läppäri ja ergonomia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten käytette läppäriä? Onko kone teillä tietokonepöydällä? Millainen työtuoli teillä on? Vaihdoin pöytäkoneen läppäriin ja nyt on niskat jumissa. Aikaisemmin näppis oli näppäintasolla matalammalla, nyt koko kone on atk-pöydällä. Joudun siis nostamaan hartioita koko ajan. Niskat ja hartiat jumivat. Vaihdoin työtuolin hieman korkeampaan, mutta mainittavaa vaikutusta ei tällä toimenpiteellä ollut. ATK-pöytä on standardikorkuinen, ite olen keskipituinen eli ei pitäisi (?) olla ongelmaa ulottuvuuden kanssa. Mitä tähän ongelmaan keksisi ratkaisuksi? Joudun kuitenkin joka päivä kirjoittamaan koneella, eihän tästä mitään tule, jos niskat jumittavat jo puolen tunnin jälkeen.

Minä läppäröin tälläkin hetkellä sohvalta käsin. Läppäri sylissä ja yritän olla mahdollisimman rennossa asennossa kun mulla on niska- hartiaseudun ongelmia.

Mulla sama ongelma... Enkä oo oikeen keksinyt mitään järkevää. Meillä lähteekin läppäri vaihtoon ja takas pöytäkone, ei pelkästään tuon takia vaan myös sen takia että tää on alkanut temppuumaan ton akun ja ja johtojen kanssa, sammuilee yhtäkkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Minä läppäröin tälläkin hetkellä sohvalta käsin. Läppäri sylissä ja yritän olla mahdollisimman rennossa asennossa kun mulla on niska- hartiaseudun ongelmia.

Kirjoitatko kuinka paljon päivittäin? Minulla pitäisi olla myös pöytätilaa, koska jouduin samalla lukemaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:

Kirjoitatko kuinka paljon päivittäin? Minulla pitäisi olla myös pöytätilaa, koska jouduin samalla lukemaan jne.

En ole kellosta katsonut aikoja.
Huomaan silmistä jos on tullut oltua koneella liikaa.

Meillä saksalainen Moll in läppäripöytä, jossa läppäri on omalla sisääntyönnettävällä tasolla standardi pöytätasoa alempana. Vähän niinkuin näppis on joissakin pöytäkoneille suunnitellluissa pöydissä. Toinen samalainen pöytä on lapsilla pelikoneessa ja siinä on helppo korkeussäätö jaloissa ja niin se on lapsille oikealla korkeudella s''dett'v'n tuolin kanssa. Ei oo niskat jumissa. Tietysti monet käyttää läppäriä polvillaan tai olkkarin pöydällä, mutta se on kyllä niskan ja selän menoa pitkän päälle.

Yhteistyössä