läpiveto vai ikkunat ja ovet kiinni kokopäivän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väitöstä kerrakseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väitöstä kerrakseen

Vieras
mies väittää että kun ovet ja ikkunat on päivän kiinni että sisään ei tule lämmin niin...kun taas itse pitäisin päivän kunnon läpivedolla kumpikin ovi auki niin sisään tulee kunnon hulumu kun tuulee...miehen mielestä se tuo vain sen lämpimän ilman sisään joka sitten nousee yläkertaan.
mitäs mieltä muut?

Itse pidän myös ikkunat, ovet sekä verhot päivällä kiinni ja kun ulkolämpötila laskee alle sisälämpötilan, avaan luukut, jotta ilma vaihtuu. Yöksi jätän auki ja aamulla taas luukut kiinni.

Samaa mieltä oon siun kanssa ap ja miun ukko on ihan samanlainen ku siunkii...
Miehän täällä kotona päivät oon poikien kanssa ku isäntä töissä,en varmaan karjota ikkunat kiinni ja peitettyinä,huh huh.
Nytkii on on mukava tuulenvire selkäpuolella ku on keittiön ikkuna auki takanani :saint: ,vai vielä lämmintä ilmaa,pah varsin 10 astetta viileempää ku sisällä,äsken satoi vettä :whistle:

kysin mun mieheltä asiaa ja meil on läpiveto ihanaa kun tuulee toki tuleehan se lämmin ilma sisälle mutta en kyl jaksais sitä lämmintä ilmaa sisällä kun ei tuule mut asia erikseen jos on ilmastointi laitemut sitähän tässä ei kysytty....siis monista sanoista antaa tuulla vaan....ja tukka hulmuaa jahiki
kuivaa

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Samaa mieltä oon siun kanssa ap ja miun ukko on ihan samanlainen ku siunkii...
Miehän täällä kotona päivät oon poikien kanssa ku isäntä töissä,en varmaan karjota ikkunat kiinni ja peitettyinä,huh huh.
Nytkii on on mukava tuulenvire selkäpuolella ku on keittiön ikkuna auki takanani :saint: ,vai vielä lämmintä ilmaa,pah varsin 10 astetta viileempää ku sisällä,äsken satoi vettä :whistle:

no logiikkansa kullakin mut mä en kans ole päivää tääl luukut kiinni lapsen kassa...ja tosiaan, kivasti tuulee sisällä kun ovet sepposen selällään..ja myös ikkunat!

Jos ulkon atosiaan tuulee, niin silloin läpiveto, mutta se pitäisi saada varjon puolelle. Nyt kuitenkaan näillä helteillä ei ainakaan täällä ole tuullut yhtään ja silloin paras tapa on juurikin miehesi suosittelema: Yöllä ikkunat auki ja tuuletus, mutta ikkunat ja ovet kiinni päiväksi ja verhotkin alas niin ei lämpiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kun meillä on kaikki ikkunat ja ovet kiinni, on todella tunkkaista ja hikistä.

Kun on läpiveto, on ihan mukava lämpötila.

Näin meilläkin. Meillä ei ole kyllä kuin kaksi tuuletusikkunaa, mutta jos ne on kiinni päivällä niin on kyllä tunkkaasta. Paljon parempi pitää niitä auki, nyt on auki yötä päivää.

Yhteistyössä