Lankapallon teko-ohje?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja langastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

langastelija

Vieras
Siis näitä palloja mitä tehdään villalangasta,mitä lie oikealta nimeltään :/
Tarvitsisin ohjetta enkä googlesta löydä kun vaan näitä narupallojen teko-ohjeita :(

Tarkoitatko sitä semmoista missä tehdään ensin pahvista kaksinkertainen donitsin näköinen muotti, kieputetaan lanka siihen ympärille niin kauan että keskireikä täyttyy, leikataan "ulkoreunasta" auki, pujoitetaan lanka siitä pahvien välistä sisään, kiristetään ja solmitaan. Lopuksi tasataan ylipitkät langanpäät pois. Vai tarkoititko jotain muuta ohjetta?

Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Tarkoitatko sitä semmoista missä tehdään ensin pahvista kaksinkertainen donitsin näköinen muotti, kieputetaan lanka siihen ympärille niin kauan että keskireikä täyttyy, leikataan "ulkoreunasta" auki, pujoitetaan lanka siitä pahvien välistä sisään, kiristetään ja solmitaan. Lopuksi tasataan ylipitkät langanpäät pois. Vai tarkoititko jotain muuta ohjetta?

Joo tätä ohjetta juuri :) Kokeilen näin vaikka en ole varma ymmrä'sinkö ohjetta ;)

Leikkaa pahvista kaksi donitsin muotoista pahviläpyskää,solmi ne yhteen ja ala siitä kiertämään ympärireiän niin kauan että reikä on lähes ummessa ja lanka on ympäröinyt kaikki kohdat.
Leikkaa pahvien välistä yläosan langat ja ennenkuin poistat pahvit, solmi lankojen keskiosa tiukasti langalla.
Erittäin epäselvästi selostettu, mutta jos joku osaa paremmin niin selventäkööt :)

ole kiltti ja pistä mulle ohje miten tehdään pikku palloja että tekisin huovutetut helmet kaulaan olen yrittänyt monta kertaa mutta en ole onnistunt mulla on kyllä oikea lanka, siis oikea villalanka