Laminaatti puhtaaks????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UusAvutonÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UusAvutonÄiti

Vieras
Auttakaa nyt joku kun en enää tajua mitä tuolle lattialle pitäs tehdä..
Esim. tänään päivällä pesin tuon vaalean laminaattilattian ja nyt se on jo sen näkönen ku sitä ei olis ikinä pestykään, siis aivan järkkytävää miten tuossa kaikki pee heti näkyy!

Onko kellään mitään hoitovinkkejä?

Osta laminaattimoppi ja siihen siis ne mikrokuituiset laminaattiliinat. Ja tarpeeksi kuivalla peset, tahroihin vaan suihkutat kosteutta lisää, mutta ei märällä rievulla pyyhytä.

Oonkohan tehnyt sitten siinä mokan kun oon pessy viledan sellaisella perusmopilla ja tolua oon käyttäny pesuaineena..? Oon kyllä yrittäny vääntää mahd kuivaksi.. Onko sen veden lämmöllä mitään merkitystä?

Huonolaatuinen (=halpa) laminaatti on tosi kökkö pitää puhtaana! Entisessä talossa oli sellanen halppisversio ja aina likaisen näkönen, nyt uudessa talossa lastenhuonessa kunnollinen laminaatti, eikä mtn ongelmia puhtaanapidon kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Oonkohan tehnyt sitten siinä mokan kun oon pessy viledan sellaisella perusmopilla ja tolua oon käyttäny pesuaineena..? Oon kyllä yrittäny vääntää mahd kuivaksi.. Onko sen veden lämmöllä mitään merkitystä?

OOT! laminaattia ei saa pestä saippuapitoisella aineella,ainoastaan siihen kuuluvalla pesuaineella. itse pesin mäntysuovalla ja tuli tosi läikikäs..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huonolaatuinen (=halpa) laminaatti on tosi kökkö pitää puhtaana! Entisessä talossa oli sellanen halppisversio ja aina likaisen näkönen, nyt uudessa talossa lastenhuonessa kunnollinen laminaatti, eikä mtn ongelmia puhtaanapidon kanssa!

No nää on vuokrakämppiä, luulenpa että nää on sitä halpaa/huonompaa laminaattia kun tuskin näihin mitään kalliimpia laitettais :/
Tosi inhottavaa kun tarvis aivan kokoajan ja jatkuvasti olla moppi kädessä ja sit kun vieraita tulee niin nolo selitellä että oon kyllä just siivonnu vaikkei siltä näytäkkää.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt otin opikseni:

OOT! laminaattia ei saa pestä saippuapitoisella aineella,ainoastaan siihen kuuluvalla pesuaineella. itse pesin mäntysuovalla ja tuli tosi läikikäs..

Kiitos! Marssinpa huomena kauppaan ostamaan oikeat mopit ja aineet laminaattia varten =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos! Marssinpa huomena kauppaan ostamaan oikeat mopit ja aineet laminaattia varten =)

oleppa hyvä vain. Mulla on käytössä kiilto merkkistä ainetta ja lattiat halppis laminaattia ja nyt toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ja noudata ohjetta! mulla kesti parikin pesua,ennen kuin sain lattian taas kiiltämään,et älä huolestu.

Kyllä se viledan perusmoppikin varmaan pelittää, kun oikea puhdistusaine ja tarpeeksi kuiva liina. Mutta minä tykästyin siihen laminaattimoppiliinaan. Se kun ei voi jäädä liian märäksi. :)

minäkin vielä tähän, musta kätevää on käyttää mikrokuituista levymoppia. Ensin suihkauttaa laimennettu pesuaine suihkepullosta (parketti/laminaattipesuaine), antaa vaikuttaa hetki ja mopata sitten. Ainakin meillä tällä tavoin saatu paras lopputulos.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vielä:
Kyllä se viledan perusmoppikin varmaan pelittää, kun oikea puhdistusaine ja tarpeeksi kuiva liina.

Itse käsitän perusmopilla sen liuskamopin, joten se ei kyllä ole laminaatille missään mielessä ihanteellinen vaan pitäisi olla levymoppi.

Yhteistyössä