Lapsella possunuha, kohta mullakin ja olen raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Joo. Lapsella tuo possuflunssa ja itsekin sen saan 99% varmuudella kun muksua hoidan. Olen raskaana viikoilla 10+2, arvatkaa vaan miten pelottaa että saan keskenmenon :( Tai masuvauvalle tulee jokin kehityshäiriö :,(

Meillä myös nousi lapselle päivällä korkea kuume, mitään muita oireita ei ole. Terkkarilla hoitaja sanoi että on tietysti mahdollista että on possunuhaa. Tässä just odottelen lääkärin soittoa ja lisäohjeita itselleni. Mulla menossa nyt rv 34

kannattaa kyllä noissa tapauksissa oikeesti varmistaa että on ees ko tauti. nyt tuntuu että joka nuha on sitä possunuhaa.ehkäpä jos kyseessä on vaan pelkkä nuhakuume!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja jataas:
kannattaa kyllä noissa tapauksissa oikeesti varmistaa että on ees ko tauti. nyt tuntuu että joka nuha on sitä possunuhaa.ehkäpä jos kyseessä on vaan pelkkä nuhakuume!!!!

Niitä testejä ei tehdä enää kuin riskiryhmille. Ja meillä lapsi ei kuulu rskiryhmään, mulla ei ainakaan toistaiseksi mitään oireita.
Ja oireena pelkästään korkea kuume, ei muuta.

itsellä oli normaali influenssa kun ootin vauvaa, ei tullu keskenmenoa tms.juokaa paljo nesteitä nja raskaudenaikaset vitamiinit käyttöön,lepoa paljo ja käsien pesua

Mulle sanoi terveydenhoitaja, että jos on flunssaoireita, niin pitää ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja raskaanaoleva saa nopeasti tutkimusajan. Lääkitys pitäisi aloittaa kahden päivän kuluessa oireiden alkamisesta. Eli ei tässä muuta voi kuin tarkkailla oireita. Tsemppiä, pelkään kans!

Juuri tänään varmisteltu asiaa neukausta. Eli jos sarastut niin soita heti lääkäriin, ottavat kokeen ja jos on sigis niin saat lääkityksen. Vaikka on syytä välttää tartuntaa niin ei se tarkoita, että sikiö vaurioituu.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Juuri tänään varmisteltu asiaa neukausta. Eli jos sarastut niin soita heti lääkäriin, ottavat kokeen ja jos on sigis niin saat lääkityksen. Vaikka on syytä välttää tartuntaa niin ei se tarkoita, että sikiö vaurioituu.

sigis? joko teinit on tälleki keksiny lempinimen :laugh:

Yhteistyössä