Lapsella ei ole kertaakaan ollu sukset koulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "realisti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"realisti"

Vieras
Vaikka hiihtoa joka viikko. En laita sitä raahaamaan suksia kouluun, muistan itse millasta painajaista se oli, reppu, sauvat ja sukset millon millasellakin asfaltilla tai sitten kun yritti jonkun pellon poikki oikasta.. Yhtä helvettiä kerrasta toiseen.

Ei ole ope ainakaan mitään valittanut, lapsi on sitten hiihtänyt koulun suksilla.

Jahans. Ja lapsellekin tää on ok?

Meillä lapsi tykkää hiihdosta eikä hällä tuota minkäänlaisia ongelmia kantaa suksia & monoja kouluun. Mut ollaan muutenkin yritetty kasvattaa häntä reippaaksi ja liikunnalliseksi :)

Meillä eskarilainenkin jaksaa nurkumatta viedä sukset eskariin. Ei ole kertaakaan valittanut ja aina tuo ne takaisinkin yhtä kepeästi. Taksiin mahtuu ja sukset kevyet. Minusta lapselle on hyvä opettaa velvollisuudentuntoa ja ahkeruutta, eikä sitä opita vaivaa välttelemällä ja kiertämällä. Toisinaan on hyvä nähdä vähän vaivaakin - joskaan minusta suksien kantamista ei voi vaivaksi sanoa. En ymmärrä asennettasi, mutta jos kasvatat tuolla asenteella lapsesi alusta loppuun, osaan hyvin arvata millainen teini lapsestasi on kasvamassa...

Meillä eskarilainenkin jaksaa nurkumatta viedä sukset eskariin. Ei ole kertaakaan valittanut ja aina tuo ne takaisinkin yhtä kepeästi. Taksiin mahtuu ja sukset kevyet. Minusta lapselle on hyvä opettaa velvollisuudentuntoa ja ahkeruutta, eikä sitä opita vaivaa välttelemällä ja kiertämällä. Toisinaan on hyvä nähdä vähän vaivaakin - joskaan minusta suksien kantamista ei voi vaivaksi sanoa. En ymmärrä asennettasi, mutta jos kasvatat tuolla asenteella lapsesi alusta loppuun, osaan hyvin arvata millainen teini lapsestasi on kasvamassa...

Sun lapsi menee autolla kouluun, hieman eri asia kuin mun lapsella, jonka koulumatka on lähinnä asfalttia ja hiekkaa, ja ihan kävellen käy koulussa. Ei viedä autolla koulun oven eteen. :)

Itse en hiihtämisestä koskaan välittänyt, mutta en muista että suksien kantaminen kouluun olisi ollut mitenkään rankkaa. Jostain syystä jouduin joskus hiihtämään koulun suksilla ja ne olivat kyllä sellaiset romiskot että ehdottomasti mielummin otin omat sukset mukaan.

[QUOTE="vieras";28149437]Osta niille suksille pidikkeet, eivät montaa euroa maksa ja on helppo kantaa. Tai satsaa vähän enemmän ja osta suksipussi.[/QUOTE]

Taisi maksaa 4 tai 5 euroa kun itse ostin.

6m2kzo8fctt7n6xj.jpg

Yhteistyössä