Laki: Ehkä ihminen miettii nyt kaksi kertaa, lähteekö huorittelemaan tai kannattaako naisille lähettää seksuaalissävytteisiä viestejä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisvihaan puututaan uudella lailla: Huorittelu voi ensi vuodesta alkaen koventaa rangaistuksia
Sukupuoleen perustuvasta motiivista tulee tuomioiden koventamisperuste.


Ehkä ihminen miettii nyt kaksi kertaa, lähteekö huorittelemaan tai kannattaako naisille lähettää seksuaalissävytteisiä viestejä.

 
vierailija
Aika usein kuulee sellaista puhetta, että naisia ei saa lyödä ja väkivalta nimenomaan naisia kohtaan on halveksittavaa. Näitä juttuja puhuvilla ei ole ollenkaan samanlaista ongelmaa miesten kokeman väkivallan suhteen. Mieleen tuleekin kysymys, että kuka sitä sukupuolittunutta väkivaltaa oikeasti kokee? Ole mies, seiso sanojesi takana, eikö sinussa ole miestä.... Ei se ole mies eikä mikään, joka ei ole valmis ottamaan vähän matsia nakkikioskin jonossa. Miehet kokevat suurimman osan väkivallasta, mutta miehet eivät tietenkään tarvitse erityistä suojelua. Sehän kuuluu miehuuteen, että välillä otetaan turpaan ihan vaan sen takia, että ollaan miehiä.
 
vierailija
Eikäs tuo toimi toisinkin päin. Eli jos joku kutsuu miestä pienimunaseksi kusipääksi niin tuomio tulee kovennettuna.

Njaah.....

Jos raiskaaja, ihmiskauppias, järjestäytyneen rikollisuuden jengin perustaja on niin fucking idiootti, että vastaa videopalautteella Gretalle pizzalaatikon tiedoilla ja jää kiinni Romaniassa, on silloin juuri se pienimunainen kusipää, joka on ansainnut tämän tittelin.

Vai oletteko eri mieltä?
 
Naisvihaan puututaan uudella lailla: Huorittelu voi ensi vuodesta alkaen koventaa rangaistuksia
Sukupuoleen perustuvasta motiivista tulee tuomioiden koventamisperuste.

Ehkä ihminen miettii nyt kaksi kertaa, lähteekö huorittelemaan tai kannattaako naisille lähettää seksuaalissävytteisiä viestejä.

Juttu osoittaa toimittajan ja tutkijan sukupuolittunutta moraalia, ongelmaksi koetaan vain naisten kokemukset. Se, että naispuolinen sukupuolentutkimuksen lehtori saa epäasiallisia kommentteja miehiltä, ei yllätä. Mutta huolestuttiko toimittajaa tai Tuija Saresmaa se, että esim. Ville Rydman sai ja saa epäasiallisia kommentteja naisilta?

Tein pari päivää sitten käytännön testin. Miehiä voi nimitellä tavalla, jolla naisia ei.

Vierailija kirjoitti toisessa ketjussa näin:
Aina välillä tulee kaupassakin vastaan anteeksi vain, melkoisia rumiluksia sievän ja siron aasialaistytön/-naisen kanssa ja mietin, miten ihmeessä nuo naiset ovat tuollaiseen päätyneet. No paremman elämän perässä, sehän on nyt on selvä, mutta aika surullista, jos joutuvat moisiin ukkoihin tyytymään vain rahan takia.

Vastasin tuohon viestiin piruuttani "peilinä":
Aina välillä tulee kaupassakin vastaan anteeksi vain, melkoisia suomirumiluksia sporttisen ja komean miehen kanssa ja mietin, miten ihmeessä nuo miehet ovat tuollaiseen päätyneet. No pìllun perässä, sehän on nyt on selvä, mutta aika surullista, jos joutuvat moisiin akkoihin tyytymään vain seksin takia. :sneaky:

(Toinen?) vierailija haksahti ansaan ja kommentoi minulle:
Säälittävä purkaus vuosikymmenien palstaroikkujalta.

Johon minä:
Sinulta taisi mennä vähän ohi tai yli....
Luithan, mihin kommenttiin vastasin? ;)
 
Njaah.....

Jos raiskaaja, ihmiskauppias, järjestäytyneen rikollisuuden jengin perustaja on niin fucking idiootti, että vastaa videopalautteella Gretalle pizzalaatikon tiedoilla ja jää kiinni Romaniassa, on silloin juuri se pienimunainen kusipää, joka on ansainnut tämän tittelin.

Vai oletteko eri mieltä?
Et ole ymmärtänyt lakimuutosta. Ei ole kysymys siitä, mitä joku on, vaan siitä, saako sitä sanoa suoraan tai julkisesti. Tuomio voi siis tulla tosiasian toteamisestakin.
Esimerkkisi ei tosin kosketa Suomea (ja Suomen lakeja), joten se on huono.
 
vierailija
Juttu osoittaa toimittajan ja tutkijan sukupuolittunutta moraalia, ongelmaksi koetaan vain naisten kokemukset. Se, että naispuolinen sukupuolentutkimuksen lehtori saa epäasiallisia kommentteja miehiltä, ei yllätä. Mutta huolestuttiko toimittajaa tai Tuija Saresmaa se, että esim. Ville Rydman sai ja saa epäasiallisia kommentteja naisilta?

Tein pari päivää sitten käytännön testin. Miehiä voi nimitellä tavalla, jolla naisia ei.

Vierailija kirjoitti toisessa ketjussa näin:
Aina välillä tulee kaupassakin vastaan anteeksi vain, melkoisia rumiluksia sievän ja siron aasialaistytön/-naisen kanssa ja mietin, miten ihmeessä nuo naiset ovat tuollaiseen päätyneet. No paremman elämän perässä, sehän on nyt on selvä, mutta aika surullista, jos joutuvat moisiin ukkoihin tyytymään vain rahan takia.

Vastasin tuohon viestiin piruuttani "peilinä":
Aina välillä tulee kaupassakin vastaan anteeksi vain, melkoisia suomirumiluksia sporttisen ja komean miehen kanssa ja mietin, miten ihmeessä nuo miehet ovat tuollaiseen päätyneet. No pìllun perässä, sehän on nyt on selvä, mutta aika surullista, jos joutuvat moisiin akkoihin tyytymään vain seksin takia.

(Toinen?) vierailija haksahti ansaan ja kommentoi minulle:
Säälittävä purkaus vuosikymmenien palstaroikkujalta.

Johon minä:
Sinulta taisi mennä vähän ohi tai yli....
Luithan, mihin kommenttiin vastasin?

Minua huolestuttaa, että Ville Rydmanin 14 -vuotiaaseen lapseen kohdistuneet seksiin liittyvät kommentit eivät sinua pohdituta tai yrität jopa puolustella Rydmainia, onko hän jotenkin tässä uhri? Kokoomuksen lammas?

Minua huolestuttaisi ihan samalla lailla, jos Sanna Marin/Saarikko/Ohisalo tms naiset pyrkisivät 14-vuotiaan pojan housuihin ja tässä luulen, että palstan naiset ovat hyvinkin tasa-arvoisia.

Miksi yleensä miehet ovat näitä lapsista kiinnostuneita kuitenkin? Tai ainankin tuntuu, ettei mediaa vuoda suomalaisten naisten pedofiliasta kovinkaan paljon infoa.
 
vierailija
Et ole ymmärtänyt lakimuutosta. Ei ole kysymys siitä, mitä joku on, vaan siitä, saako sitä sanoa suoraan tai julkisesti. Tuomio voi siis tulla tosiasian toteamisestakin.
Esimerkkisi ei tosin kosketa Suomea (ja Suomen lakeja), joten se on huono.
Jep. Tämä pienimunaisuus vaan jotenkin sopi oivasti tähän Gretan juttuun.

On herjausta todeta, että olet pienimnunainen somessa ja saat syytteen. Ja tämä takia ei siis myöskään kukaan puolusta naisia suomalaisissa lähijunissa ahdistelijoilta.

Ollaan kohta niin kuin Intiassa ja miten siellä suhtaudutaan naisiin ja naisten oikeuksiin olla olemassa.
Ja tätä ei varmaan tarvitse myöskään enää avata mitä tarkoitan.
 
Minua huolestuttaa, että Ville Rydmanin 14 -vuotiaaseen lapseen kohdistuneet seksiin liittyvät kommentit eivät sinua pohdituta tai yrität jopa puolustella Rydmainia, onko hän jotenkin tässä uhri? Kokoomuksen lammas?

Minua huolestuttaisi ihan samalla lailla, jos Sanna Marin/Saarikko/Ohisalo tms naiset pyrkisivät 14-vuotiaan pojan housuihin ja tässä luulen, että palstan naiset ovat hyvinkin tasa-arvoisia.

Miksi yleensä miehet ovat näitä lapsista kiinnostuneita kuitenkin? Tai ainankin tuntuu, ettei mediaa vuoda suomalaisten naisten pedofiliasta kovinkaan paljon infoa.
En ole noita kommentteja Rydmanin suusta kuullut ja tuskin olet sinäkään. Uskot Hesarin mustamaalausartikkelia sinisilmäisesti, vaikka siitä on parhaillaan tekeillä poliisiselvitys mahdollisesta kunnianloukkauksesta.
Rydmania raiskauksesta syyttäneen väitteethän todistettiin jo virallisesti pötypuheeksi. Kaikki muu on kuitenkin varmasti totta mielestäsi?

Kuten aiemminkin olen todennut, en voi tietää totuutta. Mutta et voi sinäkään, ja silti olet valmis tekemään sitä, mitä tuo uusi lainsäädäntö kieltää: maalittamaan oletuksiin perustuvalla vihapuheella.

Asiapuolesta todettakoon (taas kerran), että seksistä puhuminen (tai edes harjoittaminen) 14-vuotiaan tytön kanssa ei ole pedofiliaa (vaan efebofiliaa), vaikka se epäasiallista/kiellettyä onkin. 14-vuotiaalla kuukautiset ovat lähes aina alkaneet ja hän on siis fyysisesti vaikkakaan ei henkisesti valmis seksiin.

Wikipediasta:
Naisia arvioidaan olevan yli kymmenesosa pedofiileistä, mutta useimmat tutkijat katsovat arvioiden aliarvioivan naisten todellista määrää.
 
Ketjun aiheeseen liittyen kopioin aiemman kommenttini, kovin usein kun unohtuu se, että EU-aikana ei lainsäädäntömme voi olla ristiriidassa EU-sääntöjen kanssa:

Ihan noin visiona tulevaisuudesta: EU:n liittovaltiokehitys etenee, joskin yskien. Se tarkoittaa lainsäädännön yhtenäistämistä.
Tällä hetkellä sama suojaikäraja (16 vuotta) kuin Suomessa on EU-maista vain Latviassa ja Espanjassa. Irlannissa 17 vuotta. Kaikissa muissa EU-maissa tuo raja on 14 tai 15 vuotta. Kuka uskoo, että suomalaiset latvialaisten, espanjalaisten ja irlantilaisten säestyksellä jyräävät muut maat tässä asiassa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suojaikäraja

 
vierailija
 
vierailija
täytyy sanoa että tämä palsta myös sivistää, ei ole huono asiaa mitenkään. Nostan. peukkua!!

En ole tiennyt:
14-vuotiaan tytön kanssa ei ole pedofiliaa (vaan efebofiliaa).
Joten 14-vuotiaaseen tyttäreesi 36 -vuotiaan miehen seksuaaliset kiinnostukset ja panot ovat efebofilliaa. Eikä ilmeisesti mitenkään rikollista toimintaa vaan silleen hyväksyttävää efebofiliaa.
 
täytyy sanoa että tämä palsta myös sivistää, ei ole huono asiaa mitenkään. Nostan. peukkua!!

En ole tiennyt:
14-vuotiaan tytön kanssa ei ole pedofiliaa (vaan efebofiliaa).
Joten 14-vuotiaaseen tyttäreesi 36 -vuotiaan miehen seksuaaliset kiinnostukset ja panot ovat efebofilliaa. Eikä ilmeisesti mitenkään rikollista toimintaa vaan silleen hyväksyttävää efebofiliaa.
Kehno yritys, koska tiedät varsin hyvin, ettei Suomessa ole kielletty pedofiliaa vaan seksi suojaikärajaa nuoremman (=alle 16-vuotiaan) kanssa. Kekusteluissa pitäisi käyttää oikeita termejä. Jos nimitän sinun lapsesi tekemää myymälävarkautta ryöstöksi, ei tuon nimityksen korjaaminen taholtasi ole (toivottavasti) varastelun hyväksymistä.

Tällä palstalla tuntuu useimmille olevan mahdotonta keskustella asiallisesti tunteita nostattavista aiheista, ainoa hyväksyttävä lähestymistapa on jyrkkä faktoista piittaamaton tuomitseminen?
 
Viimeksi muokattu:
Palaan ketjun alkuperäiseen aiheeseen, seksuaalissävytteisiin viesteihin.
Mediassa on usein mainittu esimerkkinä ei-toivotut dickpicit. Aika selvää. Mutta entä sitten tyttöjen/naisten lähettelemät tissinvilautukset. Nehän ovat seksuaalissävytteisiä (@Echo voi tämän todistaa) eli niiden lähettämisestä pitää antaa kovennettu rangaistus, jos ex-poikaystävä kahden vuoden jälkeen muistaakin, ettei kuvaa toivonut?
 
vierailija
Minua huolestuttaa, että Ville Rydmanin 14 -vuotiaaseen lapseen kohdistuneet seksiin liittyvät kommentit eivät sinua pohdituta tai yrität jopa puolustella Rydmainia, onko hän jotenkin tässä uhri? Kokoomuksen lammas?

Minua huolestuttaisi ihan samalla lailla, jos Sanna Marin/Saarikko/Ohisalo tms naiset pyrkisivät 14-vuotiaan pojan housuihin ja tässä luulen, että palstan naiset ovat hyvinkin tasa-arvoisia.

Miksi yleensä miehet ovat näitä lapsista kiinnostuneita kuitenkin? Tai ainankin tuntuu, ettei mediaa vuoda suomalaisten naisten pedofiliasta kovinkaan paljon infoa.
Oliko sinulla joku linkki Wille Rydmanin 14-vuotiaaseen lapseen kohdistamista seksiin liittyvistä kommenteista? Minä kun olen tuollaisen episodin unohtanut kokonaan.
 
vierailija
Palaan ketjun alkuperäiseen aiheeseen, seksuaalissävytteisiin viesteihin.
Mediassa on usein mainittu esimerkkinä ei-toivotut dickpicit. Aika selvää. Mutta entä sitten tyttöjen/naisten lähettelemät tissinvilautukset. Nehän ovat seksuaalissävytteisiä (@Echo voi tämän todistaa) eli niiden lähettämisestä pitää antaa kovennettu rangaistus, jos ex-poikaystävä kahden vuoden jälkeen muistaakin, ettei kuvaa toivonut?
Tissivaon esittely on seksuaalista häirintää. Vankeutta moisesta.
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
”Tein pari päivää sitten käytännön testin. Miehiä voi nimitellä tavalla, jolla naisia ei.”

Tämä vuosikymmenien palstaroikkuja on käsittämätön palstailija.
Vaikuttaa siltä, että tämä uinuva palsta on hänelle henki ja elämä.
Miestä kiinnostaa vain kaksi asiaa seksi ja alaikäiset tytöt.
Ei kukaan järkevä ihminen seuraa hänen kirjoituksia. Tee miten paljon testejä kuin mielesi lystää, en vaivaudu koekaniiniksi hoopoihin ajatuskiemuroihisi.
Vaimosi sopii siihen hommaan parhaiten. Rykäisepä äärimmäistä tekstiä ja seuraa mitkä ovat siippasi reaktiot.
 
  • Haha
Reactions: m1es
Hyvä että seksuaaliseen ahdisteluun puututaan.

Mutta tää saa pontta naisille voimaantua yhä enemmän.
"En kärsi kehohäpeästä enää - tässä pyllybiksukuvani Iltiksessä"
"Olen voimaantunut, siispä alastonkuva nettiin."

Joo ei dick picit tai nakukuvat ole kivoja jos laitetaan sellainen yksittäiselle ihmiselle. Mutta miten vois välttyä naisten omilta, miljoonille ihmisille suunnatuista paljastelukuvilta?

On helppoa sanoa, että älä katso. Mutta kun niitä on joka paikassa.

Tiedän että miehet eivät valita vaan nauttivat. Mutta ei mua huvita katella samalla sivulla jotain Erika Vikströmiä tisseissään, kun luen vaikka Englannin kuninkaallisista.
 

Yhteistyössä