Uskoisin, että varatulle laskettelureissut ja risteilyt ovat siitä ihanteellisia paikkoja, että majapaikka on lähellä ja oma puoliso, naapurit tms. eivät ole mailla eikä halmeilla.
Itse olen varattuna ollessa kylläkin keskittynyt ihan niihin lasketteluihin ja risteilyihin enkä ole pettänyt. Sen sijaan sinkkuna olen joskus lähtenyt ihan tarkoituksena laivalle risteilemään, sillä jos ei käy flaksi, niin aina voi syödä hyvin, lukea kirjaa hytissä ja syödä suklaata ja sitten perillä kierrellä Tukholmassa tai Tallinnassa.
Minusta on outoa, että tässäkin keskustelussa kaikki risteilyillä käyvät leimataan "suonikohjumummoiksi" tai "viinaan meneviksi ylipainoisiksi pettäjämiehiksi". Jos laivaan ängetään vaikkapa 1000 ihmistä, niin kai sitä siihen porukkaan mahtuu jos jonkinlaista hiihtelijää? Jos menee keskellä viikkoa risteilylle, jolloin on eläkeläistanssit, niin ei tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, että sellaisena päivänä risteilyllä -totta tosiaan- on paljon eläkeläisiä. Jos taas menet esim. perjantai-iltana, niin silloin on paljon nuorempaa porukkaa. Perheet puolestaan matkustelevat sellaisiin aikoihin, kun on koulusta lomaa ja lähtö/paluu-ajat soveltuvat pienille lapsille.
Laivoilla on esim. teemaristeilyitä (esim. radiokanavien asiakasristeilyjä) ja samoin pikkujouluaikaan on niitäkin liikkeellä, jotka eivät käy normaalisti lainkaan risteilyillä. Siksikin on turha yrittää sanoa, että KAIKKI ovat laivalla alkoholisteja tai että KAIKKI pettävät. Ne, jotka ovat selvinpäin eivätkä petä, eivät näy ja kuulu siten, kuin joku äijäporukka, joka isoon ääneen koilottaa bordellikokemuksistaan Tallinnassa.