lämpimät toppakengät! mitkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpökkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joissakin Camel kengissä (esim active) on aito lammasvillavuori.. kengän pitää olla riittävän tilava, että villasukankin kanssa on väljyyttä. Silloin varpaasi pysyvät lämpiminä. Jos kenkä on tiukka jostain, niin silloin jalkaasi alkaa paleltamaan.

Erätukulla on Jahdin kalvokengät, joilla itse pärjään.
Itsellä jäätyy varpaat tosi helposti ja noi on ensimmäiset jossa todellakin pysyy kunnon pakkasellakin lämpimänä. Tosin ovat aika tyyriit mutta hintansa arvoiset.

onko ne kuomat oikeasti lämpimät? en raaskisi niin paljon niin rumiin kenkiin laittaa rahaa jos eivät sitten olekkaan lämpimät. muuten on aivan sama miltä ne kegät näyttää kunhan on oikeasti lämpimät eikä sillä hinnallakaan niin väliä kunhan jalat ei ole kalikat 1h ulkoilun jälkeen.

Huopikkaat eivät tietääkseni kestä paljonkaan vettä ja tuskin tälläisiä talvia on kuitenkaan paljon. Itse voin sanoa että ennen käytin just noita intin maihareita tai sitten Sievin ja itsellä jäätyi niissä jalat oli sitten tillukat vai ei jalassa. Noista Erätukun kengistä että ne on tosi jäykät, mutta pitää vettä. Mutta sirot ne eivät ole. Eivät ehkä kovin naisellisestkaan, mutta itse kun piti miettiä että joko kolkot kengät ja lämpimät jalat vai sirot ja kylmät. Niin valinta ei ollut vaikea.

nyt iski sitten valinnan vaikeus. olen siis päiväkodissa töissä joten ei sinänsä väliä miltä näyttää kunhan tosiaan toimivat ja lämpimät. torstain ulkoilu oli yhtä tuskaa kun piti tarpoa pusiton lumihangessa ja vetää pulkkaa varpaat jääkalikkoina.

Sorelin kengät ovat todella lämpimiä. Sorel Glacierin -73 astetta lienee lämpimin... Mulla Sorelin Caribou ja niihin laiton extra villapohjalliset (-40 asteen kengät).

http://www.cabelas.com/p-0009082830255a.shtml

Saa myös akkukäyttöisiä lämpöpohjallisia...

Yhteistyössä