Lappli taloista kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tontillinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on rakenteilla lappli talo.otettiin kastellilta valmis pohjapiirustus ja muokattiin sitä meille mieluisax (valokaari 166). Kyseltiin monesta paikkaa tarjouksia ja lapplilta saatiin aika hyvä. ja ehtona oli vielä että talo tulee elementteinä ja loput tehdään itse. Paketti maksoi 56 300e + asennu 7500e (sis. ruoteet) että ei paha hinta:) talo on 152 neliöö. Miehet kun kävivät asettamassa elementit, niin vahingossa laudoittivat valokaarenki, joka ei kuulu niiden työhön! mutta eihän se meitä tietenkään haitannut;) talomyyjät on lapplilla mukavia ja siitä pluspisteitä! tarkoitus olisi muuttaa ensi kesänä. odotan innolla=) =) joten hyviä kokemuksia on lapplilta ja suosittelen sitä lämpimästi:)

kyllä meidän talo on laadultaan hyvä. Ollaan mieheni kanssa erittäin tarkkoja mitä ostetaan ja minkälaista tavaraa! mieheni tietää laaduista kyllä aika paljon kun on itsekin asiantuntija;) ei kyllä kieltämättä aivan kaikkea olla lapplilta otettu mutta ihan tyytyväisiä ollaan! muutenkin ollaan tosi vaativia ja maku kallistuu aika lailla kalleimpaan päähän mutta kyllä se torppa pikkuhiljaa valmistuu=) =)

Meillä Lappli talon asennus porukka on ammattitaitoista. Talon myyjältä tosin ei saa minkään näköistä apua, ei vastaa sähköposteihin, puhelut pyytää soittamaan muille jne. Lappli talojen Turun myyjä järjesti myös näytön talossamme kun olimme lomamatkalla (jonka hän hyvin tiesi) Näytön aikana talo oli noin 80 % valmis. Naapureilta ja tuttavilta saimme monta viestiä parhaillaan käynnissä olevista näytöistä. Talomyyjä tietysti kielsi asian mutta kun uhkasimme rikosilmoituksella, niin tämän jälkeen myönsi näytön ja kehui että mukavasti oli porukkaa ollut. Soitti tapauksen jälkeen ja sanoi "meinaatteko ottaa tulevat naapurinne todistamaan, eikös se ole vähän hurja alku uudelle kodille ja vielä mainitsi "nyt sulle alkaa tulemaan vaikeeta". No tämän jälkeen asiat alkoivatkin mennä todella vaikeaksi ja onneksi saimme Lapplilta yhteyshenkilön jonka avulla toivottavasti saamme talomme valmiiksi. Me olemme tältä kyseiseltä myyjältä pilanneet neljä varmaa kauppaa kyseisen toiminta tavan vuoksi. Tapauksen jälkeen on ollut todella vaikea saada ennalta sovittuja toimituksia. Mielestämme tälläinen toiminta tapa ei kuulu talokauppaan ja siksi kirjoitankin tämän ettei muut joudu kokemaan vastaavaa. Ehkä tämä on ainoastaan Turun alueen talokauppiaan tapa myydä taloja... tai sitten Lapplin agressiivista myyntiä. Jokainen päättää tietysti itse, meille vain kävi näin !

Meillä on kyllä Turussa vähän eri kokemuksia - lähinnä positiivisia Lapplista. Selvityksestäsi ei käy varmaan kaikki ilmi, mitä on tapahtunut ja kuten yleensä: asioilla tuppaa olemaan aina kaksi osapuolta. Uskomaton juttu kuitenkin tuo, että taloesittely pidetään ilman lupaa?

Kannattaa lukea Kittilä- lehden juttu huijari urakoitsijasta (muistaakseni 26.10) joka säheltää Lapin tunturi keskuksissa ja kuinka Lappli Talot suhtautuu suosittelemansa urakoitsijan edesottamuksiin. Valehtelevat että ko. urakoitsija ei ole ollut heidän listoillaan. Urakoitsijalla kymmeniä tuhansia maksamttomia palkkoja ja työnantaja maksuja ja tietysti velkaa joka suunnalle.Urakoitsijan kehumat rautaiset ammattilaiset ovat just koulunsa päättäneitä sukulaispoikia.Omaa henkilökohtaista ammattitaitoa ei senkään vertaa. Olin itse valmistamassa ko. huijarin kesken jättämää mökkiä joten tiedän mistä puhun. Informoin itse kyseistä talotehdasta jo viime maaliskuussa mutta sain vastauksen että asia ei minulle eikä talotehtaalle kuulu.Ottakaa hyvät ihmiset ennakolta selvää pystytys porukasta ennenkuin teette sopimuksen. Älkää luottako Lappli-talon myyjien kehumisiin.Hyvä ja halpa kun ei yleensä sovi samaan pakettiin.

Juuri tapasin Lapplin tulevan kymenlaakson ja Lappeenrannan edustajan. Vaikutti todella asiantuntevalta ja aivan huippumukava mies. Kertoi aloittelevansa juuri Lapplilla. On rakennualan osaaja kirves ja muuraus töissä lähes 30 vuoden ajalta. Kyselin mitä edustaja tekee muuta kuin myy niin lupasi olla alusta asti mukana ja aina tavoitettavissa mikäli tarvetta tulee. Sanoi jopa tarvittaessa tulevansa mukaan virastoihin ym. jos lupa-asioissa tarvii apua. Jos Lappli myyjät kaikki tuollaisia niin ei voi kuin suositella. Aivan mahtavan kuvan sain miehestä. Aloittaa kuulemma tässä huhti-toukokuun vaihteessa. Sain numeron jojon sanoi että saa soittaa ja kysyä neuvoa vaikkei kauppoja koskisikaan. 044-3258623 ja Tomppa oli nimi. Eli jos lähellä asutte/ rakennatte niin tässä varteenotettava edustaja. LAPPLI TALOT

Tapasimme tuon kouvolan edustajan rakennusmessuilla. Kyllä oli tosiaan mukava mies. Neuvoi ja opasti lupa-asioissa. Muutenkin oikein avulias ja miellyttävä. Suosittelen.

Hei,

samanlainen kokemus täällä. Pystyttäjillä ei ole mitään sitoutumista työhön. Koko ajan kiire vaan pois. Jatkamme itse rakentamista ja aina löytyy paikkoja, missä homma on jätetty hieman kesken; peltiä leikkaamatta, puunpätkää katkaisematta, ruuveja ei ole kunnolla ruuvattu kipsilevyyn, yms. En ymmärrä mentaliteettiä, jossa hommaa ei hoidella kunnolla loppuun asti, luulis kuuluvan ammattiylpeyteen.Tavaran kyllä lähettävät auliisti, jos loppuu, mutta muuten eivät kanna vastuuta urakkamiehistään. En suosittele tämän kokemuksen perusteella talotehtaiden urakkamiehiä, vaan rakentaisin (jos olisin nuorempi) vieläkin itse. Näin kuuskymppisenä ei vaan enää jaksa tehdä kokonaan itse. Ainoa herra, johon ollaan tyytyväisiä, on itse talomyyja; hän yrittää luovia asiakkaan ja talotehtaan välillä.

Hei, Ostin Lappli valmistalon 1993 , avaimet käteen. Olen tyytyväinen talooni, todella hyvä. Suosittelen kaikille talonostoa harkitseville.
Olen asunut nyt 20 vuotta ks. taloa ja todella tyytyväinen, hyvä laatu.

Oltiin kilttejä ja kuuntelevaisia kunnes viimeinen lasku heille maksettu. Pystytys porukka ok. Nyt toimitusvirheet. Puutteet ja takuu asiat menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En suosittele kenellekään. Muistakaa ny ees ry:llä pyytää anteeksi syntejänne herrat talokauppiaat.

Yhteistyössä