Lapsella ihan kauhea yskä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan kokeiltu höyryhengitykset ja kaikki mahdollinen, mutta yskä ei ota laantuakseen. Tyttö 3v. on yskinyt päivät ja yöllä vielä pahemmin. Yskänpuuska saattaa kestää 10-15 minuuttia ja sitten lapsi meinaa oksentaa :/ Lääkärissä käytiin toissapäivänä ja saatiin Sir ephedriniä, mutta ei auta. Pitäiskö viedä uudestaan lääkäriin? Eihän tuota hoitoonkaan voi edes viedä, kun ei pysty ulkoilemaan ilman yskimistä. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Onko liikkeellä NÄIN sitkeää yskää?

Onko yskinyt oksennukseen asti? Sehän monesti itseasias auttaa, tulee se lima pois. Meillä tuommosta yskää tulee 3.5v infektioastmaatikolle. Paljon nestettä ja tuo hunaja on ihan kokeilemisenarvoista, neste pistää sen liman vähän helpommin yskittävämmäksi, juoksevammaksi.

Mielestäni kannattaa ihmeessä viedä uudestaan lääkärin ja pyytää ventolineä hengitettynä. Se on astmalääke, mutta toimi meidän 2, 5 vee pojalle, kun hänellä oli kamala yskä. Oikeen kova yskä voi olla oire hengenahdistuksesta, tämä voi olla melkoisen vaarallista. Näin yksityinen lääkäri sanoin meille.

En itse ole lääkäri tai vastaava, mutta minä kyllä veisin lapseni lääkäriin uudestaan, jos annettu lääke ei auta.

On kerran oksentanut yöllä :/ Mutta yskä kuulostaa siis todella inhottavalta. Olen nostanut sängyn pääpuoltakin ja hunajaakin kokeiltu, mutta tyttö ei oikein meinaa sitä syödä. Taidanpa tilata ajan lääkäriin. Astmaepäilyä oli jossain vaiheessa, kun yskät aina pitkittyivät, mutta lääkitystä ei ole aloitettu. Nythän on siitepölyäkin, joten voisko olla siitä johtuvaa? Nenäkin kyllä vuotaa.

Onko kukaan lukenut/kuullut siitä, että lasten yskänlääkkeet aiheuttaa ennen aikaisen kuolemanriskin. Viimevuonna kuulin sen uutisista ja sen jälkeen en ole antanut yskänlääkettä. Kokeille Vookelintippoja tai auringonhattutippoja veteen laimennettuna tai sitä vicciä. Meilläkin pojalla räkätauti ja yski koko yön. :/

Yhteistyössä