Laminaatti vai laatta keittiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kumman laittaisit ja miksi? Meillä oli alunperin tarkoitus laittaa laattaa eteisen ja keittiön lattioihin. Nyt alkoi kuitenkin arveluttaa että onko se laatta liian kova jaloille ja rikonko mä miljoona astiaa kun niitä tippuu käsistäni laatalle.

Ulkonäöllisesti laatta olis mun mielestä kivempi, katkaisis samalla mukavasti keittiön ja olohuoneen (tupakeittiö ), mutta mahtaakohan laminaatti kuitenkin olla muuten parempi vaihtoehto?

Kertokaas kokemuksianne ja mielipiteitänne, jookos :)?

Meillä on laatta ja tykkään siitä. :) Tää on ehkä tottumuskysymys, koska jo omassa lapsuudenkodissa oli linkkerilattia ja puu/laminaattilattiaa en osaa edes kuvitella keittiöön.

Laattaa näyttää paremmalta ja kestää, mutta jos olet samanlainen mämmikoura kuin meikäläinen niiin rikot sen sata juomalasia ja lautasta jos lattia keraamista laattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Meillä on laatta ja tykkään siitä. :) Tää on ehkä tottumuskysymys, koska jo omassa lapsuudenkodissa oli linkkerilattia ja puu/laminaattilattiaa en osaa edes kuvitella keittiöön.

..siis klinkkerilattia.. :)

Meille tullee laatta. Laminaatti keittiössä ei oikein houkutellu, roiskeet ym pitäs pyyhkästä hetkessä pois ettei jää jälkiä jne, keittiössä kuitenki voi tapahtua mitä vaan, helpompi on sotkutki siivota ko ei tarvi pelätä että lattia mennee pilalle jos ei toimi heti.
Lattialämmitys on tietenki kans.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laattakuvioinen laminaatti.
jos ei lattialämmitystä ni ei laattaa,ei laminaattikaan kyllä lämmin oo...

Meillä on koko talossa lattialämmitys. Ja mun mielestä tuo laattakuvio-laminaatti ei oikein sovi, tai siis tekee liian sekavaksi. Kun tosiaan eteiseen tulee joka tapauksessa laattaa ja olohuoneeseen laminaattia. Eli vaihtoehdot on samanlainen laatta kuin eteisessä tai samanlainen laminaatti kuin olkkarissa.

laatta lattia :)
kestää paremmin, on kivemman näköinen... ja lattialämmitys on helppo asentaa...
meillä on joku v*tun laminaatti levy, sellanen laattakuvioinen ja on muuten vaarallisen liukas kosteana |O
lasit ja lautaset menee mun kokemuksen mukaan ihan yhtä helposti rikki sekä laminaattia että laattaa vasten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laattakuvioinen laminaatti.
jos ei lattialämmitystä ni ei laattaa,ei laminaattikaan kyllä lämmin oo...

Siskolla keittiössä laattaa ilman lattialämmitystä ja mulla ainakin jalat meinaa jäätyä siellä... Eli laatta ok, mutta vaatii tosiaan sen lattialämmityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Meille tullee laatta. Laminaatti keittiössä ei oikein houkutellu, roiskeet ym pitäs pyyhkästä hetkessä pois ettei jää jälkiä jne, keittiössä kuitenki voi tapahtua mitä vaan, helpompi on sotkutki siivota ko ei tarvi pelätä että lattia mennee pilalle jos ei toimi heti.
Lattialämmitys on tietenki kans.

Ootteks tekin rakentamassa vai teettekö remppaa?

Meillä oli vanhassa kämpässä laminaattilattia myös keittiössä, eikä ollut sen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Ei tullut jälkiä eikä kolhuja. Ei edes kastuminen haitannut. Kun taas naapuri kirosi että niiden parkettilattiassa näkyy heti jälkiä jos vähänkin kastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
mä oon niin ihastunu tämän päivän laattavalikoimiin että haluaisin joka huoneeseen laattalattian. ja jossain lehdessä oli aivan ihana laattaseinä makkarissa nyt ihan vasta!

Mäkin näin tuon seinän ja oli kyllä hieno :flower:

ja jos sulla sattuu kaatuun jotain keittiössä, pitää kuivata tosi nopeesti, muuten se sauma nousee ylös. Kamalan näkönen se sitten on. Laatan kanssa ei niitä ongelmia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kumman laittaisit ja miksi? Meillä oli alunperin tarkoitus laittaa laattaa eteisen ja keittiön lattioihin. Nyt alkoi kuitenkin arveluttaa että onko se laatta liian kova jaloille ja rikonko mä miljoona astiaa kun niitä tippuu käsistäni laatalle.

Ulkonäöllisesti laatta olis mun mielestä kivempi, katkaisis samalla mukavasti keittiön ja olohuoneen (tupakeittiö ), mutta mahtaakohan laminaatti kuitenkin olla muuten parempi vaihtoehto?

Kertokaas kokemuksianne ja mielipiteitänne, jookos :)?

L A A T T A lattialämmityksellä ihan ehdottomasti SEKÄ eteiseen, ETTÄ keittiöön.
Meillä on molemmissa ja pois en antais, vaikka uhattais haulikolla.

Kesällä ihanan viileä. Varsinkin jos on lemmikkejä. He tykkäävät kölliä kesällä viileän ja talvella lämpimän lattian päällä :D.
Omalle jalallekin lattialämmityksellä oleva laatta on ihana talviaamuina jalan alla.

Armoton kivilaatta on astioille, mutta itse en ainakaan paisko joka ilta laseja pitkin lattioita. Saman verran niitä aikanaan tippui muovimatollekin, eikä se yhtään sen armeliaampi ole, jos oikeassa kulmassa astia siihen tippuu...Paskaksi menee taatusti.

LISÄKSI laatta on superhelppo pitää puhtaana, kestää kosteutta, kaatuneita koiran vesikuppeja ja eteisessä niitä kurasaappaita. Laatta on ilman mattoakin kaunis =).

Yhteistyössä