Laittakaas joku hyvä muffinssi-resepti =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Muutto päällä ja reseptikirja jo pakattuna.

Netti toki on täynnä kaikenmoisia reseptejä, mutta nyt tarvittais semmoinen mikä on jo hyväksi havaittu =)

Kiitos!

Jos sulla on mahdollisuus käydä k-kaupassa ennen leivontaa,osta Pirkka Amerikan muffinssi-vuokia. Siinä paketissa on ihan huippuhyvä ohje,itse teen aina sillä,makuaineita vaan vaihdellen. Yks lempparimaustani on sitrus-valkosuklaa. Eli tohon perusohjeeseen puolisen desiä sitruuna- tai limemehua ja valkosuklaata.

[QUOTE="vieras";28047253]Jos sulla on mahdollisuus käydä k-kaupassa ennen leivontaa,osta Pirkka Amerikan muffinssi-vuokia. Siinä paketissa on ihan huippuhyvä ohje,itse teen aina sillä,makuaineita vaan vaihdellen. Yks lempparimaustani on sitrus-valkosuklaa. Eli tohon perusohjeeseen puolisen desiä sitruuna- tai limemehua ja valkosuklaata.[/QUOTE]

No just toi ohje mulla on siellä pakatun reseptikirjan välissä =)

Mutta nyt ei ole kauppareissun tarvetta, mulla on täällä muffinseja varten kaikki tarvittava, paitsi se toimiva ja hyvä resepti :D

3 1/2 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivin jauhetta
2 tl vaniljasokeria

2dl kermaa (tai .. maitoa, viiliä, partajogurttia,jugurttia, vanukasta, mehua.. kaakaota.. jotain nestettä siis)
2 kpl kananmunaa
100g rasvaa (voita tai margariinia) sulatettuna

SEKOITA KUIVAT AINEET KESKENÄÄN JA KOSTEAT AINEET KESKENÄÄN. YHDISTÄ VATKAIMELLA, PUUKAUHALLA TAI LUSIKALLA.

JOS HALUAT voit lisätä sinneyht. 1 1/2 -2 dl jotain herkkua esim: hedelmäkuutioita.. mantelilastuja tai tehdä taikinan suklaiseksi 3 rkl vanhouten kaakaota.

täytä muffinssivuoat "täyteen" ja paista 200 asteessa n. 15- 20 min...

Onnistuu aina ja kaapissa on aina aineksia!!!

3 1/2 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivin jauhetta
2 tl vaniljasokeria

2dl kermaa (tai .. maitoa, viiliä, partajogurttia,jugurttia, vanukasta, mehua.. kaakaota.. jotain nestettä siis)
2 kpl kananmunaa
100g rasvaa (voita tai margariinia) sulatettuna

SEKOITA KUIVAT AINEET KESKENÄÄN JA KOSTEAT AINEET KESKENÄÄN. YHDISTÄ VATKAIMELLA, PUUKAUHALLA TAI LUSIKALLA.

JOS HALUAT voit lisätä sinneyht. 1 1/2 -2 dl jotain herkkua esim: hedelmäkuutioita.. mantelilastuja tai tehdä taikinan suklaiseksi 3 rkl vanhouten kaakaota.

täytä muffinssivuoat "täyteen" ja paista 200 asteessa n. 15- 20 min...

Onnistuu aina ja kaapissa on aina aineksia!!!

Muuten varmasti hyvä ja toimiva,mutta munia ei meillä läheskään aina ole..

[QUOTE="vieras";28047253]Jos sulla on mahdollisuus käydä k-kaupassa ennen leivontaa,osta Pirkka Amerikan muffinssi-vuokia. Siinä paketissa on ihan huippuhyvä ohje,itse teen aina sillä,makuaineita vaan vaihdellen. Yks lempparimaustani on sitrus-valkosuklaa. Eli tohon perusohjeeseen puolisen desiä sitruuna- tai limemehua ja valkosuklaata.[/QUOTE]

Löytyykö toi ohje jostain täältä? Haluaisin meinaan kokeilla :)
Reseptihaku | Pirkka

[QUOTE="vieras";28047253]Jos sulla on mahdollisuus käydä k-kaupassa ennen leivontaa,osta Pirkka Amerikan muffinssi-vuokia. Siinä paketissa on ihan huippuhyvä ohje,itse teen aina sillä,makuaineita vaan vaihdellen. Yks lempparimaustani on sitrus-valkosuklaa. Eli tohon perusohjeeseen puolisen desiä sitruuna- tai limemehua ja valkosuklaata.

No just toi ohje mulla on siellä pakatun reseptikirjan välissä =)

Mutta nyt ei ole kauppareissun tarvetta, mulla on täällä muffinseja varten kaikki tarvittava, paitsi se toimiva ja hyvä resepti :D[/QUOTE]

Eräs sovellus aiheesta "mitä kaapista löytyy":

150g butterii
2 dl sokerii
pari munaa
pikku loraus maitoo
2 tl leivinjauhetta
1 dl perunajauhoja
tummaa kaakaojauhetta reilu ropsaus
marabou mintkrokant levy raastettuna tai silputtuna
2 pss nutrilet banana-caramel shake tai iso ihan oikee banaani
15 minttumynttonia morttelissa muussattuna tai minttuöljyä
vehnäjauhoja sopivasti

jaa mössö 20 tavalliseen muffinssivuokaan
paista miedolla lämmöllä kunnes ovat kypsiä, jonka saat selville tökkimällä hammas- tai tulitikulla eli valmiita ovat kun tikkuun ei jää taikinaa ja tuotos irtoaa paperista
Jokseenkin tohon suuntaan soveltelin ja kaikilla oli kivaa =)

tässä on maailman paras Muffini resepti:
1kpl Jeesus ( Jumalan poika ja Jumala myös itse) kuoli syntiemme puolesta, jotta saisimme taas yhteyden Isään, Jumalaan, 1kpl Ristinkuolema, veri vuodatettiin, 1. kpl Ylösnouseminen, Jeesus oli maan alla 3pv, otti kuoleman avaimet paholaiselta, nousi kuolleista, antoi Pyhän Hengen opetuslapsilleen ja nousi takaisin taivaaseen. - Anna hautua asiaa muutamia sekunteja ja sitten lopuksi pyydä Jeesus vapahtajaksi ja pelastajaksi elämällesi, rukoile, Jeesus, uskon, että kuolit syntieni puolesta Golgatan ristillä ja otit syntini päällesi. Olet pelastajani ja olen matkalla taivaaseen. Nyt sinulla on Pyhä Henki sydämessäsi ja kuollut henkesi syttyi eloon Jumalan Hengen sinne tullessa asumaan. Onneksi Olkoon sait maailman parhaan muffinin, jolla pääset taivaaseen. Lue Raamattua, rukoile, Ole rakkaussuhteessa Jumalaan, Isään ja etsi lähin Raamatullinen seurakunta, tervetuloa Jumalan perheeseen ja nauti muffinistasi :)

Yhteistyössä