Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menisin, jos olis mahdollisuus vuorautua samanlailla, kun vauva vuorataan ja mahtuisin koppaan nukkumaan.
Aha, mä en menis. Enkä myöskään veisi vauvaani nukkumaan tuolaisella pakkasella. =)
Juu, olen siis partion aikaankin nukkunut melko kylmissä olosuhteissa, joten tuttua juttua. Mut vauvaa mietin, kun on niin pieni vielä. Taitaa jäädä sisälle kuitenkin nukkumaan.. Tuo kakkonen kun vaan on niin taitava huutamaan, jotta saa hereille vauvan päiväunien aikaan sen kymmenen kertaa. Mut Pitää koittaa jotenkin nukuttaa vauva sisällä.
Teillä varmaan partiossa oli 22 asteen pakkasilla jonkinsorttinen kamina ja teltta? Ainakin meillä oli teltta lämmitetty... Myös armeijassa on tapana lämmittää makuupaikat jos ulkona yövytään.
Kyllä hyvillä vehkeillä vetää kevyesti parin kympin pakkaset ilman mitään kamiinoita. Paljon mieluummin nukun yöni ilman lämmitysvuoroja kun tuskailen vuoroin liian kylmässä ja toisinaan turhan hikisessä teltassa, jossa ei kuitenkaan voi nukkua makuupussissa kun sitä kuumuutta toisinaan riittää.
Mutta itse asiaan. Vaikka iso ihminen kykenee nukkumaan tuollasissa pakkasissa helpostikin hyvillä vehkeillä, niin en laittais vauvaa enää ulos, ihan jo pienemmän elopainonsa ja heikomman sisäisen lämmityksensä vuoksi.
Niin, ja meillä tosiaan vauva nukkuu päikkärit ulkona säiden salliessa, eli sopiviin pikkupakkasiin saakka ja siitä eteenpäin kärryissä kuistilla.