Lappapuuro

Merlion tai joku muu ulkomailla asuva kertoi mulle etta ulkomaan IKEA;ssa on food market. Sielta saa vaikka mita. No mina menin sinne ja hamstrasin puolukkahilloa,kalles kaviaaria ym.muuta.
Tanaan tein sitten lappapuuroa puolukka hillosta! Olisin voinut syoda koko kulhollisen :p ....Ruotsissa asuessa poimin itse puolukat ja usein tein lappapuuroa.
Viimeksi tein karpaloista,sen vinkin sain Merlionilta,kun valitin etta teki mieli lappapuuroa eika ole puolukoita. Mutta kuopus tykkasi enemman puolukasta tehdysta lappapuurosta.

Kysyisinkin nyt etta onko se teidan & lastenne herkkua?

Minulla se liittyy lapsuus muistoihin,usein aitini teki sita =)
 
Snowflake
Ei ole meidän perheen herkkua. Ainoastaan mun. Miehestä ja pojasta liian hapanta. Kiva kun joku muukin sanoo lappapuuro =) meillä lapissa puhutaan lappapuurosta mut täällä salon seudulla puhutaan aina vispipuurosta. Ja aivan ihana herkku =)
 
heh, mä oon pienempänä luullut vispipuuroa porakonepuuroksi kun äiti teki sitä sillä (voi hitto, mikä härveli se nyt on?!?!? ) siis sillä onkse nyt vatkaimella? Ja mä kun luulin että sähkövatkain ja porakone on sama juttu... :snotty:
 
Keittiönoita
Mä tykkään, olipa sitten tehty puolukoista, karpaloista, viinimarjoista tai aprikooseista. Siitä on varmaan yli 10 vuotta, kun olen viimeksi tehnyt vispipuuroa.
 
naminami
Vispipuuro on herkkua! Olen tehnyt sitä puolukasta, raparperistä, mustikasta, omenasta, luumusta. Pitäis koklata millaista herkkua tulis jos keittäin suklaapuuron jonka vispais kuohkeaksi. Varmaan hvyää!
 
lappapuuro on niin hyvää... varsinkin oman iskän tekemänä.. näin aikuisena kelpaa kaupan valmiskin,ku itse en vielä oo innostunu sitä tekeen. Meil tykkää minä ja mies,mut laps ei ainakaan viel oikein syö sitä.
 

Yhteistyössä