laminaatti paukkuu..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepjep

Vieras
Meillä sitten laminaatti keittiönssä paukkuu yhdestä kohdin jalalla astuessa. Reunassa lattialistan vieressä. Oiskohan röykäle kerinny kosteutta päästä väliin? Niin lapset kun lennättää mehut lattialle kun sille päälle sattuvat. Mietin täällä tämmöstä. Kertokeehan immeiset!
 
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

veikkaisin samaa. eli liian vähän liikkumavaraa. laminaattihan ei ole puuta ktn. joku tuolla sanoi, jtn se ei samalla lailla elä kuin puu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

What?? En käsitä. Liikkumavaraa?? Ei se pauku ku ainoastaan listan vierestä, noin 20 cm kokonen osa. Ei sitä purkamaan aleta jos siellä ei kosteutta ole. Ei haittaa se paukkuminen minua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

What?? En käsitä. Liikkumavaraa?? Ei se pauku ku ainoastaan listan vierestä, noin 20 cm kokonen osa. Ei sitä purkamaan aleta jos siellä ei kosteutta ole. Ei haittaa se paukkuminen minua.

jos se on siitä kohti liian liki seinää kun siellähän pitää olla väli. ei kai se kosteus pauketta aiheuta. meillä ainakin loiskuu vähän väliä keittiön lattialle vettä eikä yhtään paukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

What?? En käsitä. Liikkumavaraa?? Ei se pauku ku ainoastaan listan vierestä, noin 20 cm kokonen osa. Ei sitä purkamaan aleta jos siellä ei kosteutta ole. Ei haittaa se paukkuminen minua.

öö... etkö sä just tuossa aloituksessa siitä paukkumisesta valittanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

What?? En käsitä. Liikkumavaraa?? Ei se pauku ku ainoastaan listan vierestä, noin 20 cm kokonen osa. Ei sitä purkamaan aleta jos siellä ei kosteutta ole. Ei haittaa se paukkuminen minua.

Ei se välttämättä paukukaan kuin yhdestä kohdasta. Ja vaikka laminaatti ei ihan täyttä puuta olekkaan, täytyy siihen jättää pientä rakoa seinään yms. Ja jos sitä ei jätä, alkaa laminaatti paukkumaan, tai jos rako on jäänyt vähän liian pieneksi siitä kohdin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taasnäitä.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olisko liian vähän liikkumavaraa tai jotain, tosin ei kyllä näin viileellä pitäis sen takia. Meillä paukku kesällä eteisen lattia, ja sitte se alkoki kunnon helteillä aaltoilla ja eikun purkuun ja uusiks kasaan isommilla varoilla.

What?? En käsitä. Liikkumavaraa?? Ei se pauku ku ainoastaan listan vierestä, noin 20 cm kokonen osa. Ei sitä purkamaan aleta jos siellä ei kosteutta ole. Ei haittaa se paukkuminen minua.

öö... etkö sä just tuossa aloituksessa siitä paukkumisesta valittanut?

eikun kysyin nimenomaan että eihän siellä oe kosteutta, jos joku osais kertoa. Ja osaskin, kiitos tietäville!

niin mitä: nää on taas näitä? Sori en ymmärtäny sun pointtiasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:

Meil on laminaatti keittiössä.. Oli valmiiksi laitettu kun muutettiin (rakennusfirma tehny nää). On siis näissä kaikissa asunnoissa (asutaan paritalossa, tässä muutama paritalo vierekkäin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:

Meil on laminaatti keittiössä.. Oli valmiiksi laitettu kun muutettiin (rakennusfirma tehny nää). On siis näissä kaikissa asunnoissa (asutaan paritalossa, tässä muutama paritalo vierekkäin)

juuh niinhän niitä laitetaan, tiedän. mutta ite laittasin kyllä kivilattian keittiöön jos pääsisin ite vaikuttaa tai tulis ajankohtaiseks vaihtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:

Meil on laminaatti keittiössä.. Oli valmiiksi laitettu kun muutettiin (rakennusfirma tehny nää). On siis näissä kaikissa asunnoissa (asutaan paritalossa, tässä muutama paritalo vierekkäin)

juuh niinhän niitä laitetaan, tiedän. mutta ite laittasin kyllä kivilattian keittiöön jos pääsisin ite vaikuttaa tai tulis ajankohtaiseks vaihtaa.

Aivan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:
Meillä on ollut jo monta vuotta. Ei ole mennyt miksikään. Miksikäs ei voisi laittaa? Kylppäriin/vessaan en laittaisi mutta kaikkialle muuallehan tuo passaa.
Ja laminaatin paukkumiseen voi olla monta syytä: asennettaessa jäänyt se rako jäänyt liian pieneksi joten ei ole elämisvaraa tai pohjat tehty huonosti, lattia ei ole suora tms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
ei siinä tarvita ku muutaman millin heitto lattiassa niin siinä syy, tuskin siel mitää kosteutta on

Tämäpä juuri, ja se liikkumavara. Helpoin tapa varmistua tuosta jälkimmäisestä on irroittaa lista ja tarkistaa asia. Laminaatin valmistajalta saa tietoon parhaiten, paljonko tyhjää pitää seinän ja ensimmäisen laminaatin välissä olla, mutta yleensä mitta on 8-10mm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:
Meillä on ollut jo monta vuotta. Ei ole mennyt miksikään. Miksikäs ei voisi laittaa? Kylppäriin/vessaan en laittaisi mutta kaikkialle muuallehan tuo passaa.
Ja laminaatin paukkumiseen voi olla monta syytä: asennettaessa jäänyt se rako jäänyt liian pieneksi joten ei ole elämisvaraa tai pohjat tehty huonosti, lattia ei ole suora tms.

Meillä kanssa joka huoneessa paitsi vessassa ja kodinhoitohuoneessa/kyppärissä/saunassa. Muuten ihan kiva materiaali nätti ja helppo pitää puhtaana, ainoastaan tuo kosteus on pelottanut. Mutta ihanaa kevensitte sydäntäni, ettei huolenhäivää ainakaan vielä. Täytynee olla jatkossa kuitenkin tarkempi noiden lasten mehukuppien kanssa, silmätarkkana, etteivät lennättele niitä ympäri keittiötä (välillä ei mahda mitään, kun pikkuneidille tulee tempperamenttikohtaus :) ;) Kiitti vastauksistanne..alamme leipomaan pipareita, mikäköhän sotku nyt syntyy..ei se niin vaarallista ole :) :) :) Hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kuka laittaa laminaatin keittiöön ? :saint:
Meillä on ollut jo monta vuotta. Ei ole mennyt miksikään. Miksikäs ei voisi laittaa? Kylppäriin/vessaan en laittaisi mutta kaikkialle muuallehan tuo passaa.
Ja laminaatin paukkumiseen voi olla monta syytä: asennettaessa jäänyt se rako jäänyt liian pieneksi joten ei ole elämisvaraa tai pohjat tehty huonosti, lattia ei ole suora tms.

Meillä kanssa joka huoneessa paitsi vessassa ja kodinhoitohuoneessa/kyppärissä/saunassa. Muuten ihan kiva materiaali nätti ja helppo pitää puhtaana, ainoastaan tuo kosteus on pelottanut. Mutta ihanaa kevensitte sydäntäni, ettei huolenhäivää ainakaan vielä. Täytynee olla jatkossa kuitenkin tarkempi noiden lasten mehukuppien kanssa, silmätarkkana, etteivät lennättele niitä ympäri keittiötä (välillä ei mahda mitään, kun pikkuneidille tulee tempperamenttikohtaus :) ;) Kiitti vastauksistanne..alamme leipomaan pipareita, mikäköhän sotku nyt syntyy..ei se niin vaarallista ole :) :) :) Hyvää joulun odotusta kaikille!
Meillä on kaksi tenavaa, lattialla on milloin mitäkin lasia nurin. Kunhan ei jää kosteus tuntitolkulla seisomaan niin pienet loiskumiset ei haittaa. Kaverilla on ollut jo monta vuotta eteisessä laminaatti. Siihen saapastelee jälkikasvu lumisilla kengillä -puhumattakaan miehestä.. Kylppäriin ja saunaan kuljetaan samaisen eteisen kautta ja takuulla on vähän väliä kosteutta eteisen lattialla. Laminaatti ei ole mennyt miksikään, ei kupruile eikä vääntyile mistään kohtaa -eli ei se niin arka ole kuin mitä peloitellaan..
:whistle: Varmimmin sen saa pilalle kun pesee liian kostealla ja väärillä aineilla..
 
Ap sanoit että laminaatti helppo pitää puhtaana?! Tervetuloa meille kertomaan miten se tapahtuu, ja ennenkaikkea miten sen saa pysymään puhtaana. Meillä laminaatit lähes kaikkialla, ja on niin p...stä ettei syvemmältä voi olla. äärimmäisen hankalat saada pysymään puhtaana, vaan lattiat aina kuin lehmän nuolemat. Ja tämä laminaatti ei todellakaan ole halvimmasta päästä. Lattia täynnä pieniä vauvan sylkitiploja ja pikkukäpälien jälkiä. Voi jos ei olisi ollut näin kallis investointi tämä lattia niin nämä revittäisiin heti irti ja tilalle tulisi ah niin helppohoitoinen muovimatto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Ap sanoit että laminaatti helppo pitää puhtaana?! Tervetuloa meille kertomaan miten se tapahtuu, ja ennenkaikkea miten sen saa pysymään puhtaana. Meillä laminaatit lähes kaikkialla, ja on niin p...stä ettei syvemmältä voi olla. äärimmäisen hankalat saada pysymään puhtaana, vaan lattiat aina kuin lehmän nuolemat. Ja tämä laminaatti ei todellakaan ole halvimmasta päästä. Lattia täynnä pieniä vauvan sylkitiploja ja pikkukäpälien jälkiä. Voi jos ei olisi ollut näin kallis investointi tämä lattia niin nämä revittäisiin heti irti ja tilalle tulisi ah niin helppohoitoinen muovimatto.

onko sulla oikeanlaiset pesuaineet ja -välineet ?

meillä laminaatti kyllä ihan nätti ja kiiltävän puhdas vaikkei ole edes sieltä kalleimmasta päästä.
 

Yhteistyössä