Lapsella narisistinen kaveri

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Apua tilanteeseen, jossa tokaluokkalaisella on narsistisia piirteitä omaava kaveri? Kaveri valehtelee, ei vastaa puheluihin tai jos vastaa, heittää luurin korvaan. Lupaa tulla ulos leikkimään, mutta sitten häntä ei kuitenkaan kuulu. Tai sitten tulee ulos, mutta leikkiikin muiden kanssa. Tekee jatkuvasti ohareita. On tehnyt tätä jo usean vuoden.
Oma lapseni ajattelee, että tämä narsistinen lapsi on hänen paras ystävänsä. Ei välitä, vaikka usein tulee itku tai kiukku kaverin käyttäytymisestä häntä kohtaan. Hänelle riittää, kun tämä kaveri tuleekin toisinaan lapseni kanssa leikkimään, sillä jaksaa pitkään. Oma lapseni on todella herkkä, ja kaverisuhteet tärkeitä.
Kertokaa jotain ajatuksia, miten saan lapseni ja hänen kaverinsa väliin rakoa? Minua kiukuttaa, kun toinen tekee jatkuvasti pahaa mieltä omalle lapselleni. Olen kuskannut lastani muiden kavereiden luo leikkimään ja se sujuu ihan hienosti, mutta kukaan heistä ei tunnu olevan niin tärkeä, kuin tämä narsistinen lapsi. Narsistinen lapsi kun kerran napsauttaa sormiaan, niin omani on heti hänen pauloissaan. :(
 
vierailija
Niin.... ja mun lapsi on itse narsistinen. Aivan kuvailemasi. Eikä auta vaikka kuinka hänelle puhutaan ja yritetään auttaa, ongelmia tulee heti kodin ulkopuolella. Meille vanhemmillekin puhuu välillä ihan miten vain. Ei auta vaikka puhelimet veisi ja miten uhkailuksi pistäisi. Eikä palkitseminenkaan hyvästä käytöksestä auta. Ei saa kavereita ja niitä muutamaa olemassa olevaa kohtelee huonosti. Tämä on ihan hirveää kun 14 vuotiaaseen ei saa mitään kontrollia. Ei hän nyt mikään aivan hirviö ole, mutta piirteiden kanssa on jaksamista. Tulee hankala aikuisuus hänelle,
 

Yhteistyössä