Lakkaan kohta syömästä kokonaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että silleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että silleen

Vieras
ei voi jumalauta olla normaalia että maha tulee AINA kipeeksi, ihan sama mitä syön :( v*tuttaa niin paljon jo. lääkärissä oon käyny muutama vuosi sitten, otettu allergiatestit ja letkua on sekä nielty että työnnetty sisään alakautta, mitään vikaa ei sillon ainakaan näkyny eikä lääkäri osannu sanoa mitään.

alkaa niin kyllästyttään kun ei tee mieli syödä mitään ja kun ei syö niin ei ole voimia hoitaa lapsia,käydä töissä,harrastaa jne.
maha kipeä ja aivan vesikuralla kun syö jotain kiellettyä, en vaan tiedä mikä se kielletty on kun tuntuu että salaatti on ainut joka sopii. välillä maha on turvoksissa kuin pallo, pistelee ja kouristelee, ilmavaivoja. välillä sitten taas kun syö jotain niin se tulee aivan vetenä ulos. työpäivisin en syö mitään kun ei kiinnosta juosta jatkuvasti vessassa, sitten onkin ihan hirveästi energiaa mennä kauppaan,hakea lapsia hoidosta,kuskata harrastuksiin jne :(

ei kiinnosta mennä enään lääkäriinkään niihin letkukokeisiin,senverran hirveetä ja mitään hyötyä edes ollu :| tuntuu ettei tämmönen elämä ole elämisen arvosta :(

Täällä vähän samat ajatukset, paitsi ettei se salaattikaan pysy sisällä. Keliakia on todettu, samoin laktoosit ja kymmenet ruoka-aineallergiat... ei vaan oikeen löydy enää mitään syötäväksi kelpaavaa ja kaikki mitä kokeilet tulee pihalle samaa vauhtia... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Täällä vähän samat ajatukset, paitsi ettei se salaattikaan pysy sisällä. Keliakia on todettu, samoin laktoosit ja kymmenet ruoka-aineallergiat... ei vaan oikeen löydy enää mitään syötäväksi kelpaavaa ja kaikki mitä kokeilet tulee pihalle samaa vauhtia... :/

en nyt ehkä voi sanoa että "kiva kun on kohtalotoveri", koska eihän tämä kivaa ole... :(
mulla kun ei ole todettu virallisesti mitään, niin en yhtään tiedä mitä pitäis jättää pois :/ lääkäriin en vaan uskalla mennä kun ainut mitä ehdottavat on varmaan uudestaan ne letkut?? :/

Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

en nyt ehkä voi sanoa että "kiva kun on kohtalotoveri", koska eihän tämä kivaa ole... :(
mulla kun ei ole todettu virallisesti mitään, niin en yhtään tiedä mitä pitäis jättää pois :/ lääkäriin en vaan uskalla mennä kun ainut mitä ehdottavat on varmaan uudestaan ne letkut?? :/

Mun kaveri teki noilla samoilla oireilla niin että kokeili 2 kk laktoositonta ja luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota lääkärin seurannassa. Ja sillä todetiin niillä oireilla vilja-allergiat+ laktoosiintoleranssi. Helpotti kummasti.... mulla varmaan seuraavaksi menee kokeiluun toi luontaisesti gluteeniton...

googlettelin tota crohnin tautia ja löysin oireita jotka kyllä täsmää... mutta toisaalta, ihan sama mitä tautia googlettelee niin ainahan sieltä löytyy niitä samoja oireita mitä itellä on :D

-Ripuli on molempien tautien tyyppioire. Haavaisen paksusuolitulehduksen pahassa vaiheessa ripulikertoja saattaa kertyä yli 20 vuorokaudessa, Crohnin taudissa selvästi vähemmän.
-Paksusuolitulehduspotilaalla on monasti juuri ennen ripuliulostetta kouristelevaa kipua, joka sitten helpottuu suolen tyhjenemisen jälkeen. (tämä mulla on aina kun menee ihan vesikuralle)
-Yleisoireita esiintyy runsaasti taudin pahassa vaiheessa. Tavallisia ovat väsymys, laihtuminen ja kuumeilu. (palelen paljon,olen aina väsynyt ja välillä saan öisin sellasia "kohtauksia" jollon oon aivan kylmänhiestä märkä,tärisen,mahaa kouristelee ja oksettaa kivusta)
-Laboratoriotutkimuksissa todetaan usein matala hemoglobiini (aina hb maksimissaan 100-104

lisäksi siellä oli jotain että pikaruoka ei esim käy ja sen oon just huomannu että jos syön kovin suolasta/rasvasta niin maha tulee kamalan kipeeksi.

kysyn vielä, että jos varaisin ajan lääkäriin, niin onkohan ainut mahdollisuus tutkia noilla tähystyksillä (joissa letku jommankumman pään kautta :x ) ? jos on, niin turhaan sitten edes menen lääkäriin koska kammoan sitä niiiiin paljon :ashamed: