Lakiasiaa, osaako kukaan neuvoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maikki 85

Jäsen
10.06.2008
595
0
16
elikkäs tilanne on tämä.

Syksyllä tuli keittiöremontti jonka vakuutus korvasi. Vakuutus mies käski ottamaan asianajajan koska kaikkia vaurioita ei talosta ole vieläkään korjattu mitkä myyjä lupasi.
Nyt tuli soitto asianajajalta että mikä on tilanne talossa ja kerroimme että mitään korjausta ei ole tehty.
Hän laittaa myyjälle postia ja jos myyjä sopii meidän kanssa eli asia ei mene käräjille niin meidän pitää maksaa asianajaja?????

Kukaan ei ole meille siitä kertonut että jos asia ei mene käräjille silloin me joudumme maksamaan asianajajan ja kirjallisessa sopimuksessa ei lue sellaisesta mitään eikä kukaan tosiaan ole maininnut siitä.

onko se totta että me joudumme maksumiehiksi??

No se on ihan siitä kiinni, mitä se asianajaja sopii toisen osapuolen kanssa.

Soittelepa paikalliseen oikeusaputoimistoon ja kerro tilanne. Sieltä maksetaan kuluja myös takautuvasti, jos katsovat teidän kuuluvan korvauksen piiriin.

Oikeusaputoimistoon soitto.

Mun tuttu kerran näki kadulla yhden tuomarin ja kysyi tuomarilta neuvoa yhdessä jutussa. Siitä lähetettiin lasku kotiin :o Typeränä oli vielä maksanut sen..

siis jos te ootte ottaneet asianajajan niin kyllä te silloin maksatte. Vakuutusmies on suositellut ja (heh heh, kuten kaikki äidit jotka neuvolassa käyvät tietävät...) suositukset on vaan suosituksia, niitä ei ole pakko noudattaa, no joo, siis juu te maksatte.

Eihän teidän kannata sopia vaan viette sen itse käräjille - häviäjä maksaa myös toisen osapuolen kulut, sekä käräjäkulut. Siinä otatte riskin itsellenne että joudutte maksamaan vielä enemmän, mutta jos sovitte niin joudutte maksamaan itse ellette saa korvausta siltä toiselta osapuolelta riittävästi, jolla pystytte kustantamaan asianajajakulutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eihän nyt asianajajat ilmaiseksi töitä tee.

Ai jaa, minäkö niin luulin..

:kieh:

Vakuutus mies ehdotti koska meillä on kotivakuutuksessa sellainen että jos pitää ottaa asianajaja niin se korvaa sen. Ihmettelemme vaan että millä perusteella ne ei sitten maksakkaan vaikka sillloin vaan käskivät hankkia asianajajan.

Yhteistyössä