Lämmitättekö äidinmaitoa mikrossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna

Vieras
Ohjeissahan sanotaan ettei äidinmaitoa sais lämmittää mikrossa, mutta lämmitättekö? Kun mietin vaan, että yöllä ehtii vauvakin herätä kunnolla, jos joutuu vesihauteessa alkaa sitä lämmittelemään.. Kestää kuitenkin jonkun aikaa.. Eli miten toimitte yleensä?

Mikrossa lämmittämisessä ei ole mitään muuta vikaa, kuin että neste saattaa lämmetä hiukan epätasaisesti. Eli huolella pitää ravistella maito tasalämpöiseksi ennen vauvalle tarjoamista, ja varmistaa, ettei ole yllättäen liian kuumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mikrossa lämmittämisessä ei ole mitään muuta vikaa, kuin että neste saattaa lämmetä hiukan epätasaisesti. Eli huolella pitää ravistella maito tasalämpöiseksi ennen vauvalle tarjoamista, ja varmistaa, ettei ole yllättäen liian kuumaa.

kuulemma tuhoaa ne hyvät aineet siitä äidinmaidosta mikrolämmitys?

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

kuulemma tuhoaa ne hyvät aineet siitä äidinmaidosta mikrolämmitys?

Mikä tahansa kuumentaminen tuhoaa hyviä aineita. Mikro ei ole siinä yhtään pahempi kuin vesihaude.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mä en koskaan uskaltanut, oli tissit niin herkät kuumalle :snotty:

no sitten ei varmaan kannata koettaa kuumaan veteen upottamistakaan :D

:headwall: Ei tarvii kiehuvaan veteen laittaa hei :headwall:

:D joo siinä käy sit helposti niin et joutuu vielä jääkylmässä juoksevassa vedessä jähyttäänkin ja se vasta työstä käy kun juokset sen veden perässä! (sorry ap mua taitaa väsyttää :ashamed: )

Korvikkeen voi lämmittää mikrossa kun se maito on suunniteltu jotenkin niin et siitä ei häviä ravintoaineet, mutta äidinmaidosta häviää niitä ravintoaineita joten mulle ainakin on sanottu ettei mikrossa äidinmaitoa.

koska tyttö sai niin harvoin äidinmaitoa pullosta. Eli mun mielestä tyttö ei jäänyt paitsi noista tärkeistä ravintoaineista, koska sai mikrossa lämmitettyä äidinmaitoa niin harvoin. Ap:lle sanoisin että lämmitä sinäkin vaan yöllä mikrossa, vauvasi tuskin siitä kärsii mitenkään.

Yhteistyössä