Laktoosi-intoleranssi

Onkos kellään tietoo voiko puhjeta ihan yhtäkkiä? Mulla on ja vanhemmalla pojalla on ja nyt tänään nuorempi poika on juonu paljon maitoo ja teki n. 3 tuntii sen jälkeen ihan löysän kakan... Ei oo muita ripulin oireita...
 
Kyllä se ennemmin kuulostaa ihan vaan (liian)suuren maito annoksen juomisesta seuraavalta reaktiolta..jos pienistä määristä ei ole mitään tullu niin ei kyseinen herkkyys tule tyhjästä vaikka äidilllä se olis.siis suomeksi:liian suuri maito määrä voi hetkellisesti sekoittaa mahan ja suolen mutta ei ole allergiaa.Koita varovasti kun maha on rauhottunu maitoa pienen määrän kanssa ja lisää vähitellen ja jos taas tekee niin sitten se on allergiaa.tälläisiä ohjeita mä sain allergia polilta kun oma muksu reagoi eri ruoka-aineisiin hullusti..
 
susa05
no ei se varmaan ihan yhtäkkiä iske mutta toisalta jos söi nyt kerralla isomman määrän maitoo kun aiemmin niin voi laktoosinsieto olla kovilla.
saattaa olla että ennemmin on ärtynyt paksusuoli kyseessä.
voihan maha mennä välillä sekaisin ilman sen kummempaa syytä.ei yhdestä kerrasta kannata tehdä johtopäätöksiä.

laktoosivaivaan liittyy yleensä myös kovat ilmavaivat ja koliikkimainen kipu....

niin ja vielä et maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi ovat 2 aivan eri asiaa :wave:

 
yhdyn edelliseen. minulla on meilikuva, ettei ihn pienillä voi olla edes laktoosi-intoleranssia, vaan se on vanhempien vaiva.

pienillä on siis kyseessä allergia maitoproteiinille, jolloin ei laktoosittomat ja hylat käy automaattisesti vaan tuotteessa pitäisi olla "maidoton" merkintä.

:)
 
En usko et se ihan äkkiä ilmenee mut jos ripulia on useamman viikon niin sit kokeeseen. Meillä pojalla todettiin laktoosi-intoleranssi 4v3kk iässä. nyt ollaan oltu hylällä ja kaikki ok. paino pudonnut ja mahassa ei turvotusta niinkun ennen. asia ei ihan tätä koskenu mut läheltä liippas. =)
 

Yhteistyössä