Laittaisitko kaksosille samankaltaiset nimet vai ihan erilaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maissi

Vieras
Onko se, että nimet alkaisivat samalla kirjaimella hyvä vai vähemmän hyvä asia? Ristiäiset lähestyvät, auttakkee!!! : ) Ja samaa sukupuolta olevat veijarit kyseessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Maissi:
Onko se, että nimet alkaisivat samalla kirjaimella hyvä vai vähemmän hyvä asia? Ristiäiset lähestyvät, auttakkee!!! : ) Ja samaa sukupuolta olevat veijarit kyseessä...

Makuasia. Itse pidän siitä, että sisaruksilla on samantapaiset/ toisiinsa sointuvat nimet. Miksipä ei myös kaksosilla. Ei toki tarvitse juuri samalla kirjaimella alkaa. Ja jos alkaakin, niiin liika samantapaisuus ei taas mielestäni ole käytännöllistä ihan näppäilyvirheidenkin takia: esim. Timo ja Tomi voivat mennä todella helposti sekaisin, tai vaikkapa Piia ja Miia. Mutta, kuten sanottu, makuasia ;)

Meidän perhe lehdessä oli juttu Risto Autiosta. Heidän kaksospoikansa olivat Aapo ja Eetu. Mielestäni tosi kivat nimet, vähän samankaltaiset mutta ei liian. Esimerkiksi jos olisi vaikka aatu ja eetu, en olisi niinkään tykännyt. Mutta tosiaan makuasia!

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Mulla kaksostytöt ja nimet ei ole samanlaiset tyyliin emma ja emmi vaan erilaiset mutta niin että kuitenkin käyvät yhteen :D vähän hankala selittää.

Hei, tarkoitatko että niistä voisi tehdä yhdysnimen kuten Marja-Liisa? Näin meillä :)

Erilaiset ne olla pitää. Minun mielestäni. meillä oli koulussa Anni Elisa ja Anna Elina -kaksostytöt. Hyi yöks, eikö vanhemmilla ole mielikuvitusta enempää, laittaa nyt (lähes) sama nimi kahdelle erilliselle lapselle!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Mulla kaksostytöt ja nimet ei ole samanlaiset tyyliin emma ja emmi vaan erilaiset mutta niin että kuitenkin käyvät yhteen :D vähän hankala selittää.

Hei, tarkoitatko että niistä voisi tehdä yhdysnimen kuten Marja-Liisa? Näin meillä :)

Ei niistä saa yhdysnimee mitenkään.

Minä laittaisin erilaiset nimet. Siis en tosiaankaan just mitään Jani ja Joni tai Iida ja Aada. Varsinkin jos sattusivat olemaan identtiset. En tykkää yhtään siitä kun kaksosista tehään ihan samanlaisia etkä mistään erota kumpi on kumpi.

Eri kirjaimilla alkavista etunimistä on se etu, että nimikirjaimet ovat eri. Moniin tavaroihin / vaatteisiin on vaikea saada laitettua nimeä mahtumaan, mutta nimikirjaimet mahtuvat. Meillä "omia" tavaroita on merkattu nimikirajimilla tai nimellä. Kiertotavaroihin, jotka menevät pojalta toiselle, laitetaan pelkkä sukunimi.

En tykkää ollenkaan liian samankaltaisista nimistä. Meillä oli kanssa koulussa kaksostytöt tyyliin Sari ja Mari. Ja vieläpä vaatteet olivat aina samanlaiset, mutta eriväriset vaikka oltiin jo yläasteella. Omilla pojilla on toki samanlaisiakin vaatteita, mutta suuri suurin osa erilaisia. Ja mitä isommiksi tulevat, sitä vähempi on samanlaista vaatetta.