Lappsi löi pään patterin kulmaan ja siihen tuli iso kuhmu! Rauhoitelkaa mua =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minnie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minnie"

Vieras
Siis pieneltä jakkaralta kippasi otsansa patteriin ja siihenn nousi sininen kuhmu vaik painettiin heti kylmällä. Onko otsa miten herkkä paikka lapsessa? Tuleeko siitä helposti aivotärähdys tai aivoverenvuotoa tai tai =(

Meillä kopsahtelee otsa vähän väliä minne tahansa :) en mä ole osannut olla huolissani jos itku on pian loppunut. Todella harvassa on päivät jolloin otsassa ei jotain jälkeä olis...vasta tänään huomasin että oli edelliset mustelmat hävinneet ja jo osui pää johonkin ja nousi kuhmu ja mustelma. Lapsi on reilu 1v.

yleensä soitetaan terveyskeskuksee/tai päivystykseen tälläsissä asioissa.

no voihan siitä tulla aivotärähdys,jopa se verenvuoto, todennäköisesti ei tule(mutta minusta kannattaa pelaa varman päälle,mielummin liikaakin,kuin liian vähän) no niin tiedätkö aivotärähdyksen tarkkailuohjeet? onko lapsia unelias? oksentaako? onko tajunnantason laskua? tms.

[QUOTE="vieras";22376133]Meillä kopsahtelee otsa vähän väliä minne tahansa :) en mä ole osannut olla huolissani jos itku on pian loppunut. Todella harvassa on päivät jolloin otsassa ei jotain jälkeä olis...vasta tänään huomasin että oli edelliset mustelmat hävinneet ja jo osui pää johonkin ja nousi kuhmu ja mustelma. Lapsi on reilu 1v.[/QUOTE]

Huojentavaa. Mun tyttö jo 3,5 vee ja pitkään aikaan ei oo mitään sattunu, mut nyt jotenki kohelsi. Ja minä oon hysteerinen =(

[QUOTE="vieras";22376133]Meillä kopsahtelee otsa vähän väliä minne tahansa :) en mä ole osannut olla huolissani jos itku on pian loppunut. Todella harvassa on päivät jolloin otsassa ei jotain jälkeä olis...vasta tänään huomasin että oli edelliset mustelmat hävinneet ja jo osui pää johonkin ja nousi kuhmu ja mustelma. Lapsi on reilu 1v.[/QUOTE]

siis onko teilllä 1vuotiaan turvallisuus hänen omissa käsissä? kuulostaa siltä että et ollenkaan pyri turvaamaan hänen turvallisuutta?miksi? kaikelta ei voi välttyä vaikka kuinka vahtii,mutta aika paljolta voi silti.

yleensä soitetaan terveyskeskuksee/tai päivystykseen tälläsissä asioissa.

no voihan siitä tulla aivotärähdys,jopa se verenvuoto, todennäköisesti ei tule(mutta minusta kannattaa pelaa varman päälle,mielummin liikaakin,kuin liian vähän) no niin tiedätkö aivotärähdyksen tarkkailuohjeet? onko lapsia unelias? oksentaako? onko tajunnantason laskua? tms.

Joo tiedän et pitää herätellä yöllä. Ei ole mitään noista oireissta ainakaan vielä. Kuhmu on iso vaik edelleen pidetään kylmäpussia osalla =( =(

[QUOTE="leppis";22376167]Meidän 2 v poika kaatui takaraivo edellä betoniportaissa ja tuli todella ilkeä kuhmu, mutta mitään vakavampaa ei käynyt! Luojan kiitos.[/QUOTE]

Oi oi oi! Onneksi noiden lasten päät on kestäviä, vaik aina sitä säikähtää ja on monta päivää varuillaan...

siis onko teilllä 1vuotiaan turvallisuus hänen omissa käsissä? kuulostaa siltä että et ollenkaan pyri turvaamaan hänen turvallisuutta?miksi? kaikelta ei voi välttyä vaikka kuinka vahtii,mutta aika paljolta voi silti.

Just :) ei ole omissa käsissä turvallisuus, menevälle sattuu ja tapahtuu. Meillä on koti laitettu turvalliseksi ja kyllä katsotaan perään mutta kaikelta ei voi välttyä. En mä sen niskassa kiinni hengitä kumminkaan ja levittele tyynyjä alle jos sattuu kaatua ykskaks.