseva runsas hanavesi ajaa saman asian, kunhan on kylmää. Toistetaan monta kertaa päivässä.

Silmätulehdus harvoin vaatii parantuakseen lääkekuuria, usein menee ohi ihan itsekseen pienellä pesuavustuksella.
 
Jepulis
Ne nauraa sut ulos päivystyksestä silmätulehduksen takia, eritoten tänä aikana kun siellä on väkeä possun takia seinät pullollaan.

Vanha kotikonsti on huuhdella silmää ulkoota sisälle, joku kirjoitti että keitetyllä vedellä, kyllä se juokseva runsas hanavesi ajaa saman asian, kunhan on kylmää. Toistetaan monta kertaa päivässä.

Silmätulehdus harvoin vaatii parantuakseen lääkekuuria, usein menee ohi ihan itsekseen pienellä pesuavustuksella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Ne nauraa sut ulos päivystyksestä silmätulehduksen takia, eritoten tänä aikana kun siellä on väkeä possun takia seinät pullollaan.

Vanha kotikonsti on huuhdella silmää ulkoota sisälle, joku kirjoitti että keitetyllä vedellä, kyllä se juokseva runsas hanavesi ajaa saman asian, kunhan on kylmää. Toistetaan monta kertaa päivässä.

Silmätulehdus harvoin vaatii parantuakseen lääkekuuria, usein menee ohi ihan itsekseen pienellä pesuavustuksella.
Me käytiin vähän aikaa sitten silmätulehduksen takia päivystyksessä eikä naurettu ulos. Oltiin joo jo pyyhitty jonkin aikaa silmää keitetyllä vedellä mut ei menny ohi. Ei oo kiva jos silmät on muurautunu umpeen.
 
ap
Ei meille ole yksikään lääkäri nauranut, kun ollaan viety silmätulehduksesta kärsivä lapsi näytille. Tippoja ovat määräneet. En usko, että nytkään nauraisivat, mutta en vaan itse haluaisi lääkäriasemalle mennä pärskeisiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei meille ole yksikään lääkäri nauranut, kun ollaan viety silmätulehduksesta kärsivä lapsi näytille. Tippoja ovat määräneet. En usko, että nytkään nauraisivat, mutta en vaan itse haluaisi lääkäriasemalle mennä pärskeisiin.
No ei ehkä kuitenkaan tarvitse yötä vasten läheteä sinne päivystykseen vai mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Ne nauraa sut ulos päivystyksestä silmätulehduksen takia, eritoten tänä aikana kun siellä on väkeä possun takia seinät pullollaan.

Vanha kotikonsti on huuhdella silmää ulkoota sisälle, joku kirjoitti että keitetyllä vedellä, kyllä se juokseva runsas hanavesi ajaa saman asian, kunhan on kylmää. Toistetaan monta kertaa päivässä.

Silmätulehdus harvoin vaatii parantuakseen lääkekuuria, usein menee ohi ihan itsekseen pienellä pesuavustuksella.
Öö, Mun siskolle sanottiin päivystyksessä viime viikonloppuna, että pitää tuoda heti lapsi sinne silmätulehduksen takia. Että ei voi odottaa maanataihin, kun sisko sitä kyseli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei meille ole yksikään lääkäri nauranut, kun ollaan viety silmätulehduksesta kärsivä lapsi näytille. Tippoja ovat määräneet. En usko, että nytkään nauraisivat, mutta en vaan itse haluaisi lääkäriasemalle mennä pärskeisiin.
No ei ehkä kuitenkaan tarvitse yötä vasten läheteä sinne päivystykseen vai mitä?
No ei tartte yötä vasten lähteä mutta olikos ap lähtemässäkään?
 
vinkki
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Ne nauraa sut ulos päivystyksestä silmätulehduksen takia, eritoten tänä aikana kun siellä on väkeä possun takia seinät pullollaan.

Vanha kotikonsti on huuhdella silmää ulkoota sisälle, joku kirjoitti että keitetyllä vedellä, kyllä se juokseva runsas hanavesi ajaa saman asian, kunhan on kylmää. Toistetaan monta kertaa päivässä.

Silmätulehdus harvoin vaatii parantuakseen lääkekuuria, usein menee ohi ihan itsekseen pienellä pesuavustuksella.
Vielä parempi konsti on edellämainittuun tapaan silmän ulkonurkasta sisänurkkaan päin huuhdella kamomillateellä/pyyhkiä kamomillateellä kostutetulla vanulapulla silmää.
 
vieras
Usein silmätulehduksen aiheuttaa bakteeri, jolloin tarvitaan antibioottia. Myös virus aiheuttaa silmätulehdusta, ja siihen ei auta kuin aika ja huuhtominen yms. tällanen on esim. adenovirus
 
Ina harmaana
Mä olen pyyhkinyt silmän jäähtyneellä kamommilla teellä. Sain tuon neudon joskus neuvolasta, kun esikon silmä rähmi. Kertaakaan ei ole silmätulehduksen takia lääkärissä käyty.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ina harmaana:
Mä olen pyyhkinyt silmän jäähtyneellä kamommilla teellä. Sain tuon neudon joskus neuvolasta, kun esikon silmä rähmi. Kertaakaan ei ole silmätulehduksen takia lääkärissä käyty.
kamomillateen nimeen vannon minäkin
 

Yhteistyössä