Lapsella oikomistuet, poskien sisäpinnat rikkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
Pojalla 11v ollut pari päivää oikomistuet. Molemmille puolille ylös hampaan ympärille laitettu metallinen kehys, johon laitetaan yöksi kiinni oikomistuki. Nuo hampaissa olevat metalliset kehykset ovat hanganneet poskien sisäpinnat rikki. Noissa "kehyksissä" on jotkut ihme piikit, mitkä hankaavat koko ajan poskea vasten. Onko muilla kokemuksia, onko normaalia?

En ihan tarkkaan tiedä millaiset laitteet lapsellasi on, saiko hän sellaista vahaa, jota voi laittaa siihen kohtaan rautoja, josta hankaavat? Alussa niissä voi tosiaan olla hankaavia kohtia, onneksi suusta paranee hankaumat nopeasti, päivässä parissa.

Toivottavasti tottuu pian... Nuo kehykset hampaiden ympärillä ovat vain ihmeellisen malliset, niissä olevat väkäset ovat kuin piikit poskea vasten. Pitänee soittaa hammaslääkärille huomenna. Niin ja mitään vahaa ei ole saatu...

Inhottavat ovat poskia vasten. Tunnen vieläkin yli 15 vuotta tuon oikomistuen jälkeen sen jäljet poskissani eli poskien sisäpinnat jäivät sellaisiksi pehmeän repaleisiksi. Inhat raudat olivat muutenkin. Päätä, niskaa ja hampaita särki alkuun hirveästi. / :
Toivottavasti pojallasi auttaa. Itselläni ei edes auttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Varmaan apteekissakin myydään sitä vahaa, jos ette ehdi hammaslääkärissä käymään.

Minä just kävin kysymässä sitä meidän lähimmästä apteekista, ihan oli myyjä pihalla, tai sitten selitin huonosti, koska kysyi, että eläimillekö siis? :D Mutta isommissa apteekeissa saattaisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Varmaan apteekissakin myydään sitä vahaa, jos ette ehdi hammaslääkärissä käymään.

Minä just kävin kysymässä sitä meidän lähimmästä apteekista, ihan oli myyjä pihalla, tai sitten selitin huonosti, koska kysyi, että eläimillekö siis? :D Mutta isommissa apteekeissa saattaisi olla.

No höh. Harmi, ettei hammaslääkäri antanu sitä heti teille mukaan, kun ne raudat kuitenkin raapii aika ikävästi.
Kaverillani oli raudat aikasemmin kun minulla, ja häntä hammaslääkäri neuvoi käyttämään sitä pallojuuston vahakuorta :D

Me saatiin ohjeeksi, että tulla heti käymään, jos ongelmia ilmenee. Eli mun neuvoni olisi, että menkäähän sinne hampilääkäriin käymään näyttäytymässä. Varmaan semmoisesta niskavetolaitteesta on kyse, jollainen meilläkin on/on ollut käytössä. Eli esikoisella oli se pari vuotta sitten, ja kuopus pitää samanlaista häkkyrää nyt parhaillaan. Esikoisella silloin oli samanlainen ongelma, mutta käynti hammaslääkärillä auttoi =)

Yhteistyössä