Laivalla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nousin ylös sängystä ja laahauduin keittiöön. Rupesin teke aamiaista. Tai ainakin yritin jää kaapissa oli voita ja vaja laatikko kaljaa. Pöydällä muutama pala näkki leipää. Ei muuta kun teetä ja näkkileipää. Laitoin vaatteet päälle ja lähdin linja ito pysäkille. Onneksi pääsin sentään sillä töihin. 5 minutin odottelun jälkeen se saapui. Siellä istui hiljaisia työläisiä. Kaikki olivat menossa töihin. Harmaata porukkaa kasvoista ja vaatteista. 45 minutin päästä hyppäsin pois autosta. Pari autoa oli jo pihalla. Avasin verstaan oven ja kävelin pukuhuoneeseen. Oli kyllä hiljaista. Missä porukka on. Vaihdoin vaatteet ja menin verasaalle. Vieläkään ei ketään näkynyt. 10 minutin päästä Reijo tuli töihin hän kysyi minulta missä kaikki ovat. En tiedä mutta autot on kyllä pihalla. Rei jo lähti konttorin puolelle. Alon aloittaa töitäni kun hän tuli takaisin. Sanoi muu porukka on ruokalassa. Joku oli viikonloppuna ostanut firman. Omista on lähtenyt jonnekin. Ja toi sihteeri kerto meille. Jaa sanoin loppuuko työt. Ei ainakaan 2 kk hän sanoi. Osa saa ainakin lähteä ja tänne tulee muutama uusi työntekijä. Eli kunnon sekasotku. Sanoin ja aloitin pellin leikkaamisen. Ruokatunnilla tuli joku nainen kertomaan myynnistä virallisesti. Kertoi että kauppa oli tehty viikonlopun aikana. Ja se tarkoittaa jotain tehostamista ja parannuksia. Loppu tilejä se on sano Reijo. Sitä vitutti oli ostanut juuri tontin. Ja aikoi rakentaa sille talon. Mull ei ollut väliä. Eronnut yksin eläjä ja velaton. Lähen vetää jos Saan ero rahaa ajattelin. Lähin töitten jälkeen linja auto pysäkille. Kun sihteeri pysäytti. Kysyi voinko jäädä hänen kanssa laittamaan tavaroita laatikoihin. Lähetetään kirjanpito ja tilaus kirjat ostajalle. Pakattiin parituntia laatikoita. Kun pihalle tuli sininen paku. Jupin näköinen mies tuli toimistoon. Onko jo kaikki pakattu hän kysyi. Kyllä vastasi sihteeri. No sitten kannetaan bakuun hän sanoi ja otti yhden laatikon. Pian paku oli täynnä laatikoita. Siinä kaikki sanoi sihteeri. Juppi sanoi moi ja lähti ajaa. Ketä ne ostajat ovat kysyin sihteeriltä. Jotain merkonoomeja hän sanoi. Kuulema ostavat yrityksiä. Ja myyvät edelleen ensin täyttävät tilauskirjat tai tekevät konkurssin. Mistä hyötyvät eniten. Jaa sanoin. Miksi tä sit myytiin tähän ei sovi kumpikaan idea. En tiedä sihteeri rupes itkee. Halasin häntä. Kyllä tä menee sanoin. Huomenna on jo suurin osa unohtanut myynnin ja painavat taas hullunlailla hommia. Mä en voi olen vanha en saa mistään enää töitä sihteeri sanoi. Lähetään nyt kotiin lisäsin. Suljimme konttorin oven ja lähdin pysäkille 10 ja linja auto tulee. Pian se tulikin. Nyt kauppaan ajattelin. Hyppäsin 3 pysäkkiä ennen kotia pois linja autosta ja menin markettiin. Osti muovikassilisen ruokaa ja lähdin kävelee kotiin. Pian kuulin huudon takanani. Naapuri siellä oli. Vai on teidän firma myyty hän sanoi. Mistä sinä sen tiedät kysyin. Jaska se teidän entinen omistaja on mun veli. Perkele etkä varoittanut. En tiennyt asiasta Jaska soitti ja Hä on lähdössä Lappiin. Pitää viikon lomaa. Sai kuulema sopivan hinnan. Mä näin tänään yhden ostajista aika nuori juppi oli. Kiiltävä puku päällä tuli hakee firman papereita. Ne on kuulema aika liikemiehiä Naapuri sanoi. Tekevät firmalla rahaa ja myyvät pois. Saavat hyviä myynti voittoja. En usko että saavat meistä sanoin. Tehdään pieniä eriä. Ja voi ne kuka tahansa muukin tehdä. Meille infottiin että osa sas lähteä ja tulee uusia miehiä myös.
 
vierailija
Käveltiin koti päin kun naapurin puhelin soi. Jatkoin kävelimistä. Mutta Naapuri jäi paikalleen ja puhui puhelimeen. Hetken päästä hän juoksi minut kiinni. Tuu meille hn sanoi. Tarjoan wiskyt. Mentiin naapurin pihalle. Istu hän sanoi ja osoitti puutarha tuolia. Ne oli katoksessa. Läpinäkyvästä muovista tehty katto. Pian hän tuli takaisin tarjotin nummiteeri wiskey pullo 2 lasia. Jää astia ja 1.5 litran Pepsi pullo. Hän kaato kummallekin reilusti wiskiä. Laita jäitä tai kolaa. Jos pidät. Hän sanoi. Kaasin lasiin Pepsiä niin että se täyttyi. Mulla oli muutama rosenttia firmasta hän sanoi. En saa paljon rahaa. Mutta saan jotain hän sanoi. Ei tullut tappiota. Muija on tyytyväinen. Kuinka kauan teitte kauppaa kysyin. Alle kuukauden. Ne ostajat tiesi mitä olivat ostamassa. Niille olisi riittänyt varaan päivä. Ne oli heti kartalla. Sihteeri itki kun lähettiin kotiin sanoin. Niin Naapuri vastasi. Se saa varmaan lähteä hän lisäsi. Niillä on kova talous tuntemus.. Minäkin voin lähteä sanoin. Varsinkin jos saa ero rahaa. Naapuri hymähti. En usko että saat ne on tarkkoja. Jotain ne tietää. Varmaan jotain isoja tilauksia on tulossa. Otettiin viellä toiset. Ja lähdin sit kotiin.

Laitoin tavarat kaappiin ja istuin lepotuolille.
 
vierailija
Viikko meni töissä. Porukka puhui myynnistä mutta perjantaina kaikki tuntuivat vain välittävän 2 päivän lomasta. Oli lähdössä kotiin kun sihteeri pyysi taas apua. Piti laittaa tietokoneet muovi laatikoihin. Ja laitaa uudet koneet tilalle. Mitä tä on kysyin. En tiedä sanoi sihteeri ja nyyhkytti. No tehdään sit vaan tää homma. Sihteeri nyhkyyti melkein koko ajan. Ota rennosti sanoi. Kyllä tää hyvin menee. Kun saimme homman tehtyä. Jäimme odottaa kuppia. Hän saapuikin kellon tarkasti 17.30. Moikkasi kysyi että onko tässä kaikki koneet. Sihteeri vastasikyllä. Kannoin jupin kanssa koneet pakuun. Hän kiitti ja lähti. Sihteeri oli maassa. Sanoin mennään otta yhdet. En voi hän sanoi mun täytyy ajaa auto kotiin. Onko pitk matka 5 km. Mennään sun lähi baariin. Hypättiin sihteerin autoon. Hän ajoi koti pihalle. Mennään. Hän sanoi. Pieni vanha kioski josta oli tehty baari. Paikalla oli duunareita jotka oli koti matkalla osalla oli haalarit päällä. Joku vaati että saa laulaa karaokea. Pitäjä sanoi että klo 20 alkaa karaoke. Kun vetäjä saapuu. Hain meille juomat otin wiski kolan ja sihteerille siiderin. Sihteeri oli kyllä maassa. Sanoi että potkut tulee. Ne on niin tehokkaita ne uudet omistajat. Sanoin hänelle kyllä tästä hyvää tulee. Jos heittävät porukkaa ulos niin. Haetaan muita hommia yhdessä. Ja vaaditaan ero rahat jos kauppa kirja on meidän puolella. Kävin hakemassa viellä toiset. Ja olin lähdössä kotiin kun pari työ kaveria tuli ovesta hakivat kaikille kaljat ja istuvat pöytään sanoin että oon kotiin menossa. Ei nyt lähetä mihinkään ne sanoivat. Nyt tehdään kapina uutta omistajia vastaan. Naureskelin. Sihteeri rupesi jo hymyilee oli alkoholi tehnyt asiansa. Sanoin hänelle että mun täytyy lähteä. Et mee hän sanoi nyt juodaan kännit. Parin kaljan jälkeen lähdin kohti ovea. Sihteeri ja työkaverit keskustelivat äänekkäästi. Menin pysäkille ja hyppäsin linja autoon. Torilla vaihdoin toiseen. Nyt kotiinsuihkuun ja kunnon unet. Huomenna moottoripyörällä Perniön ABC lle. Koti talon näkyesä hyppäsin pois linja autosta. Moikkasin naapuria. Sulla oli pitkä työpäivä se sanoi. Olin jatkoilla sihteeri oli ihan maassa vein sen virvokkeille ja pari työkaveria tuli samaan baariin. Tuu istuu sanoi Naapuri. Mulla on grillattu sikaa ja wiskiä. Kolaa kin taitaa löytyä. Voin jos saan wiskyn kolaa sanoin. Miten myynti kysyin. Hyvin rahat on jo mun tilillä. Ei se paljon ollut. Viellä pitää jotain niistä maksaa. Mut vois auton ostaa. Mutta en osta. Teen jotain muuta. Veli on lähtenyt lomalle tulee takas kun tulee. Ne jupit haki tänään tietokoneet sanoin. Ne on varmaan löytäneet jotain. Toivat uudet tilalle. Sihteeri oli kyllä maansa myynyt. Puhuu vaan potkuista. Kyllä se potkut saa sanoi Naapuri. Ne maksoi 50000 enemmän veljelleni että kauppakirjaan ei tuu mitää ehtoja työntekijöistä. Saako kaikki potkut kysyin. Ei ne jättää kyllä suurimman osan ja tuovat uusia. Älä sano tätä muille. En. Otetaan wiskyä hän lisäsi otettiin viell toinen ja kolmaskin Paukku oli aika tuiskeessa kun menin kotiin.. Aamulla juppi soitti ja kysyi voinko tulla avuksi sanoin voin kyllä jos tuut hakee. Pian paku oli parkkipaikalla. Aukasin oven ja istuin penkille. Mennään hakee jotain kansioita viellä. Hän sanoi. Ajettiin entisen omistajan pihalle. Siellä oli hänen vaimo vastassa. Kannettiin kansioita nippu kerrallaan bakuun. Tässä on kaikki sanoin ex omistajan vaimo.. Nä kaikki on 10 vuoden sisällä olleet. Vanhat on poltettu. Tilaus kirjat kaikki pitäis olla firmassa. Niin oli sanoi juppi. Lähettiin juppi sanoi vievänsä mut kotiin. Kysyi miksi olen avulias. Täytyy uusia omistajia auttaa sanoin. Ei mulla ole väliä mutta monella on lainaa. Mulla ei ole. Ei edes. Autoa. Kun linja auto kulkee. Saat sä firman bakun hän sanoi. En tarvitse. Sanoin. Menee kaikki rahat polttoaineeseen. Nyt voin säästää ja matkustaa välillä etelään. Sano jos tarvitset tai ei tarvitse. Saat sen firman pakun avaimet maanantaina. Ja kortin. Antaa niiden olla firman pihalla otan sit jos tarvitsen. Juppi vei kotiin ja kiitti.

Maanantaina porukalla oli kaikilla joku huhu firmasta. En kuunnellut tein vain töitä. Pari uutta omistajaa kävi paikalla. Iltapäivällä tuli 2 rekkaa pihaan iso määrä rautaa tuotiin. Ne oli ruostumatonta. Ne siirrettiin sisälle. Että ei kukaan vie niitä. Siinä ne oli koko viikon. Perjantaina sihteeri oi saanut tietää että hän on enää 2 kk töissä. Nyyhkytti pöydän takana kun kävin toimistossa. Sanoin että kyllä sinulla hyvin menee. Niin mekin hän nyyhkytti. Muutan poriin hän sanoi. On jo uusi työ. Mutta olisi ne saanut ero rahan antaa. Ei ne taida ne ottavat maksimaalisen hyödyn. Pidetään joku ilta sulle läksiäiset kahdestaan mennään istuu johonkin hyvään paikkan. Joo huomenna. Hän sanoi. Mennään vaan. Juppi tuli konttoriin ja pyysi minua avuksi. Kannettiin bakusta paperit takaisin arkistoon. Kyllä kannatti tutkia saadaan ainakin 200 tonnia veroja takas. Nyt voidaan antaa ero rahoja lopputilin saaneille. Ja se baku on sun käytössä. Mitä noi rosterit on kysyin. Ne saatiin halvalla juppi sanoi. Ne oli pakko ostaa ja nauroi. On Sulo Vileni Mäkinen olo hän lisäsi. Ens viikolla tiedotamme ketä irtisanomme ja tänne tulee uusia työntekijöitä myös. Annetaan 2kk irtisanomia aikaa. Ja vähän ero rahaa. Yritetään saada meillekin hyötyä. Oo hiljaa parempi että et tiedä mitään. Sihteerillä on jo uusi työ. Me hommattiin se se ei tiedä sitä että meillä oli näpit pelissä. Se varmasti viihtyy Porissa. Se saa varmasti asuntonsa myytyä. Jos ei pyydä yli hintaa. Lähdin linja autolla kotiin. Naapuri moikkasi. Miten työ viikko. Hyvin sanoin. Taitaa homma selkiytyä. Mutta on ne bussines miehiä. Ostavat ja myyvät mitä vaan. Yrittvät mua lahjoa mutta en oo lahjottavissa. Ja nauroin. Mulla on kotona wiskyä haen ja on mun vuoro tarjoa. Kävin hakemassa wiskey pullon ja kävin pika suihkun. Naapurin muija kin oli pihalla kun tulin takas. Onko teillä mukit kysyin. Naapurin vaimo toi kolme pitkää lasia. Kaadoin niihi wiskyä ja itselleni kolaa. Naapurit laittoivat jäitä. Hyvälle viikonlopulle. Sanoin. Juteltiin ja otettiin yli puoli pulloa.
 
vierailija
Kyllä juttu luisti. Sanoin että huomenna on sihteerin läksiäiset tuutteko mukaan. Ei mutta tulkaatänne pihalle pidetään ne tälle ja puhutaan uusista juoruista. Voin kysyä sanoin. Otettiin viellä yhdet ja lähdin kotiin.
 
vierailija
Lauantai päivällä soitin sihteerille läksiäisiä. Hän oli alle tunnin päästä oveni takana. Otin eilisen wiskey jämät mukaan ja menimme naapuriin. Siellä oli jo grilli kuumana. Jotain lohta oli savustus pussissa ja isoja vihanneksia parillalla. Esittelin sihteerin ja naapurit toisilleen. Naapuri kysyi ette kai seurustele. Sihteeri nauroi ei. Toi on niin nuorikin. Mutta on se mukava aina auttamassa kun pyydän. Ilta meni Naapuri ja sihteeri puhui keskenään firmasta minä ja naapurin vaimo aivan muista. Haimme hirvittän kokoisen kannettavan musiikki laitteen ulos. Ja ne rupes laulaa karaokea. Ilta meni nopeasti ja ajattelin kotiin lähtöä. Ei tarvi nukkukaa vieras majassa. Sihteeri kömpi sinne ja nukahti heti sohvalle otin viellä paukun naapurin kanssa ja menin kotiin. Aamulla menin katsomaan oliko sihteeri herännyt. Siellä Hän nukkui viellä sohvalla. Naapuri oli hereillä. Ja tarjosi krapula ryyppyä käskin kaataa kunnolla. Ja toisen kin. Mukava toi teidän sihteeri ex sanoin muuttaa 2kk päästä poriin sai sieltä uuden työpaikan. On se hyvä sanoi Naapuri. Kului 2 tunkia ja sihteeri heräsi. Naapurin vaimo toi meille tuore mehua aamiaiseksi. Laitettiin siihen votkaa joukkoon. Nyt on kaikki hyvin aamiainen syöty. Sihteeri sanoi miten nyt pääsee kotiin. Ei tartte sanoin jäät minulle yöksi. Mennään autolla huomenna töihin. Ei hän voi hän sanoi. Voit sinä mulla on tyhjä huone. 3 tunnin päästä sihteeri lähti ja ajoi autonsa kotiin. Sitten hän soitti ja kiitti läksiäisistä. 2kk päästä lainasin firman bakua ja menin aitaa sihteeriä muutossa onneksi oli iso rekan etupuoli apuna oli sitä tavaraa. Päivä meni muuttaessa. Rekka ja muut lähtivät ja jäin laittamaan lamppuja kattoon. Sihteeri tarjosi drinksun ja toisen ne olivat liian väkeviä ja minun piti jäädä sohvalle yöksi. Aamulla sihteeri tuli herättää hän suuteli minua. Et olisi saanut nyt minun tekee mieli hän suuteli uudelleen ja sanoi mennään sänkyyn nousin ja seurasin häntä makuhuoneeseen. Hän käski mennä sänkyyn hän tuli päälleni nosti pitkää yö paitaansa ja ohjasi kaluni sisälleen. Olimme hetken paikallaan ja katsoimme toisiamme. Sitten hän rupesi pienen lantio liikkeen. Kyllä teki hyvää rauhallisesti hän liikutti lantottaan. Välillä hän kumartui suutelemaan minua. Ja jatkoi taas. Teki kyllä hyvää. Sitten hän pysähtyi ja jäi tuijottamaan minua. Hetken päästä hän nousi päältäni ja tuli viereeni.
 
vierailija
Oot sä ihana hän sanoi. Jos olisit 10 vuotta vähemmän ikäeroa en päästäisi sinua. Hän sanoi. Katsoin häntä ja pyörittelin päätäni. On noi naiset hulluja ajattelin. Tein meille kunnon teetä irto teestä. Paahtoleipää ja appelsiini marmeladia. Mun pitää kyllä kohta lähteä sanoin. Niin pitää sanoi sihteeri mut ensin kyllä halaat minua.
.
 
vierailija
Maanantaina tuli uutta porukkaa töihin Bulgaria laisia. Pari jumppia esitteli heille paikkoja. Kahvi tauolla porukat ihmetteli mitä noi täällä tekee. Kuuntelin hetken ja menin ulos. Pian kansio juppi tuli moikkaa. Oti sittenkin auton hän sanoi. Joo vietiin sihteerin tavarat Poriin. Se oli innoissani uudesta työpaikasta. Taita jäädä sinne. Mutta auton palautan en tee sillä mitään kun linja auto kulkee. Ota sit kun tarviit taas sanoi juppi. Päivä ja Viikko meni nopeasti. Perjantaina näin naapurin ex omistaja oli siellä. Moikkasin hän sanoi olevansa tyytyväinen jää eläkkeelle. Ei jaksa enää muuta kun kalastaa hän sanoi. Naapuri toi votka lasin ja kola pullon. Kaada sopivasti kolaa ett maistuu. Kerroin ex omistajalle että sihteeri muutti poriin ja on innostunut. Taitaa pitää uudesta työstään. Lisäsin. On se hyvä sanoi ex omistaja. Mutta nyt oon eläkkeellä. Juteltiin muista asioista mutta välillä keskustelu meni juppi en touhuun. Olin aika vaitonainen mutta ex Pomo ja Naapuri puhuivat vapaasti. Parin tunnin päästä lähdin kotiini. Par viikkoa meni töissä ja bulgaarialaiset olivat jo vähän tottuneet 7 - 15.30 työ rytmiin. Iltasin kuulema osa heistä käänsi jotain papereita englanniksi. Keskiviikko iltapäivällä juppi tuli jutulle. Sanoi että nyt sitten oot hiljaa. Tulee iso tilaus ja toinenkin mutta selvitään noi bulgaarit ei osallistu siihen. Tuu töitten jälkeen toimistoon. Päivän jälkeen vaihdoin vaatteet ja menin toimistoon. Siellä oli juppi ja 2 sen kaveria. Moikkasivat. Ja näyttivät jotain papereita ja suunnitelmia ja kysyivät mieli pidettäni. Sanoin että kyllä me keritään toi tehdä. Jos annatte miehille bonusta. Ja katotte että ne ei tee liikaa virheitä. Sain tehtäväkseni puhua muille miehille asiasta. Sanoivat viellä että se auto on minun. Nauroin vaan ja kävelin linja auto pysäkille ex sihteeri soitti ja kyseli kuulumisia. Sanoin että ihan hyvin menee ja olis kiva nähdä. Hän pyysi viikonloppuna kanssa risteilylle. Sanoin tuun jos hakee minut satamaan. Seuraavana päivänä kahvitauolla tiedotin tilauksista työ kavereille. Ja ilmoitin että saamme bonusta jos homma sujuu. Ruokatunnilla minulta kysyttiin bonuksesta. Kysyin mitä haluatte. Perjantaina rupesi rekat kuljettaa tavaraa pihalle. Nostettiin raanalla niitä sisään. Kun juppi tuli luokseni. Jos saatte sen eka tilauksen ajoissa tehtyä. He myyvät tän firman. On tehty iso tarjous ja ehtona on sen tilauksen onnistuminen. Täyt motivoida muita sanoin. Homataan jotain niille että saavat vaimon tyytyväiseksi. Kun tekevät ylitöitä. Juppi katsoi minua. Kyllä. Puhutaan maanantaina asiasta.
 
vierailija
Päivän päätteeksi vaihdoin vaatteeni. Ja hyppäsin linja autoon. Koti ovella odotti sihteeri. T sisälle sanoin. Sisälle tultua kävin suihkussa ja laitoin puhtaat vaatteet. Kysyin vieläkö lähdetään risteilylle. Kyllä sihteeri sanoi. Ja juhlitaan kunnolla. Sitte. Lähdimme ajaa satamaan. Terminaalissa sihteeri haki meille maihin nousu kortit. Ja hyppäsimme laivaan.
 
vierailija
Ei ollut aivan täyttä. Sanoin sihteerille. Kun kapusimme portaita ylöspäin. Hän tuli viereeni ja suuteli poskelle. Onko sulla mielessä. On vastasin. Ja suutelin häntä suulle. Vihdoin tulimme hytiiin. Avasin oven ja otimme kummatkin vaatteet pois. Oli kyll aikamoista pika pika touhua. Mutta helpotti. Onko jääkaapissa juomaa kysyin ja avasin sen annoin sihteerille lonkeron ja otin oluen. Menin peiton alle sihteerin viereen. Ja avasin tölkin. Sihteeri otti kulauksen lokerosta. Ja suuteli minua. Ei se 10 vuotta meinaa mittaan hän sanoi. Olin hiljaa ja join olutta. Otin viellä yhden kulauksen kun huomasin olevan vani valmis uusinta. Sihteeri kin huomasi sen ja tuli istumaan päälle. Kyllä tuntui hyvälle. Sihteeri katsoi silmiini ja välillä suuteli minua.. Eihän sekään kauna kestänyt kummaltakaan. Ja sihteeri tuli viereeni maksamaan ja siemaili lonkeroa. Kysyin käydäänkö kaupassa jos yöllä tekee mieli juomista.
 

Yhteistyössä