lapsella jo kolmas päivä mykkökoulua (tarina siis jatkuu)

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
huokaus.
ei puhu vielä tänäänkään, tuli sentään aamulla kainaloon.
eikä syö.
minä sanoin tuossa, että äitillä on paha mieli, niin sen verran hänkin myönsi, että hänelläkin on paha mieli.
koitin pitää sylissä ja puhua kauniita. sanoin, että äiti tahtoo vain hälle hyvää.

miten tästä päästään? kauanko tämä voi jatkua?

kaikki alkoi siis toissapäivänä kun en antanu 5 min ennen ruokaa makkarasiivua. eilen ei syöny ennenku isä tuli kotiin. mulle ei mitään puhu, eikä suostunu illalla, että oisin laulanu.

mulla alkaa voimat mennä....auttakaa.
 
wb
se kiristää sua. älä ala lahjomaan. en oo lukenu ed ketjua mut en antais periksi.minkäikäinen on? jos nyt annat periks ni seuraavan kerran tekee uudelleen..
ota tää kannustuksena,tsemppaa ja vedä koulutus läpi ettei mykkäkoululla saa periksi. aika pienestä se lapsi veti tommoisen shown
 
ap
tiätkö, lapsi on 2vee. miten tässä voi antaa millekään periksi kun hän ei puhu eikä syö? mitä tarkoitat periksi antamisella siis? minähän olen koittanu olla normisti nämä päivät pienemmän kaa mutta ei tuu meijän kaa kattoon esim pingua eikä syömään. pitää odotella taas puoli viiteen, että isänsä tulee, hänen kanssaan söi eilen. vähänkö oon paska äiti. lapsi on siis verbaalisesti erittäin kehittynyt ja näkyy olevan sisua, vaikka on herkkis.
 
ap
toissapäivänä: tahtoi makkarasiivua, en antanu ku selitin, että ruoka-aika 5 min päästä. huusi ku aropiru, eikä sitten syöny. ei puhunu mulle koko iltana mitään. eilen: isänsä syötti väkisin jukurtin aamulla, ei syöny mtn koko päivänä. ei suostunu mun syliin illalla eikä puhunu mulle mitään. tuli sentään tänä aamuna mun kainaloon heräileen, muttei puhunu. silittelin ja olin hyvänä. helvetti repes, ku iskä lähti töihin: ei puhu, ei syö, ei leiki, tuijottaa mua vaan. koitan jaksaa tämän päivän vielä, mies huomenna vapaalla. en huuda hänelle, koitan olla normisti.
 
vieras
Musta lapsen reaktio kuulostaa tosi yliampuvalta. Kuin se voi muistaa olla puhumatta?! Vasta 2-vuotias. Pakkohan se on saada jotenkin pulisemaan taas. Tee sille joku ihana hemmotteluherkku, jäätelöä tai jotain mitä se ei voi vastustaa. Nyt pientä lahjontaa kehiin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Luulenpa, että taustalla on kuitenkin jotain muuta. Tuskin edes muistaa, että kiukuttelee jostain makkarasta. Voisiko taustalla olla harmistus ja mustasukkaisuus pikkusisaruksesta?
jaa-a. sisarus on jo kohta 8kk ja en usko sisarkateuteen, jos lapsi saa positiivista huomioita, kuten hän saa. on enneki ollu tämmönen, mutta vain muutaman tunnin. tämä on enari. kivat vuodet tulossa. muut meillä ei oo tollasia. olen vähän kädetön ja mies sanoi, ettei hänkään tiedä, miten tämä ratkeaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta lapsen reaktio kuulostaa tosi yliampuvalta. Kuin se voi muistaa olla puhumatta?! Vasta 2-vuotias. Pakkohan se on saada jotenkin pulisemaan taas. Tee sille joku ihana hemmotteluherkku, jäätelöä tai jotain mitä se ei voi vastustaa. Nyt pientä lahjontaa kehiin!
lahjoin eilen kekseillä, tai yritin. meillä ei ole mitään herkkuja kun minä laihdutan. enkä tahdo hänelle sellaista suhdetta ruokaan, siitähän kiva kierre tulee, ku mököttämällä saa sitten herkkuja! no way. kait jonkun muunki lapsi mököttää, vinkkejä.

huom: lapsi on siis erittäin kova puhumaan ja osaa ilmaista itseään hyvin sanallisesti. puhuu siis kuin joku normi 5 vee.
 
ap
ei 2v voi enää muistaa sitä makkaraepisodia. Puhooko isälleen? muille?
puhuu isälleen. minulle on siis vihainen. ja myönsi sentään, että on paha mieli kun sanoin, että minulla ainakin on tästä paha mieli. tämä lapsi osaa kertoa, mitä tapahtui eilen ja ymmärtää jo huomisenkin käsitteen.
 
wb
kutsu kaveri äitineen kylään ja anna lasten olla rauhassa,eiköhän se ala sitte puhumaan ku toinen höpöttää. ja kahvipöytään vaan leipää ja maitoo,toisen esimerkillä alkaa syömään taas?
 
S
Mä soittaisin ja kysyisin jostain neuvoa,ei 2v. osaa olla makkaransiivusta montaa päivää syömättä ja puhumatta,hänellä on jokin muu ongelma,soita ja kysy neuvoa vaikka neuvolasta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja wb:
kutsu kaveri äitineen kylään ja anna lasten olla rauhassa,eiköhän se ala sitte puhumaan ku toinen höpöttää. ja kahvipöytään vaan leipää ja maitoo,toisen esimerkillä alkaa syömään taas?
minulla ei ole ketään kavereita. muuten hyvä idis.
 
Jeps, kyllä se sitten tuota mutismia on, kipin kapin perheneuvolaan apua hakemaan. Saatte tietoa ja neuvoja arjen ongelmatilanteisiin. Lapsi on oppinut, että teille tulee paha mieli kun hän leikkii mykkää, eikä oikein itsekään osaa enää aloittaa normaalia käytöstä. Mutismi on suoraan suomennettuna valikoitua mykkyyttä, eli juuri esim. äidille en puhu-tyyppistä. Liittyy varmasti lapsesi tapauksesa uhmaan, koittaa hallita sinua käytöksellään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Mä soittaisin ja kysyisin jostain neuvoa,ei 2v. osaa olla makkaransiivusta montaa päivää syömättä ja puhumatta,hänellä on jokin muu ongelma,soita ja kysy neuvoa vaikka neuvolasta.
voisinkin tosiaan soittaa soittoaikana sinne. vaikka eihän ne tuota lasta tunne.
 
mutistisen lapsenäiti
googleta esim täällä esimerkki http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=3&_forum_WAR_perhe_action=viewThread&_forum_WAR_perhe_forumThreadId=70047
 

Yhteistyössä