Laittaisitko 12-vuotiaan huomenna kouluun, kun nyt illalla ollut oksumigreeni??

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Oksentamisella ja särkylääkkeellä menee ohi ja aamulla on ihan ok. Meni jo tuntia aiemmin nukkumaankin mitä normaalisti

Vähän mietityttää :S mut toisaalta taas huomenna ois sitten kotona terve poika jos en kouluun päästäis...
 
viaras
Laittaisin jos vointi on aamulla ok. Mun pojalla on migreeni ja sitä on hoidettu aina niin, et jos on särkyä ottaa lääkkeen ja menee nukkuun oli päivä tai yö ja kun kohtaus on ohi jatkuu elämä normal. Samoin hoidan omaaki migreeniä.
 
Kattoisin aamulla tilanteen. Jos on aamutoimissaan oma normaali itsensä, niin kouluun. Muutoin huomisen päivän osalta ohjaisin välttämään fyysisiä rasituksia eli jos on harrastuspäivää, niin voisi jäädä siltä erää pois.
 
Kyllä päästäisin jos vointi aamulla on hyvä.
Eiks noi nyt ole vähän sellasia "kerrasta pokki" sairauksia.
 
"Sara"
Mä oon pitänyt toisinaan pojan kotona seuraavan päivän, kun se saattaa olla koko päivän ja illan koulun jälkeen syömättä (usein koulussa alkaa migreeni) huonon olonsa takia. Aika heikkona joutuis kouluun lähteen.
 
kfkfkf
Oksensi vain kerran, näin se aina menee.. oksentaa ja sen jälkeen menee nukkumaan. Usein päänsärkykin hellittää oksun jälkeen, nyt vain ei kerinnyt ottamaan lääkettä ajoissa, oksensi ihan heti lääkkeenoton jälkeen :S

En oo huomannut kyllä mitään syömisongelmia migreenin jälkeen, mutta meillä nää ajoittuu juurikin iltaan, (18-22) joten ovat sit menneet vaan suoraan nukkumaan

Viimeksi migreeni tuli keskellä yötä ja silloin huilasi seuraavan päivän, koska yöunethan siinä meni. Mutta oli kyllä ihan terve poika silti täällä kotona seuraavana päivänä, ehkä vähän väsynyt vain
 
kfkfkf
Itse olen migreenin vuoksi ainakin kolme päivää saikulla. Niin paha sanoa..
Mun lapsilla se tosiaan on aika hetkessä ohi (ellei pakollista 3h nukkumista lasketa)
Itellänikin saattaa olla sellasta migreeniä, että 3 päivää särkee vain päätä eikä mikään lääke auta. Oksumigreenit oli lapsuudessa, sekä sormien yms puutumiset. Sellaisia ei ole enää ollenkaan
 
Mulla on 15 v poika,joka ei oikeasti kykene kuvailemasi migreenin jälkeen kouluun.Hällä menee seuraava päivä lepäilyssä,nukkumiseen,hissuksiin liikkumiseen..ei kestä tv:n tai radion ääntä..
Mutta lapset, kuten aikuisetkin, ovat yksilöllisiä-kuka mitenkin nopsaan toipuu..Katsoisin aamulla uudelleen,kysyisin lapsen vointia itseltään.
 

Yhteistyössä