lakosta taas mutta kuka ottaa vastuun

Eiköhän melkein kaikki hoitajat/Tehyläiset tajua, ettei tuota 24%:n korotusta tulla saamaan. Todennäköistä on noin 17-19% korotus eli vähän parempi kuin mitä muut saivat. Saivathan lääkäritkin sen 17%:n korotuksen!! Mielestäni olisi melko tärkeää, että esim. lisiin saataisiin korjausta --> nyt lauantailisä on vain 20% ja yökorvaus 30-40% työpaikasta riippuen. Työolojen parantaminen = enemmän henkilökuntaa olisi myös hyvä huomioida.
Itse en ole allekirjoittanut ko. paperia tulevan äitiysloman takia, mutta ymmärrän kyllä henkilöitä jotka ovat sen tehneet. Tosin ainakin meillä on monia hoitajia, jotka eivät ole ymmärtäneet, että allekirjoitus oli sitova :whistle:

Jäädään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta. Todennäköisesti jos irtisanoutumisiin asti mennään, niin ei varmasti mene edes viikkoa (tod näk ei edes montaa tuntia), ennen kuin palkkoihin saadaan joku sopu. Suomen terveydenhuolto ei kestä kauempaa :|

Afu ja mini 26+1
 
Mä luulen et Tehy on ampunut kovat peliin monestakin syystä. Ensinnäkin tehyä on vuosia arvosteltu siitä ettei se saa ajettua jäsentensä etuja. Nyt panevat KOVAT palkkavaatimukset, ni on sit vara mistä puottaa ja jäsenten silmissä näyttää "hyvältä". Jos eivät saa mitään nytkään aikaiseksi on Tehy entinen liitto!!
Ja on kyl enempiki ku tosi et lakkoilulla ei saada mitään näkyvää aikaiseksi. Myös joillain paikkakunnilla lääkärit (esim. leikkaussalissa) ovat sanoneet porukalla itsensä irti saadakseen työolonsa kohdilleen!! Irtisanoutumiset koskevat nimenomaan paikkoja, joka vahingoittaisi eniten terveyspalvelujärjestelmää!! Ei näin iso halo nousisi jos esim. tk:n hoitajat sanoisivat itsensä irti!
Itsekki olen hoitaja, ja pelottaa miten käy. Olen tk:ssa töissä joten ei ole "tarvinnut" vakavasti miettiä tuota irtisanoutumista. Enkä siihen lähtisi!! Ei ole vara, ei taloudellisesti, eikä kukaan ottaisi takaisin raskaanaolevaa sijaista! Minun paikkani täällä ei ole korvaamaton!
t:zuku ja tenava 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Eli summa summarum... Koulutettujen naisvaltaisten alojen Suomen mittakaavassa olevat palkkakuopat olisi ehdottomasti korjattava, mutta asia tulisi toteuttaa kohtuullisilla korotuksilla ja suunnitelmallisesti useamman sopimuskauden aikana.
tarkoittaako tämä sitä että tehyn pitäisi uhata joukkoirtisanomisilla joka ikinen sopimuskausi?
 

Yhteistyössä