Lakialoite rikkoo lasten oikeuksia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mietin miltä musta tuntuis jos saisin tietää että mut olis vartavasten teetetty homoisälle/homoparille. Joku nainen (biologinen äitini/vuokrattu kohtu"äiti") olisi kantanut mut kohdussaan, synnyttänyt ja sitten luovuttanut mut homoisälle/homoparille.
Olisin jäänyt paitsi vauvan oikeudesta äidin rinnalla olemiseen (tarkoituksellisesti), olisin jäänyt paitsi läheisyydestä äitiini (tarkoituksellisesti), olisin jäänyt paitsi imetyksestä (tarkoituksellisesti).

Ok. Homoisä/homopari olis antanut mulle kaiken mitä tarvitsen, mulla olis ollut ihan hyvä lapsuus materiaalisesti ja olisin saanut paljonkin rakkautta.

Kaivaisko mua jossain vaiheessa se tieto että mulla ei ole äitiä? Multa puuttuu jotain? En ehkä tietäisi juuriani (hedelmöitys vieraalla munasolulla)? En tuntisi biologista äitiäni?

Vai olisinko vain onnellinen ja mua ei vaivaisi koskaan mun alkuperäni ja ne perusteet miksi mut on tähän maailmaan "tehty"? Nimenomaan tehty!

Kyllä mä luulen että mua vaivais.
Ei Suomessa kohdunvuokraus ole mahdollinen, joten tuollaisen spekulointi on vähän turhaa.
 
lapsikauppaa
Ei Suomessa kohdunvuokraus ole mahdollinen, joten tuollaisen spekulointi on vähän turhaa.
Helpostipa ja heppoisesti oli taas kumottu.

Vaikka Suomessa kohdunvuokraus (vielä) olisikaan mahdollinen, eivätkö nuo kertomani kysymykset voisi siis olla hyvinkin totta ja mahdollisia, jopa todennäköisiä?

Mun mielestä Jani Toivolan tapaus on niin lähellä kaikkea tätä ja ei varmasti ole ainoa laatuaan. Täydellinen esimerkki ihmisen (homon) itsekkyydestä hankkia vauva itselleen.

Vasta ajan myötä saamme kuulla niitä ei-niin-onnellisia homoperheiden tarinoitakin. Nythän meille syötetään jatkuvasti iloista homopropagandaa kuinka homoperheissä voidaan hyvin, ollaan onnellisia ja vähintään (ellei jopa enemmän) onnistuneita kasvatuksessa kun lapsi on ollut hartaasti toivottu ja suunniteltu.

Osa ihmisistä menee tähän valheeseen mukaan.

Kuitenkin homot ovat yhtä rikkinäisiä (ellei enemmänkin) kuin kuka tahansa hetero. Mielenterveysongelmia, aggressioita, holtitonta käyttäytymistä, pettämistä, alkoholismia... Eivät homot ole mitenkään sen terveempiä kasvattajia kuin heterot, joten unohtakaa median antama valheellinen kuva onnellisesta ja auvoisesta sateenkaariperheestä!

Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Tämä valheellisuus tulee kääntymään vielä pahasti homoseksuaaleja itseään vastaan, sen tulemme huomaamaan. Joten kannattaa olla rehellinen jo nyt.
 
Helpostipa ja heppoisesti oli taas kumottu.

Vaikka Suomessa kohdunvuokraus (vielä) olisikaan mahdollinen, eivätkö nuo kertomani kysymykset voisi siis olla hyvinkin totta ja mahdollisia, jopa todennäköisiä?

Mun mielestä Jani Toivolan tapaus on niin lähellä kaikkea tätä ja ei varmasti ole ainoa laatuaan. Täydellinen esimerkki ihmisen (homon) itsekkyydestä hankkia vauva itselleen.

Vasta ajan myötä saamme kuulla niitä ei-niin-onnellisia homoperheiden tarinoitakin. Nythän meille syötetään jatkuvasti iloista homopropagandaa kuinka homoperheissä voidaan hyvin, ollaan onnellisia ja vähintään (ellei jopa enemmän) onnistuneita kasvatuksessa kun lapsi on ollut hartaasti toivottu ja suunniteltu.

Osa ihmisistä menee tähän valheeseen mukaan.

Kuitenkin homot ovat yhtä rikkinäisiä (ellei enemmänkin) kuin kuka tahansa hetero. Mielenterveysongelmia, aggressioita, holtitonta käyttäytymistä, pettämistä, alkoholismia... Eivät homot ole mitenkään sen terveempiä kasvattajia kuin heterot, joten unohtakaa median antama valheellinen kuva onnellisesta ja auvoisesta sateenkaariperheestä!

Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Tämä valheellisuus tulee kääntymään vielä pahasti homoseksuaaleja itseään vastaan, sen tulemme huomaamaan. Joten kannattaa olla rehellinen jo nyt.
Mutta tässä ketjussahan puhutaan nyt tasa-arvoisesta avioliittolaista. Ei tuo Jani Toivolan isyys liity aiheeseen mitenkään, koska kuten huomaat, lapsia on syntynyt sateenkaariperheisiin aiemminkin.

Olet oikeassa, että seksuaalivähemmistöissä on "ihan yhtä rikkinäisiä" ihmisiä kuin heteroissakin. Mutta miten tämäkään avioliitto-oikeuteen liittyy? Kyllähän se alkoholisoitunut tai uskoton heterokin voi mennä naimisiin. Tuo oivalluksesihan kertoi vaan sen, että homot ovat ihmisiä kuten heterotkin, ja inhimillisiä olentoja myös heikkouksineen. Tottakai sateenkaariperheen lapsellakin voi olla jotain ongelmia, kuten heteroperheen lapsellakin, mutta ei näissä kummassakaan vanhemman seksuaalinen suuntautuminen ole se ongelman syy. Tutkimukset ovat todenneet, että sateenkaariperheiden hyvinvointi ei poikkea heteroperheiden hyvinvoinnista. Ei siinä ole mitään valheellista.
 
vierailija
Mietin miltä musta tuntuis jos saisin tietää että mut olis vartavasten teetetty homoisälle/homoparille. Joku nainen (biologinen äitini/vuokrattu kohtu"äiti") olisi kantanut mut kohdussaan, synnyttänyt ja sitten luovuttanut mut homoisälle/homoparille.
Olisin jäänyt paitsi vauvan oikeudesta äidin rinnalla olemiseen (tarkoituksellisesti), olisin jäänyt paitsi läheisyydestä äitiini (tarkoituksellisesti), olisin jäänyt paitsi imetyksestä (tarkoituksellisesti).

Ok. Homoisä/homopari olis antanut mulle kaiken mitä tarvitsen, mulla olis ollut ihan hyvä lapsuus materiaalisesti ja olisin saanut paljonkin rakkautta.

Kaivaisko mua jossain vaiheessa se tieto että mulla ei ole äitiä? Multa puuttuu jotain? En ehkä tietäisi juuriani (hedelmöitys vieraalla munasolulla)? En tuntisi biologista äitiäni?

Vai olisinko vain onnellinen ja mua ei vaivaisi koskaan mun alkuperäni ja ne perusteet miksi mut on tähän maailmaan "tehty"? Nimenomaan tehty!

Kyllä mä luulen että mua vaivais.
Oletko vanhempiesi vahinkolapsi vai tekivätkö he sinut tarkoituksella, koska toivoivat lasta? Jos tekivät tarkoituksella, eikö sinua vaivaa, että sinut on tähän maailmaan "tehty" sen takia, että vanhempasi nyt vaan sattuivat haluamaan lasta itsekkäistä syistä?
 
vierailija
Sateenkaariperheitä on maailmassa ja suomessakin ollut kymmeniä vuosia, ei voida siis sanoa että nykymenon tulokset nähdään vasta vuosien kuluttua kun kyllä meidän maassamme on paljon aikuisia ihmisiä jotka ovat kasvaneet keskenään samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa. Aika vähän he oireilevat tai sitten oireilu haudataan hyvin ja syvälle kun ei tule julkisuuteen.

Avioliittolaki ei liity millään muotoa lasten saamiseen. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa ja jos halutaan estää homojen lasten kasvattaminen olisi vaadittava maahamme lapsilakia tai perhelakia joka lähtisi siitä että lapsia on sallittua siittää tai adoptoida vain siinä tilanteessa että hänellä on varmasti äiti ja isä. Vanha avioliittolaki ei pidä sisällään sanaakaan lapsen oikeudesta äitiin ja isään joten on kovin kummallista että uutta lakia nyt koitetaan kaataa semmoiseen vedoten. Mutta, kai se oli ainoa vaihtoehto kun huomattiin että vetoaminen kirkkoon ja heteroavioliiton pyhyyteen ei riittänyt estämään tasa-arvoista avioliittolakia, toiselle kierrokselle lähdettiin siis uusin panoksin. Menee vaan pikkuisen ohi aiheen kun ei se avioliittolaki lasten asemaan liity millään muulla tavoin kuin parantaa sateenkaariperheiden lasten asemaa antamalla heidän vanhempiensa mennä naimisiin.
 
Sateenkaariperheitä on maailmassa ja suomessakin ollut kymmeniä vuosia, ei voida siis sanoa että nykymenon tulokset nähdään vasta vuosien kuluttua kun kyllä meidän maassamme on paljon aikuisia ihmisiä jotka ovat kasvaneet keskenään samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa. Aika vähän he oireilevat tai sitten oireilu haudataan hyvin ja syvälle kun ei tule julkisuuteen.

Avioliittolaki ei liity millään muotoa lasten saamiseen. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa ja jos halutaan estää homojen lasten kasvattaminen olisi vaadittava maahamme lapsilakia tai perhelakia joka lähtisi siitä että lapsia on sallittua siittää tai adoptoida vain siinä tilanteessa että hänellä on varmasti äiti ja isä. Vanha avioliittolaki ei pidä sisällään sanaakaan lapsen oikeudesta äitiin ja isään joten on kovin kummallista että uutta lakia nyt koitetaan kaataa semmoiseen vedoten. Mutta, kai se oli ainoa vaihtoehto kun huomattiin että vetoaminen kirkkoon ja heteroavioliiton pyhyyteen ei riittänyt estämään tasa-arvoista avioliittolakia, toiselle kierrokselle lähdettiin siis uusin panoksin. Menee vaan pikkuisen ohi aiheen kun ei se avioliittolaki lasten asemaan liity millään muulla tavoin kuin parantaa sateenkaariperheiden lasten asemaa antamalla heidän vanhempiensa mennä naimisiin.
Aika tyhjentävä puheenvuoro. Juuri noinhan tuo menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Että sellasta tasa-arvoa. Oon huomannut että jos tasa-arvoista avioliitto lakia tms kritisoi niin nämät kannattajat on heti haukkumassa uskovaiseksi, juntiksi, hihhuliksi tai on heti vanhus tms. Mikä siinä on että ei kestetä kritiikkiä ja tervettä mielipidettä? Kaikki kun vaan ei halua tuollasesta luonnottomasta harrastuksesta jotain lakia tms. Vaikka mulle on ihan sama kenen kanssa kukakin asuu ja harrastaa seksiä mutta onko siihen pakko vetää mukaan kaikki? Ja varsinkaan lapsia vetää sellaseen sekaan!
"Vetää mukaan kaikki"? Millä tavalla sinut on vedetty mukaan, mielestäni olet itse tunkemassa itsesi "mukaan". Asetat itsesi muiden ihmisten yläpuolelle nimittelemällä luonnottomiksi toisiaan rakastavia ihmisiä. Millä tavalla lapsia "vedetään sekaan", mihin? Kysymys on tasa-arvosta, oletko kuullut sellaisesta. Onko oma avioliittosi/parisuhteesi vain yhdessä asumista ja seksin harrastamista? Jos on niin säälin sinua, sillä rakastaa ja tulla rakastetuksi kokonaisena ihmisenä on parasta ihmisen elämässä, kaikkien ihmisten elämässä. Rakastaa kumppania jopa niin että haluaa sitoutua häneen avioliiton kautta, rakastaa lapsia ja antaa heille rakastavan kodin. Nuo oikeudet haluat riistää lähimmäisiltäsi omien ennakkoluulojesi takia. Omaan uskooni kuuluu rakastaa edellä mainittujen lisäksi myös lähimmäisiäni.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vierailidja
eikö heteroparit ole luonnottomien hedelmöityshoitojen ja muitten labravauvojen suurimmat ostajat.
Niitten nyt kuitenkin pitäs kyetä värkeillään lisääntymään ja silti maksavat siitä että saavat lapsen keinoitekosesti.
 
vierailija
Suurella osalla sateenkaariperheiden lapsilla on isä ja äiti ihan yhtä paljon kuin eronneessa heteroperheessä, kutsutaan kolmi- tai neliapilaperheeksi. Homo(pariskunta) ja lesbo(pariskunta) sekä yhteiset biologiset lapset. Miten tässä rikotaan lasten oikeuksia sillä mitä nimitystä käytetään aikuisten kesken sovitusta liitosta? Kyse ei edelleenkään ole kirkon siunauksesta eikä siitä mitä makuuhuoneessa tehdään suljetun oven takana. Vaan virallisesta sopimuksesta. Pitääkö homoseksuaaleilla olla oikeus tehdä työsopimus, tai allekirjoittaa kauppakirja asunnosta tai autosta?
 
vierailija
Sukupuolineutraali avioliitto on selkeä rikkomus lapsen oikeuksia kohtaan.
Mitkään tosiasiat eivät tue väittämääsi, päinvastoin. Itsekkäät sitkeästi jankuttamasi ennakkoluulosi loukkaa ja vahingoittaa sateenkaariperheitä. Erityisesti tuntuu pahalta kuinka olette kaltaistesi kanssa sydämettömästi satuttaneet sateenkaari perheiden lapsia väittämällä heidän kotejaan ja perheitään ja vanhempiaan ei hyväksyttäviksi, luonnottomiksi ja ties miksi. Hurja on vihanne määrä kun pystytte satuttamaan ihmisiä jotka eivät ole tehneet teille mitään pahaa.
 
vierailija
Aito avioliitto on oikealla asialla. Älkää polkeko lasten oikeuksia.
Kuinka sokea voi olla ihminen kun uskottelee omien ennakkoluulojen puolustamisen olevan lasten oikeuksien puolustamista, aito avioliitto polkee lasten oikeuksia.
Vahingoitatte erityisesti sateenkaariperheiden lapsia suivaitsemattomuus kampanjallanne. miten kehtaatte väittää olevanne "lapsen asialla".
 

Yhteistyössä