Lantionpohja romuna

• Viestiketjun aloittaja Aino
  • Ensimmäinen viesti
Aino
Synnytin ekan lapseni kymmenen viikkoa sitten ja olin eilen neuvolan jälkitarkastuksessa. Synnytys pitkittyi ja jouduttiin turvautumaan imukuppiin ja tehtiin isohko episiotomia-haava eli välilihan leikkaus. Eilen lääkäri testasi lantionpohjan lihasten kuntoa pitämällä sormea emättimessä ja pyytämällä minua jännittämään lihaksia. Vaikka jännitin kuinka, lääkäri ei tuntenut juuri mitään puristusta. Lihakset ovat siis todella heikossa kunnossa raskauden ja synnytyksen jäljiltä, mikä masentaa minua. Onko muilla vastaavia kokemuksia vai olenko todella huono-onninen? Auttavatko jumppaliikkeet asiaa oikeasti?

Kyllä se siitä
Jumppaat vain ohjeiden mukaan. Pilates on myös erittäin hyvä keino. Ja apteekista tai Instrumentariumista saa tehokkaita jumppakuulia. Kai ne seksikaupankin kuulat jotain auttavat, vaikkeivät olekaan lääketieteellisesti testattuja.

saman kokenut
minulla on ollut myös sama tilanne kuin sinulla nyt,mutta jumpalla ja aktiivisella harjoittelulla olen saanut lantionpohja lihakseni taas ihan hyvään kuntoon,tilanne ei parane ihan hetkessä mutta ei kannata antaa periksi..jonkun kerran käytin myös edellä mainittuja kuulia,mutta jotenkin en päässyt niiden kanssa sinuiksi.harjoitellahan voi vaikka tv:tä katsoessa tai vauvaa syöttäessä ja mikä parasta kukaan ei tiedä harjoituksistasi mitään.selin makuullahan on hyvä myös itse kokeilla lihasten""tiukkuutta"" eli ei muuta kun tsemppiä sinulle kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu....hauskaa kevättä!

Yhteistyössä